? mazda 323 BF
Fra : Fam. Olsen

Dato : 11-01-04 16:06

Hej folks

Den slangestuds der sidder i indsugningsmanifolden lige over generatoren,
skal den være blændet, eller hvor skal slangen gå hen?

Bilen vi taler om er en Mazda 323 BF ikke faceliftet. Mener det er en årg.
84.

MVH Niels

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 11-01-04 18:46

> Den slangestuds der sidder i indsugningsmanifolden lige over generatoren,
> skal den være blændet, eller hvor skal slangen gå hen?

Ja det skal den.
Jeg kan derudover fortælle at det er et velkendt problem at den ryger af,
med
dårlig motorgang til følge.
Har før haft folk der klager over at deres 323 har et problem med tændingen
(ikke kører
på alle cylindre), som kun har været blænd'en der er "skudt" af.
Det lyder også som et tændings problem fordi det kun er den ene cyl. den
halter på.

--
Søren

Fra : Fam. Olsen

Dato : 11-01-04 19:26

"Søren Ladegaard" <s.ladegaard@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det skal den.

Fint fint. Det regnede jeg også med, men kunne ikke huske det.

> [...]
tændingen
> (ikke kører
> på alle cylindre), som kun har været blænd'en der er "skudt" af.

Det var lige netop hvad min kammerats gjorde. Den manglede også proppen.

> Det lyder også som et tændings problem fordi det kun er den ene cyl. den
> halter på.

Denne her havde dog problemer med både cyl. 1 og 2. Men en stump slange og
en bolt gjorde underværker.

MVH Niels