Kattevenlige planter
Fra : Di Di

Dato : 11-01-04 20:13

Er der nogen der har en god idé til en stor potteplante, som ikke er giftig
for katte, men som de ikke kan lide smagen af. bare fordi den ikke er
giftig, behøver den jo ikke blive spist *gg*. Er stuebirk giftig? Jeg ved
godt der er sider hvor man kan se hvilke planter der er giftige for katte,
men jeg kan ikke rigtig finde en god en... Håber i kan hjælpe.

Di

Fra : Figaro

Dato : 11-01-04 20:40

http://www.kattens.net/giftige_planter.htm <-- det er et godt link til alle
de planter/blomster der er giftige for katte.

Jeg ville tage og printe den ud og så tage den med mig når jeg skulle finde
en plante, så kan man altid lige løbe seddlen igennem.

Held og Lykke med det.

Fra : lena thiesen

Dato : 11-01-04 20:48

> [...]
> godt der er sider hvor man kan se hvilke planter der er giftige for katte,
> men jeg kan ikke rigtig finde en god en... Håber i kan hjælpe.

Th hi Hvad med en KÆMPE plastic blomst?? Nå ikke... Så vidt jeg husker
er stuebirk ikke giftig...
Kh Lena

Med venlig hilsen
lena thiesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Di Di

Dato : 11-01-04 21:21

> Th hi Hvad med en KÆMPE plastic blomst?? Nå ikke... Så vidt jeg husker
> [...]

Jeg har overvejet det rigtig meget med sådan en plastik fætter Kender du
priserne på dem ?! Og hvor i nærheden findes de? Er du sikker på det med
stuebirken?

Knuzzer Di

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 22:10

"Di Di" <di@FJERNe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har overvejet det rigtig meget med sådan en plastik fætter Kender
du
> priserne på dem ?! Og hvor i nærheden findes de? Er du sikker på det med
> stuebirken?

Ikea og lign. har vist store kunstige planter. Aner intet om pris, men de er
vist ikke helt billige i de store størrelser

Jeg har en stuebirk, som min kat overhovedet ikke piller ved. Allerhøjest
vifter han lidt til et blad med poten, hvis det lige sidder i vejen for ham,
ellers rører han den ikke med en ildtang.
En god vens kat har ædt sig gennem 4-5 stuebirke, uden at blive det mindste
dårlig af "kosten" :)

Tina

Fra : Di Di

Dato : 11-01-04 22:32

> Ikea og lign. har vist store kunstige planter. Aner intet om pris, men de
er
> vist ikke helt billige i de store størrelser

Tror du de er dyrere eller ligger i nogenlunde sammen prisleje som alm.
planter, de er jo også ret dyre når de er store. >
> [...]
ham,
> ellers rører han den ikke med en ildtang.

Jeg kunne nu godt forestille mig at mine mitter meget gerne vil smage lidt
på varene *gg*

> En god vens kat har ædt sig gennem 4-5 stuebirke, uden at blive det
mindste
> dårlig af "kosten" :)

Mon din ven har overvejet en ny slags plante, der smager lidt grimmere *gg*

Dianna

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 23:13

> Tror du de er dyrere eller ligger i nogenlunde sammen prisleje som alm.
> planter, de er jo også ret dyre når de er store. >

Søgte lidt, og fandt dette link med lidt priser. Det kan ihverfald give et
fingerpej om priser.

http://webshop.witre.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/WSW/da_DK/-/DKK/WS_Fr
ameSet-Product?SKU=38030&CID=MainD07001&NOHD=TRUE&WT.from=CW

eller: http://makeashorterlink.com/?R5F712807

Tina

Fra : Kate

Dato : 11-01-04 22:28

lena thiesen <lenaogpeterKATTE@BAKKEamagerkollegiet.dk> wrote in

> Så vidt jeg husker
> er stuebirk ikke giftig...

Det håber jeg ikke for jeg har haft den samme i samfulde 11 år jeg har
boet her og selvom kattene ikke spiser den helt, så er den da blevet
tygget i og Johan er ældre en planten

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Di Di

Dato : 11-01-04 22:33

> Det håber jeg ikke for jeg har haft den samme i samfulde 11 år jeg har
> boet her og selvom kattene ikke spiser den helt, så er den da blevet
> tygget i og Johan er ældre en planten

Det lyder meget lovende

Fra : Ida

Dato : 11-01-04 22:56

Hej alle

Har kigget på min egen stuebirk og den har ærlig talt set bedre dage - det
er nu ikke kattenes skyld
Hvor var det nu lige man kunne købe planter online ?

Ida

--
CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-01-04 23:59

In article <4001c103$0$27391$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Di Di
<di@FJERNe-mail.dk> wrote:

> Det lyder meget lovende

Et enkelt link om stuebirk = birkefigen og katte :-/

http://toxipet.charlott.no/planter.php?c=planter&cmd=view&id=30

Ikke giftig, men "lokalirriterende", vel nærmest

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-01-04 10:26

Så lige en Aldi-reklame de har kunstige planter i denne
uge ca. 120 cm til 129 kr stk. naturstammer med
blade af vævet tekstil med og uden blomster

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Kirsten

Dato : 15-01-04 23:35

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så lige en Aldi-reklame de har kunstige planter i denne
> uge ca. 120 cm til 129 kr stk. naturstammer med
> blade af vævet tekstil med og uden blomster

Og så er de ret gode at hvæsse klør i *GGG*

Hilsen Kirsten.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 11-01-04 21:27

> [...]
> godt der er sider hvor man kan se hvilke planter der er giftige for katte,
> men jeg kan ikke rigtig finde en god en... Håber i kan hjælpe.

http://siamis.com/Helse/helbredsitemap.html er der oversigter over både
giftige og ugiftige planter.

Venlig hilsen Dikte
---