Skærme
Fijala 3554
19" TFT Aldi monitor problem: Flimmer
Fra : JoOngle

Dato : 10-01-04 23:52

Hej gruppe,

For ca 1. måned siden købte jeg en af de prisbillige 19 " tft monitorer fra
Aldi (medion).

Selve billedet er ret udmærket - står rigtig godt og skarpt, men jeg synes
jeg kan
mærke noget flimmer på baggrundsbelysningen, det er ikke meget - men nok til
at det kan være lidt irriterende over længere tids brug.

Jeg har forsøgt at sætte hz til 50/60/70 og 75 men det lader ikke til at
have nogen
indvirkning på kold kathodelysets flimmer. Er det TFT refresh/blanking jeg
ser? eller ER det rent faktisk baggrundsbelysningen der er noget i vejen
med?

Mvh
JoOngle