<hr /> i safari
Fra : Denn!s H

Dato : 11-01-04 14:21

Hej

Jeg har problemer med at centrere en <hr /> så det virker i en Safari
Browser?
Kan det ikke lade sig gøre?

--
Denn!s

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-04 18:01

Denn!s H skrev:

> Jeg har problemer med at centrere en <hr /> så det virker i en
> Safari Browser?

Hvad har du gjort? Følgende eksempel virker fint

<http://gyros.dk/usenet/html/hrcenter.shtml>

Skærmdump med Safari:
<http://capture.danvine.com/results/35101_safari.png>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-04 18:54

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvad har du gjort? Følgende eksempel virker fint
>
> <http://gyros.dk/usenet/html/hrcenter.shtml>

- i Mozilla, Opera og Safari, men åbenbart ikke i IE. Jeg kan ikke
sige hvorfor (definerer man en fast bredde - fx 50px - virker det
også i IE)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Denn!s H

Dato : 13-01-04 11:16

> - i Mozilla, Opera og Safari, men åbenbart ikke i IE. Jeg kan ikke
> sige hvorfor (definerer man en fast bredde - fx 50px - virker det
> også i IE)

Hej Jens
Jeg har i min css prøvet at centrere hr lægge hr i en div og span og
centrere.
Jeg opdage fejlen netop da jeg testede på danvine/icapture.
Engang testede jeg ud over på min egen maskine også på
http://kcapture.eadz.co.nz/
men det kan man ikke mere - desværre.
icapture er gået ned nu, så jeg må vente med at afprøve dit forslag.

--
Hilsen
Denn!s

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-04 13:17

Denn!s H skrev:

> Jeg har i min css prøvet at centrere hr

Hvordan?

Har du set koden til <http://gyros.dk/usenet/html/hrcenter.shtml>?

Jeg har udvidet den med en version der også får IE med (text-align:
center - der centrerer såvel i quirks som i standardmode).

> Engang testede jeg ud over på min egen maskine også på
> http://kcapture.eadz.co.nz/

Hvad var det?

> icapture er gået ned nu, så jeg må vente med at afprøve dit
> forslag.

Den er oppe igen - men der er en del adresser i køen. Jeg faldt
lige over følgende betalingsløsning: <http://www.browsercam.com>.
Det ser lovende ud - er der nogen her der har erfaringer med dem?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Denn!s H

Dato : 13-01-04 13:56

> Hvordan?
text-align

> Har du set koden til <http://gyros.dk/usenet/html/hrcenter.shtml>?
Jep, og igen efter din tilføjelse, tak.

> Jeg har udvidet den med en version der også får IE med (text-align:
> center - der centrerer såvel i quirks som i standardmode).

> Hvad var det?
På samme måde som iCapture, blot med Konqueror og Mozilla

> Den er oppe igen - men der er en del adresser i køen. Jeg faldt
> lige over følgende betalingsløsning: <http://www.browsercam.com>.
> Det ser lovende ud - er der nogen her der har erfaringer med dem?
Nej, (ikke endnu)

--
Hilsen
Denn!s

Fra : Denn!s H

Dato : 14-01-04 09:41

> [...]

> Jeg har udvidet den med en version der også får IE med (text-align:
> center - der centrerer såvel i quirks som i standardmode).

Det var margin-left:auto; margin-right:auto; som jeg manglede.
Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke prøvede dét, for jeg bruger margin-left:auto;
margin-right:auto; i en af mine andre div'er.
Hele siden er centreret med text-align, så jeg bruger ikke din seneste
tilføjelse.
Tak for hjælpen.
http://capture.danvine.com/results/36166.png

--