Hub/Net problem
Fra : Klaus Linnert

Dato : 11-01-04 17:01

Hej NG.

Jeg skal have to computere kørende på den samme ADSL forbindelse. Maskine 1
har gennem længere tid kørt solo, uden problemer. Nu har jeg koblet den op
til nettet via en D-Link DES-1005D, og maskine 1 kører stadigvæk uden
problemer, og det er XP-Pro der bruges.

Nu har jeg sat en anden maskine op, men netkort, og WIN2000 Pro. Det hele
kører fint, bortset fra der ikke er forbindelse til Hub'en, og dermed
nettet. Der er ikke lys i hub'en der fortæller at maskine 2 er på. Jeg har
testet kabler ved at bytte om, det er ikke problemet. Jeg forgæves ledt et
svar, så derfor spørger jeg her.

Jeg har tidligere sat det op, med 2 maskiner med XP-Pro på, uden problem,
men her

Hvad er mit problem?

Med venlig hilsen
Klaus

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-01-04 17:07

Klaus Linnert wrote:
> Nu har jeg sat en anden maskine op, men netkort, og WIN2000 Pro. Det hele
> kører fint, bortset fra der ikke er forbindelse til Hub'en, og dermed
> nettet.

Hvilket netkort er der tale om? Genkender W2K dette kort uden konflikter?

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@datamuseum.dk
Dansk Datahistorisk Forening:

Fra : Klaus Linnert

Dato : 11-01-04 17:12

Hej Mogens.

Det gør det gør den uden problemer..

Klaus

Fra : Klaus Linnert

Dato : 11-01-04 17:14

Jeg glemte at svare på hvilken netkort. Det er et 3Com EtherLink III ISA

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-01-04 17:33

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> wrote:

>Jeg glemte at svare på hvilken netkort. Det er et 3Com EtherLink III ISA

Ups, et ISA kort.

Det er vel formentlig et 10 Mbit kort og din switch / hub understøtter
kun 100 Mbit ?!?!

<mlr>

Fra : Klaus Linnert

Dato : 11-01-04 18:12

UPS. det har du nok ret i, så dykker jeg ned i kassen og finder et 100 Mbit
kort, hvis det skulle løse problemmet?

Klaus

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-01-04 18:52

Klaus Linnert skrev i sit indlæg på usenet:
> UPS. det har du nok ret i, så dykker jeg ned i kassen og finder et
> 100 Mbit kort, hvis det skulle løse problemmet?

Et andet gæt er hvis du tidligere har kørt uden hub'en. så er det et krydset
kabel ?

Hvis du har en krydset/uplink port på hub'en, så prøv at flytte det kabel,
der ikke virker derover.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 11-01-04 19:16

Noget andet er,
hvis det er et kombo kort (både 10Base T og 10Base 2)
så skifter kortet default til coax, og du skal ind med konfig værktøjet
for at sætte det over til RJ45.

MvH
Søren Steinmetz