Iframes - tutorials?
Fra : Malene Arno

Dato : 11-01-04 18:37

Er der nogen som kender til et link til noget med tutorials for
Iframes?

Jeg sidder MÅSKE og skal bruge det, men kender ikke til
redigeringen af samme og vil gerne se, om det overhovedet kan
lade sig gøre, som jeg havde tænkt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian

Dato : 11-01-04 20:15

Malene Arno wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg sidder MÅSKE og skal bruge det, men kender ikke til
> redigeringen af samme og vil gerne se, om det overhovedet kan

Det er ikke så svært. Du opretter en side der hedder f.eks.
menu.htm og anbringer noget indhold der. Så når du vil hente den
anbringer du linket :
<iframe height="20%" width="20%# src="menu.htm"></iframe>

--

Christian
www.fun-online.tk

Fra : jopa

Dato : 11-01-04 21:55

Malene Arno <malene@arno.dk> skrev bla:
> Er der nogen som kender til et link til noget med tutorials for
> Iframes?

Søgte på iframe på den side du befinder dig
http://search.freefind.com/find.html?id=1996047&pageid=r&n=0&query=iframe&mode=Match+ALL+words&x=24&y=9

--
Mvh. John www.web-templates.dk
www.johns-web.dk www.jp-web.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-01-04 22:42

Malene Arno skrev:

> [...]
>
> Jeg sidder MÅSKE og skal bruge det, men kender ikke til
> redigeringen af samme og vil gerne se, om det overhovedet kan

Prøv at forklare lidt nærmere hvad du ønsker. Iframe har (i lighed med
frames) den svaghed at det kan være ganske vanskeligt at få søgemaskiner
til både at indeksere indholdet og vise fulde sider som søgeresultat,
ligesom iframes også kan gøre det ret vanskeligt for brugere af siderne
at linke til specifikke sider.

Det er ikke rent skidt - man kan sagtens bruge det godt. Jeg ville dog
lige advare dig om at der er et par svagheder ved teknologien.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Malene Arno

Dato : 14-01-04 20:43

Jesper Brunholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Det er ikke rent skidt - man kan sagtens bruge det godt. Jeg ville dog
> lige advare dig om at der er et par svagheder ved teknologien.

Hej igen.

Det er bare for at finde lidt mere ud af, hvilke tags der kan bruges for
at redigere i Iframes. Jeg ved ikke så meget om det, og tænkte, at der
herinde nok var nogle bud på, hvor man kan finde noget materiale a la
tutorials.

/Malene

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-01-04 22:08

Malene Arno skrev:

> [...]
> at redigere i Iframes. Jeg ved ikke så meget om det, og tænkte, at der
> herinde nok var nogle bud på, hvor man kan finde noget materiale a la

Jeg har stadig ikke forstået hvad du vil, men hvis du kan klare engelsk
så er der en del godt om iframes her
<http://www.google.com/search?q=iframe+tutorial> w3schools som ligger
som nr 3 plejer at være gode

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-01-04 23:55

> [...]

> Jeg sidder MÅSKE og skal bruge det, men kender ikke til
> redigeringen af samme og vil gerne se, om det overhovedet kan

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/frameset.asp#iframe

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin