AGP skal disables fra BIOS, men hvordan gø~
Fra : ;-\) Pia Nielsen ;-\~

Dato : 11-01-04 01:21

Hej allesammen!

Jeg har virkeligt et problem nu.

Jeg sidder med et bundkort
fra Tekram
som hedder P5M3-A+

Jeg vil gerne disable "The on-chip AGP graphics support " ....

Men jeg har været inde på
http://support.tekram.com

Tilsyneladende virker det som om at AGP-grafik skal disables fra BIOS!
HVordan gør jeg det...???

Når jeg ikke har noget AGP er det jo lidt svært at sætte fra BIOS'en.... man
kan jo ikke se hvad man laver så....

Kender andre dét problem? Hvad kan jeg gøre?

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 11-01-04 10:12

On Sun, 11 Jan 2004 01:21:05 +0100, ";-\) Pia Nielsen ;-\)"
<pia@nospam.dk> wrote:

Hej

>Jeg sidder med et bundkort
>fra Tekram
>som hedder P5M3-A+
>
>Jeg vil gerne disable "The on-chip AGP graphics support " ....

Hvorfor? Skal du installere et nyt grafikkort?
Hvis du har onboard grafikkort virker det vel. Så kan du gå ind i
BIOS'en og disable det. Næste gang du booter, burde dit nye grafikkort
virke.

mvh
Nils Emil P. Larsen
www.bios-flash.dk
---------------------------
My reply-address is valid.
Min svar-adresse er gyldig.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 10:51

"Nils Emil P. Larsen" <ne-nospam@post.cybercity.dk> wrote in message
> On Sun, 11 Jan 2004 01:21:05 +0100, ";-\) Pia Nielsen ;-\)"
> <pia@nospam.dk> wrote:
>

> Hej

i bios: Integreated Peripherals Setup
Init display first: Pci = on-chip agp disabled
mvh
Bent

Fra : ;-\) Pia Nielsen ;-\~

Dato : 11-01-04 12:14

Hej!

Jeg skal installere et PCI-skærmkort... jeg har prøvet med 3 forskellige
PCI-skærmkort... men de virker ikke!

Der er et AGP-slot... og jeg går ud fra at computeren default står til at
benytte AGP-slottet... men jeg har ikke et AGP-skærmkort at sætte i !!!

Jeg kan intet se på skærmen og kan derfor ikke gå ind i BIOS.

I mit forrige indlæg kunne man tro at der er en AGP-port bagpå PC'en til
skærm... men det er der ikke! Jeg forklarede mig vist ikke godt nok:

Jeg prøver lige igen:

- På bundkortet er der slot til AGP og til PCI, men der er IKKE skærmport
bagpå bundkortet/PC'en
- Tre PCI-kort virker ikke og jeg går ud fra at det er fordi, at dne default
står til at benytte AGP (men jeg er ikke sikkert
- Jeg har kun et PCI-skærmkort, og kan derfor IKKE gå ind i BIOS'en

Hvad kan jeg SÅ gøre ???

Please, help!!!

Mange hilsner fra
Pia

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 14:06

Pia Nielsen wrote:

> - Tre PCI-kort virker ikke og jeg går ud fra at det er fordi, at dne default
> står til at benytte AGP (men jeg er ikke sikker

Når der slet ikke er et AGP-kort i, og heller ikke onboard grafikchip,
så _bør_ PCI-grafikkort virke uden videre.

Den indstilling med AGP/PCI i Bios'en har ikke noget med dit problem at
gøre.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-01-04 11:25

" Pia Nielsen " <pia@nospam.dk> wrote in message news:btrba0$abv7h$1@ID-139211.news.uni-berlin.de...
> [...]
>
> Der er et AGP-slot... og jeg går ud fra at computeren default står til at
> benytte AGP-slottet... men jeg har ikke et AGP-skærmkort at sætte i !!!

Det er muligt det står til at benytte AGP, men hvis ikke der er noget
kort at finde der vil de fleste bios'er bruge det pci kort der findes. Jeg
synes det tyder på et defekt bundkort og/eller defekte pci grafikkort.

Er du sikker på at grafikkortet er trykket ordentligt ned i soklen? - jeg
har en gang prøvet at det bare ikke ville du indtil jeg opdagede at
kortet kunne trykkes længere ned i soklen - problem solved

/Jakob