Niels Christian Søndergaard - FT 1860 Tømm~
Fra : Per Agerbæk

Dato : 11-01-04 19:35

Hej

Jeg har lagt et billede på dk.binaer.historie med samme titel.

Vi har 2 problemer:
Dels kan man kun se den sidste del af adressen, men en lokalkendt kunne
måske gætte hele navnet.
Dels kan vi ikke type det andet ord i mandens titel. Det ser ud som det
starter med B og ender med mager.

Vi har fundet ham på DDA i 1850, hvor han er anført som Sadelmager.

Med venlig hilsen
Per Agerbæk

P.S. Der røg et par ekstra indlæg afsted, da Outlook Express meddelte at
mine første indlæg var for store, men de kom åbenbart igennem alligevel?

Fra : K. Thidemann

Dato : 11-01-04 22:32

On Sun, 11 Jan 2004 19:34:39 +0100, "Per Agerbæk"
<pagerbaek@teliamail.dk> wrote:

> [...]
>
>Vi har 2 problemer:
> Dels kan man kun se den sidste del af adressen, men en lokalkendt kunne

For mig at se er de sidste bogstaver RUP, men din scanning er lidt
utydelig.

I Tømmerby sogn er der
Hø strup
Kiærup
Kærup

En af de nærmeste dage vil jeg se på denne folketælling -

min pære er desværre sprunget i min microkortlæser ((

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Per Agerbæk

Dato : 11-01-04 23:25

Hej Ketty

Først og fremmest tak for hjælpen.

Det er ikke min scanning, men et udklip fra online folketællingerne, som jo
desværre er lagret i TIFF formatet .

Vi har også fra anden side fået et bud på Kærup, så mon ikke det er det
rigtige? Er Kiærup og Kærup to stavemåder for samme sted, eller er der tale
om to forskellige steder.

Med venlig hilsen
Per Agerbæk

Fra : K. Thidemann

Dato : 12-01-04 13:21

On Sun, 11 Jan 2004 23:25:23 +0100, "Per Agerbæk"
> [...]

>rigtige? Er Kiærup og Kærup to stavemåder for samme sted, eller er der tale

Hej Per

Det kunne nu også være Frøstrup.

Kiærup og Kærup er 2 forskellige steder, prøv at se Krabsens database.
Indtast Tømmerby under sogn, så får du alle navne i et sogn.
http://www.krabsen.dk/

Jeg prøver om jeg kan få set den folketælling på microkort i dag.

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Hans Poulsen

Dato : 12-01-04 20:51

K. Thidemann <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<ev3500l68dev5qp31hlqhu6lfgddp7qmb0@4ax.com>...

> [...]
> http://www.krabsen.dk/
>
> Jeg prøver om jeg kan få set den folketælling på microkort i dag.

---------

Kære Ketty Thidemann

Til anden side har jeg nævnt, at Kierup, Kiærup, Kjærup og Kærup
er én og samme lokalitet. Åbenbart har jeg en anden adgang til KRABSEN
end den, du opgiver. Prøv venligst:

http://sql.krabsen.dk/stednavne/index_frames.htm

Kommer du tilbage med hård dokumentation, må jeg æde mine udtalelser i
mig.

Med venlig hilsen - og GODT NYTÅR

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Gert Krabsen

Dato : 12-01-04 21:51

Rettelse: Brug venligst www.krabsen.dk og vælg stednavne derfra
Sql-adressen kan godt tænkes at forsvinde inden længe, og så er det jo dumt
at vænne sig til at bruge den.

Resultatet er i øvrigt det samme - man søger i samme base.

mvh
Krabsen
...som vel burde vide det

p.s.
I Tømmerby sogn er der to bebyggelser: Kærup og Kærup holme med ca. en km's
afstand. Bemærk dog, at begge bebyggelser ligger på sognegrænsen til Vust
sogn - hvor der også er 'Kæret', ca. to km nord for Vust by..

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk