/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Skarv og katte?
Fra : Jean


Dato : 11-01-04 10:00

Hej NG!

Kan katte få skarv? Sygdommen hvor dyret (hunden, ræven) taber håret...
En beskrivelse af katte og skarv er osse velkommen.

Mvh Jean



 
 
Niels Jacobsen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Jacobsen


Dato : 11-01-04 10:23

Jean <askme@ifyouwantit> wrote:
> Hej NG!
>
> Kan katte få skarv?

Ved ikke om det er godt at fodre med skarv . Det er en stor mundfuld
for en kat . En skarv er en fugl.
Du mener sikkert skab.

M.v.h
Niels



Jean (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 11-01-04 10:48

Niels Jacobsen skrev:
> Du mener sikkert skab.

Ja, selvfølgelig... hvordan kan jeg blande de to ting...

Mvh Jean



maz (11-01-2004)
Kommentar
Fra : maz


Dato : 11-01-04 11:03

Jean wrote:
> Kan katte få skarv? Sygdommen hvor dyret (hunden, ræven) taber
> håret... En beskrivelse af katte og skarv er osse velkommen.

Hej. Har fundet lidt til dig om skab ... Ellers kan du søge på "feline
mange" ell "feline scabies" på google.com

Catworld.co.uk skriver flg om mange (skab)
"Notoedric mange
Also known as feline scabies, this mange is caused by a mite called
Notoedres cati. For some strange reason, though mange is exceedingly common
in dogs, feline mange has virtually disappeared. In fact, in all my years as
a vet I've never seen a case. However, it is still occasionally seen and,
like most infections, could make a comeback at any time. It causes very
itchy skin with scabs and crusting on the ears, face, neck and feet. If it
does occur, apart from any necessary mite treatment, homoeopathic Sulphur
may help the itching. Calendula and Hypericum would soothe and heal the skin
(applied as an ointment) and herbal echinacea would boost the immune system
to help prevent re-infection."

www.marvistavet.com skriver: "
(Feline Scabies)

Notoedric mange is the scabby, scaley, skin disease resulting from infection
by the feline mite Notoedres cati. Notoedres mites are closely related to
Sarcoptic mange mites of dogs and thus the two infections have some
similarity. Both conditions typically begin with itchy crusts and scales an
the ear margins. Notoedric mange progresses to involve the face and
ultimately, if the skin disease is ignored, it will cover the cat's entire
body. The term "scabies" is somewhat colloquial and refers to a mite
infection with any of the mites in Sarcoptidae family. In the United
States, this infection is considered rare with regional "hot beds" of
infection. Many veterinary dermatologists never see this condition in their
entire careers. The Southern California area, however, is such a hot bed
and here the infection is very common. Our practice sees at least one case
of Notoedric mange each month."

Og endelig skriver www.the-vet.net:

Notoedric Mange (Feline Scabies):

This form of mange is rare and highly contagious. It affects cats and
kittens and opportunistically other animals, including man. The Signs
include intense itch, crusts and alopecia (hair loss) develop on the ears,
head, and neck, and can extend further.








Niels Jacobsen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Jacobsen


Dato : 11-01-04 11:08

Jean <askme@ifyouwantit> wrote:
> Hej NG!
>
> Kan katte få skarv? Sygdommen hvor dyret (hunden, ræven) taber
> håret... En beskrivelse af katte og skarv er osse velkommen.

Se her under symptomer http://www.hunde-info.dk/page26.shtml

M.v.h
Niels



Jynis (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Jynis


Dato : 11-01-04 11:33


"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
news:400110bf$0$95043$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Kan katte få skarv? Sygdommen hvor dyret (hunden, ræven) taber håret...
> En beskrivelse af katte og skarv er osse velkommen.
>
> Mvh Jean

Ja , hvis din kat kommer i nærheden af et dyr der har skab . Skab er nogle
små mider der lever i huden , det ligner meget fnat. Det kan også smitte
mennesker. Jeg tror ikke faren for smitte er så stor mere , der er gjort et
stort arbejde blandt jægerene for at udryde det.
Mvh .
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk




Jean (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 11-01-04 11:43

Jynis skrev:
> Ja , hvis din kat kommer i nærheden af et dyr der har skab .

Der står på http://www.hunde-info.dk/page26.shtml :

"Der er kun set enkelte tilfælde af skab hos kat og heraf er ingen
registreret i Danmark."

Så virker det da meget usandsynligt, at vores kat har skab. Den har tabt
håret ved halen og et godt stykke op. Der er ingen væske, mider eller åbne
sår... katten har osse appetitten i behold.

Mvh Jean



maz (11-01-2004)
Kommentar
Fra : maz


Dato : 11-01-04 11:55

Jean wrote:
> Så virker det da meget usandsynligt, at vores kat har skab. Den har
> tabt håret ved halen og et godt stykke op. Der er ingen væske, mider
> eller åbne sår... katten har osse appetitten i behold.

Hej.
Har du fået katten tjekket for ringorm?
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm?id=583&sprog=1&grp=2&menu=11



Niels Jacobsen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Jacobsen


Dato : 11-01-04 12:41

Jean <askme@ifyouwantit> wrote:
> Så virker det da meget usandsynligt, at vores kat har skab. Den har
> tabt håret ved halen og et godt stykke op. Der er ingen væske, mider
> eller åbne sår... katten har osse appetitten i behold.

Har du set om katten selv har slikket hårene af?
Min første burmeser kat slikkede hårene af halen fra spidsen og ca. 4-5
cm op.
Hun gjorde det kun om vinteren hvor hun ikke kom så meget ud, og det
eneste dyrlægen kunne sige, var at det måtte være kedsomhed, da der
ingen tegn var på sygdom.

For at prøve at forhindre hende i at slikke sig, købte jeg noget Bitter
Apple, men det slikkede hun da bare af, og fortsatte.

M.v.h
Niels



Pia Nave (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Pia Nave


Dato : 11-01-04 16:28



Jean wrote:
> Jynis skrev:
>
>>Ja , hvis din kat kommer i nærheden af et dyr der har skab .
>
>
> Der står på http://www.hunde-info.dk/page26.shtml :
>
> "Der er kun set enkelte tilfælde af skab hos kat og heraf er ingen
> registreret i Danmark."
>
> Så virker det da meget usandsynligt, at vores kat har skab. Den har tabt
> håret ved halen og et godt stykke op. Der er ingen væske, mider eller åbne
> sår... katten har osse appetitten i behold.
>
> Mvh Jean


Hej Jean

Det kan også være katten har fået loppeangreb. Det viser sig typisk som
hårtab ved haleroden.
Min hunkat havde det for år tilbage, og jeg _havde_ kigget efter
lopper.....men de havde åbenbart gemt sig for mig


--
Mvh. Pia
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=324


Benedikte Brisson (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Benedikte Brisson


Dato : 11-01-04 16:41

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse
news:40016B8C.2070201@nave.dk...
>
> ... Det kan også være katten har fået loppeangreb. Det viser sig typisk
som
> hårtab ved haleroden.
> Min hunkat havde det for år tilbage, og jeg _havde_ kigget efter
> lopper.....men de havde åbenbart gemt sig for mig

Man kan da ikke få lopper sådan ud af den blå luft, hvis man er indekat....
eller kan man?

Venlig hilsen Dikte (som synes den søde rundsvedske har lovlig travlt med at
vaske sig nogle steder)
---
http://www.netby.dk/Syd/Salmevej/73/



Ann K (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Ann K


Dato : 11-01-04 17:14


"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse

> Man kan da ikke få lopper sådan ud af den blå luft, hvis man er
indekat....
> eller kan man?

Jo,jo - man kan skam godt få lopper ud af den blå luft!
Lopper lever jo for så vidt ikke på selve det dyr, hvorfra de suger blod,
men i dyrets omgivelser!
Dvs. at du sagtens kan komme til at slæbe en loppe med ind fra gaden :(
Og lægger loppen æg, der får lov til at blive klækket, så står du med en
invasion af de store!
man kan konstatere om katten har lopper, ved at kæmme katten på maven lige
omkring lyskeområdet eller på det nederste af ryggen ved haleroden... Har
katten "grus" i pelsen og bliver dette "grus" rødt, hvis det lægges på et
stykke fugtet køkkenrulle, er der tale om loppeekskrementer... Og det er en
langt bedre indikation på lopper, end om man faktisk direkte ser dem!
Har været ude for at Aske og Tjalfe var fulde af "grus" - fandt aldrig en
eneste loppe på dem!

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs
Hvalpe ventes engang med tiden!
Fjern Bingo, Bongo ved kontakt



Benedikte Brisson (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Benedikte Brisson


Dato : 11-01-04 21:16

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> skrev i en meddelelse
news:btrsh1$b9h$1@sunsite.dk...
>
> "Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
>
> > Man kan da ikke få lopper sådan ud af den blå luft, hvis man er
> indekat....
> > eller kan man?
>
> Jo,jo - man kan skam godt få lopper ud af den blå luft!
> Lopper lever jo for så vidt ikke på selve det dyr, hvorfra de suger blod,
> men i dyrets omgivelser!
> Dvs. at du sagtens kan komme til at slæbe en loppe med ind fra gaden :(
> Og lægger loppen æg, der får lov til at blive klækket, så står du med en
> invasion af de store!
> man kan konstatere om katten har lopper, ved at kæmme katten på maven lige
> omkring lyskeområdet eller på det nederste af ryggen ved haleroden... Har
> katten "grus" i pelsen og bliver dette "grus" rødt, hvis det lægges på et
> stykke fugtet køkkenrulle, er der tale om loppeekskrementer... Og det er
en
> langt bedre indikation på lopper, end om man faktisk direkte ser dem!

Hrmpfff!!!!! Skal ha fat i loppemiddel i morgen. Svedsken var ellers vild
med at blive kæmmet....

Venlig hilsen Dikte *klør sig op og ned af arme og ben*
---
http://www.netby.dk/Syd/Salmevej/73/



Kate (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 11-01-04 22:25

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in news:btrsh1$b9h$1@sunsite.dk:

> Og det er en
> langt bedre indikation på lopper, end om man faktisk direkte ser dem!

Og ser man dem har de mange.
Jeg havde engang et loppeangreb og netop fordi de var indekatte var jeg
længe om at indese problemet, for indekatte får da ikke lopper
Åhjo. Min veninde havde haft sin med på landet hvor han havde slæbt
lopper med hjem. Hun havde været her. Vupti, vi havde lopper.
Jeg synes jeg havde gennemgået kattene, men en aften sidder Johan på
skrivebordet og kigger på mig og lige der på han fine hvide næse
kravler en loppe. Adrr, jeg kan mærke kriblen som jeg skriver. Hold da
op der blev brugt en formue på alskens loppebekæmpelsesmidler og
kattene var mildest talt ikke glade for mig. Efter en lang sej kamp
troede jeg at jeg var færdig kun for at se en loppe på min hvide kanin.
Argh, forfra. Lopperne kunne ikke formere sig på kaninen, sagde min
dyrlæge, men da jeg ikke havde tænkt på at behandle ham for
kattelopper, ja så var han bare vært for dem.
Siden har jeg været helt oppe på dupperne hvis mine katte kløer sig
meget. For kun 2 uger siden havde jeg drengene på bordet for en
gennemgang fordi en kløede sig mere end jeg brød mig om.

--
Kate

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=239

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Benedikte Brisson (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Benedikte Brisson


Dato : 11-01-04 22:54

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
news:4001bf41$0$30082$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> ... Siden har jeg været helt oppe på dupperne hvis mine katte kløer sig
> meget. For kun 2 uger siden havde jeg drengene på bordet for en
> gennemgang fordi en kløede sig mere end jeg brød mig om.

Så skulle du ha set, dengang Thomas fyldte 1 år og vi havde børneorm...

Venlig hilsen Dikte *kradser sig lige en ekstra gang*
---
http://www.netby.dk/Syd/Salmevej/73/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste