Ny XP 2400+ "thorton" proscessor
Fra : Pernille Bang Jensen

Dato : 11-01-04 11:55

Jeg er ved at opgradere min computer fra en 1400 MhZ T-bird til en 2400+
"Thorton" proscessor.

Mit bundkort er et ASUS A7A 266 og jeg har installeret den nyeste BIOS og
bundkortet skulle ifølge ASUS understøtte XP 2400+ "Thorton" (AMD - model
10)

Min computer vil slet ikke starte op i BIOS, den tæller RAMen op og så er
det ellers bare sort skærm.

Er der nogen der har erfaringer inden for feltet?

Mvh Axel Schmidt

Fra : salle \(8700\)

Dato : 11-01-04 12:02

står dine dip kontakter rigtig?

clear din coms ?

er din cpu køler rigtig mont. ?

salle

Fra : Pernille Bang Jensen

Dato : 11-01-04 12:17

"salle (8700)" <salomonsen****@tdcadsl.dk> wrote in message
> står dine dip kontakter rigtig?

Hvad er DIP kontakter?

Fra : JK

Dato : 11-01-04 12:11

On Sun, 11 Jan 2004 11:54:41 +0100, "Pernille Bang Jensen"
<pbj@tk.k-net.dk> wrote:

> [...]
>det ellers bare sort skærm.
>
>Er der nogen der har erfaringer inden for feltet?

Det må være, at du skal cleare Cmos.

Det gør man få følgende måde:

- man tager 220 volt kablet ud af kabinet (vigtigt !!)
- man flytter en jumper herfor een plads. lader den sidde der i nogle
sekunder, og flytter den tilbage igen.

Denne jumper sidder på bundkort i nærheden af batteri. Det står i
bundkort manuale.

Når cmos er clearet, skulle den gerne boote. Det er da et fremskridt.
Men du skal så sætte bios lidt op igen eventuelt.

mvh

John

Fra : Pernille Bang Jensen

Dato : 11-01-04 12:16

"Pernille Bang Jensen" <pbj@tk.k-net.dk> wrote in message
> [...]
> det ellers bare sort skærm.
>
> Er der nogen der har erfaringer inden for feltet?

Jeg HAR slettet CMOS, og prøvet at koble ALT hardware fra, men uden
resultat.

Mvh Axel Schmidt

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-01-04 12:28

Pernille Bang Jensen wrote:
> Mit bundkort er et ASUS A7A 266 og jeg har installeret den nyeste
> BIOS og bundkortet skulle ifølge ASUS understøtte XP 2400+ "Thorton"
> (AMD - model 10)

Det står godt nok her det vil virke:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Men er din PCB version 1.10 eller højere?

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : salle \(8700\)

Dato : 11-01-04 14:05

her er din DIP kontakter
de skal selvfølge stå rigtig

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7a266/jumper.htm

salle

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-01-04 14:13

salle (8700) wrote:
> her er din DIP kontakter
> de skal selvfølge stå rigtig
>
> http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7a266/jumper.htm

Jeg har ingen DIP switches på mit mobo...

Fra : salle \(8700\)

Dato : 11-01-04 14:17

hun skiver da at model er A7A 266 !!!

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-01-04 14:29

salle (8700) wrote:
> hun skiver da at model er A7A 266 !!!

Ja, /hun/ gør. Man du citerer mig, og jeg har ikke et Asus A7A266 board...

Fra : salle \(8700\)

Dato : 11-01-04 14:34

så er vi enig !!

hun spørger om hvad er dip kontakt ?

jeg sender et link for at vise hvor de sidder på hendes bundkort

det gør vel ikke noget

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-01-04 14:39

salle (8700) wrote:
> så er vi enig !!
>
> hun spørger om hvad er dip kontakt ?
>
> jeg sender et link for at vise hvor de sidder på hendes bundkort
>
> det gør vel ikke noget

Det gør bestemt ikke noget. Så er det lettere at lokalisere switch'ene. Men
jeg siger bare at du har svaret mig, istedet for hende...

Fra : Henrik Dissing

Dato : 11-01-04 15:45

On Sun, 11 Jan 2004 14:34:20 +0100, salle (8700) wrote:

>så er vi enig !!

Nej, men du er tungnem
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Pernille Bang Jensen

Dato : 11-01-04 14:07

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> Det står godt nok her det vil virke:
> http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
>
> Men er din PCB version 1.10 eller højere?

> [...]
Ja min BIOS er version 1.12

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-01-04 14:12

Pernille Bang Jensen wrote:
> Ja min BIOS er version 1.12

Ja det er meget godt, men PCB versionen skal være 1.10! Det det
versionsnummer der står på selve printet, typisk mellem 2 PCI slots...

Fra : Pernille Bang Jensen

Dato : 11-01-04 14:34

Lige under ASUS A7A 266 står der "REV 1.03." er dette PCB versionen?

I så Tilfælde skal jeg så opgive at opgradere mit mobo?

Mvh. Axel Schmidt

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-01-04 14:39

Pernille Bang Jensen wrote:
> Lige under ASUS A7A 266 står der "REV 1.03." er dette PCB versionen?
>
> I så Tilfælde skal jeg så opgive at opgradere mit mobo?

Jepsen - så kommer det aldrig til at køre...

Fra : Pernille Bang Jensen

Dato : 11-01-04 14:12

> Det står godt nok her det vil virke:
> http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
>
> Men er din PCB version 1.10 eller højere?

> [...]
AAARGH!

Hvad er PCP og hvordan opdaterer man den?

Jeg har kun opdateret min BIOS til version 1.12..

Mvh Axel

Fra : JK

Dato : 11-01-04 16:51

On Sun, 11 Jan 2004 14:12:01 +0100, "Pernille Bang Jensen"
<pbj@tk.k-net.dk> wrote:

>"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

>AAARGH!
>
>Hvad er PCP og hvordan opdaterer man den?
>
>Jeg har kun opdateret min BIOS til version 1.12..

PCB betyder printed circuit board. På dansk bundkort.
Versions nummer stiger efterhånden, som de produceres.

Det kan du kun opdatere ved at skifte bundkort.

Kan du ikke levere den thorton tilbage ?

mvh

John

Fra : Karsten Vinding

Dato : 11-01-04 21:27

In news:v2s2009v4d0tvnmv1a1akb30vj43hmk1p3@4ax.com, JK wrote:

> PCB betyder printed circuit board. På dansk bundkort.
> Versions nummer stiger efterhånden, som de produceres.

Hvis man skal navlepille, betyder PCB ikke bundkort, men nærmere printkort,
altså selve det kort alle komponenterne (sokler, kondensatorer m.m.) er
monteret i.

Når alle komponenterne er monteret i PCB'et (printkortet), har man et
bundkort.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk