Chocolat
Fra : vadmand

Dato : 10-01-04 23:28

Nogen, der så "Chocolat" i går?

Lasse Hallstrôm styrer!

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 23:29

vadmand wrote:
> Nogen, der så "Chocolat" i går?
>
> Lasse Hallstrôm styrer!

Yep, for anden gang. Den var ligeså ligegyldig og kedelig denne gang,
som første gang :)

/David

Fra : Brian P

Dato : 10-01-04 23:39

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message
> Nogen, der så "Chocolat" i går?
>
> Lasse Hallstrôm styrer!

Hvad gør han?.....!?

Fra : vadmand

Dato : 10-01-04 23:49

"Brian P" <kanalFJERN@klog.dk> skrev i en meddelelse
> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> Hvad gør han?.....!?

Er alle i denne gruppe virkelig kun interesserede i action og sf/fantasy?
Har ingen sans for film om rigtige mennesker?

Det anede mig egentlig efter nogen tids læsning, men det skuffer mig nu
alligevel lidt...

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-04 00:05

vadmand wrote:

> [...]
> Har ingen sans for film om rigtige mennesker?
>
> Det anede mig egentlig efter nogen tids læsning, men det skuffer mig nu

Hvorfor skal du fra tid til anden være så fordomsfuld, bedrevidende, og
respektløs?
Du er for det meste nogenlunde fornuftig at høre på (efter min mening),
men du falder ofte i den fælde med "Jeg gør det rigtige - og folk er
iøvrigt dumme".

Jeg elsker film med mennesker, og ser absolut ikke kun actionfilm og den
slags. Jeg ser film i stort set alle genrer. Jeg synes tilfældigvis bare
at lige præcis Chocolat er en ligegyldig kliché uden noget nyt på
hjerte, og som ikke udfører sin mission særligt godt, i forhold til mig.
Den er et ligegyldigt glansbillede, for mig.

Det betyder ikke (nødvendigvis) at jeg er dum, at jeg kun interesserer
mig for action og sf, eller at verden er af lave. Det betyder bare at
jeg er uenig med dig, eller i det mindste at vi oplever filmen på
forskellige måder, for at sige det mildt :)

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 11-01-04 00:32

On Sun, 11 Jan 2004 00:04:54 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>jeg er uenig med dig, eller i det mindste at vi oplever filmen på
>forskellige måder, for at sige det mildt :)

Enig, men der er dog en tendens til at det kun er action/sf der bliver
diskuteret herinde

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : vadmand

Dato : 11-01-04 10:40

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> Enig, men der er dog en tendens til at det kun er action/sf der bliver
> diskuteret herinde

Netop.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-04 13:30

vadmand wrote:

> Netop.

Det er jeg ikke som sådan uenig i. Men der er ikke nogen grund til at
udråbe alle der ikke er enig med én, til idioter.

/david

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-01-04 13:58

Morten Bowman escribió / skrev

> Enig, men der er dog en tendens til at det kun er action/sf der
> bliver diskuteret herinde

Er det ikke mest fordi at dem der snakker om noget andet ikke plejer at
sige noget? Jeg mener, hvis du er utilfreds med at der mangler et emne i
gruppen skal du jo blot tage det op.

Fra : Morten Bowman

Dato : 11-01-04 16:08

On 11 Jan 2004 12:58:27 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Morten Bowman escribió / skrev

>Er det ikke mest fordi at dem der snakker om noget andet ikke plejer at
>sige noget? Jeg mener, hvis du er utilfreds med at der mangler et emne i
>gruppen skal du jo blot tage det op.

Nu har jeg jo ikke givet udtryk for om jeg er utilfreds, blot konstateret en
observation. Jeg har dog før startet tråde omkring mere "alvorlige" film og
de døde hurtigt ud. Men man må jo ligge sammen med dem man reder seng sammen
med - eller hvad det nu hedder

Fra : vadmand

Dato : 11-01-04 10:40

> [...]
> jeg er uenig med dig, eller i det mindste at vi oplever filmen på
> forskellige måder, for at sige det mildt :)

I så¨fand behøver du jo ikke at føle dig truffet, vel?

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-04 23:43

vadmand wrote:

> I så¨fand behøver du jo ikke at føle dig truffet, vel?

Det går jeg sådan set heller ikke. Jeg ville bare gøre dig opmærksom på
at du virker åndssvag og svær at tage alvorlig, når du siger den slags.

/David

Fra : Brian P

Dato : 11-01-04 10:52

vadmand wrote:
> [...]
> sf/fantasy? Har ingen sans for film om rigtige mennesker?
>
> Det anede mig egentlig efter nogen tids læsning, men det skuffer mig

Nah, jeg har ikke noget imod andre genrer er blot uenig med dig i at
Chocolat er nogen specielt god film i sin genre (det romantiske melodrama)
og i at Lasse Hallström "styrer". Han laver film på det jævne (Gilbert
Grape, Æblemostreglementet) og har flere ikke specialt gode/skuffende film
på samvittigheden (The Shipping News, Something to Talk About og, ja,
Chocolat).

Fra : Brian P

Dato : 11-01-04 10:55

vadmand wrote:
> Er alle i denne gruppe virkelig kun interesserede i action og
> sf/fantasy? Har ingen sans for film om rigtige mennesker?

Rigtige mennesker - hvor? Det er da rene papkarakterer (sic!) og klicheer,
Chocolat griber til!?

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 11-01-04 00:38

vadmand's utterance expressed in news:btpu98$nes$1@sunsite.dk:

> Nogen, der så "Chocolat" i går?

Nope - så den ikke i går men har set den tidligere.
Dejlig varm film om noget så lækkert som chokolade :P
Med dejlige Juliette Binoche og altid fede Johnny Depp.

Kan varmt (som i varm chokolade) anbefales

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : vadmand

Dato : 11-01-04 10:41

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med dejlige Juliette Binoche og altid fede Johnny Depp.
>
> Kan varmt (som i varm chokolade) anbefales
Og Lena Olin, som efter min mening er en af de mest sexede skuespillerinder,
der findes p.t.

Per V.

Fra : JH

Dato : 11-01-04 11:15

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> Nope - så den ikke i går men har set den tidligere.
> Dejlig varm film om noget så lækkert som chokolade :P
> Med dejlige Juliette Binoche og altid fede Johnny Depp.

Nemlig, rigtig god og hyggelig film, hvis man bare
trænger til at slappe af og komme i godt humør.

JH

Fra : Thomas Lund

Dato : 11-01-04 22:59

ja også det - det afhænger jo som så meget andet bl.a. af, hvem man er.
Og hvad var det Vadmand sagde om Lena Olin? - Muy enig.

Thomas