Skud muligt??
Fra : U. Pedersen

Dato : 11-01-04 15:26

Hej

Jeg havde et lille rådyr for på under 10 meter i går. Men jeg skød ikke da
jeg anså det for uforsvarligt at skyd det da det var placeret bag en lille
busk. Busken var ikke særligt stor eller tæt, da jeg nemt kunne se dyret
tydeligt igennem den. Da dyret var fri af busken vendte den ryggen til og så
var skud jo ikke muligt, så den slap.

Nu er det jeg tænker, at den garanteret var faldet om hvis jeg havde skudt,
for så spinkel en busk kunne umuligt have fanget alle haglene. ( 4mm
tungstens hagl )

Hvad er jeres holdning/erfaring til ovenstående.

På forhånd tak

UP

Fra : Mars

Dato : 11-01-04 15:47

Jeg syntes det var fint du holdte skuddet tilbage !! Hvis ikke du er 110 %
sikker på et forsvarligt skud så lad være !! Man kan nu engang ikke trække
et dårligt skud tilbage, og du får nok chancen igen :)

Jeg havde sikkert ikke skudt i den pågældende situation !

Mvh

Mars

Fra : Møffe

Dato : 11-01-04 20:43

On Sun, 11 Jan 2004 15:26:18 +0100, "U. Pedersen" <uhp@mail.teledk>
wrote:

> [...]
>
>Nu er det jeg tænker, at den garanteret var faldet om hvis jeg havde skudt,
>for så spinkel en busk kunne umuligt have fanget alle haglene. ( 4mm

Nu tænker jeg: Det du gjorde var fuldstændigt i tråd med alle skrevne
og uskrevne jagtregler, og du overholdt alt jagtetikette omkring at
undlade afgivelse af usikre skud.
Vidst nok er aldrig godt nok.. Flot!

Venligst
Arne Jensen

Fra : Karsten

Dato : 11-01-04 22:31

hej
fint , man må aldrig klandre en mand for at ikke skyde ,

Karsten

Fra : Martin P.

Dato : 11-01-04 23:27

kunne ikke være mere enig..

Fra : Simon

Dato : 12-01-04 17:45

Flot gået U...ønsker der var flere af din slags
Http://home6.inet.tele.dk/simon

Fra : Smirge

Dato : 13-01-04 00:45

>Hvad er jeres holdning/erfaring til ovenstående.
>
>På forhånd tak
>
>UP

den er ganske klar! Bare der var flere jægere der tænkte på den måde
som du gør. Det er der desværre ikke, men så er det jo godt at
Schweiss-registeret findes....

Men kanon godt!! Havde heller ikke selv skudt i den situation(og mener
faktisk at hagl jagt på råvildt var noget der skulel op til
overvejelse)

Martin aka Smirge

Fra : john

Dato : 13-01-04 19:29

Helt enig !

Fra : Torben F@rum

Dato : 13-01-04 20:49

> [...]

> tungstens hagl )
>
> Hvad er jeres holdning/erfaring til ovenstående.

Nu sidder man så her og nikker hver gang der er en som giver dig ret, du
gjorde det rigtige, men hvor pokker er alle de jægere som brokker sig hvis
ikke alle muligheder for skud udnyttes ? De findes, jeg har selv mødt dem,
gad vide om de ikke har adgang til internettet, eller de bare sidder og
gemmer sig ?

--
Med venlig hilsen Torben Farum, 9300 Sæby
Hvis du handler på nettet, så tag dig i agt for:

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 13-01-04 23:29

On Tue, 13 Jan 2004 20:48:46 +0100, "Torben F@rum" <farum@city.dk>
wrote:

<snip>
> [...]
>gad vide om de ikke har adgang til internettet, eller de bare sidder og

Jeg har gjemt meg en god stund nå, men her er jeg...

Neida, jeg synes helt klart at dersom jegeren er usikker, skal han
avstå fra å skyte. Jeg har derimot vært med på flere jakter, og selv
vært skytter, når vilt har blitt felt bak litt kratt. Jeg har også
vært med på flere jakter, og selv avstått fra å skyte, nettopp på
grunn av uryddig terreng mellom meg selv og viltet.

Jeg tar som forbehold at man vurderer den enkelte situasjon, og holder
seg på riktig side av hva som er forsvarlig. Jeg tenker da på forhold
som avstand fra krattet til dyret, hvor tett og grovt krattet er, hva
slags våpen en jakter med, osv.

At en riflekule forandrer retning når det treffer kvist har mye å si
dersom det er lang avstand mellom kvisten og dyret, men lite å si
dersom kvisten ligger helt inntil dyret...

Fra : Peter Weis

Dato : 13-01-04 21:58

> [...]

> gad vide om de ikke har adgang til internettet, eller de bare sidder og

Det er måske dem som hverken lærte at læse eller at skrive.

mvh
Peter

Fra : Freddy madsen

Dato : 08-02-04 16:45

skyd aldrig på vildt der er dækket af grene eller andet der er altid
mulighed for anskydning. der kommer jo nok en mulighed en anden gang så
vigtigt er det ikke.