olier i diff. + geark.
Fra : Olesen

Dato : 11-01-04 16:32

Nu jeg alligevel skal ha' bilen på værksted og skifte tandrem,
var det så en fordel at få skiftet gearkasseolien samt differentialeolien ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-01-04 23:39

Hej!

Olesen wrote:

> Nu jeg alligevel skal ha' bilen på værksted og skifte tandrem,
> var det så en fordel at få skiftet gearkasseolien samt differentialeolien ?

Jeg ville svare "ja". Normalt (ihverfald på min Escort :)) er gearkasseolien
beregnet til at holde hele bilens levetid, men som en klog mand sagde:
"Gearkassen er jo kun vedligeholdelsesfri indtil den går istykker", så jeg
skifter olien. Det koster jo heller ikke alverden til min bil (200,-)...

Den har iøvrigt ikke et bagdif så det kan jeg ikke udtale mig om

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
http://www.schradertegner.dk/radioer