ET DYBT SUK!!
Fra : Per R

Dato : 05-01-04 10:35

Hej NG!

Vi skal flytte fra Skanderborg til Horsens den 01.04.04 og vi glæder os
rigtig meget, da vi har købt hus.

Der er desvære bare et minus og det er at vores dreng er rigtig glad for den
børnehave som han går i nu(Det er vi også)og vi kan mærke på ham at vi ikke
skal snakke for meget om, at han skal i en ny børnehave.

I dag ringede jeg så til Horsens kommune for at høre hvordan vi får Jakob
indmeldt i den børnehave der ligger tættest på, der hvor vi skal bo.
Jeg får så af vide, at der er da godt nok pasningegaranti, men de kan måske
nok først give os en plads 4 uger efter vi er flyttet til Horsens og det er
måske enda ikke i den børnehave, som han skal gå i permanent, så han skal
flyttes endnu engang. DYBT SUK

Er der nogen af jer andre der også har oplevet det?
Han er en dreng som ikke lige springer i armene på fremmede, ret genert, så
jeg har helt ondt i maven af at tænke på at han skal flyttes frem og
tilbage.

Tak fordi I læste mit indlæg, da jeg lige trængt til at komme af med min
bekymring.

Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : Kirstine

Dato : 05-01-04 11:48

In article <3ff92fdf$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Per R"
<eros@(fjern)mail.dk> says...
> Hej NG!
>
> Vi skal flytte fra Skanderborg til Horsens den 01.04.04 og vi glæder os
> rigtig meget, da vi har købt hus.

Tillykke med huskøbet

> Der er desvære bare et minus og det er at vores dreng er rigtig glad for den
> børnehave som han går i nu(Det er vi også)og vi kan mærke på ham at vi ikke
> skal snakke for meget om, at han skal i en ny børnehave.

Herligt at han er glad for sin børnehave - også selvom det gør flytning
lidt svært. Jeg tror nu alligevel, at det er vigtigt, at I snakker med
ham om det. Eventuelt kunne I sammen med ham tage på besøg i den nye
børnehave og tage nogle billeder, som han så kunne vise i sin gamle
børnehave. Nogle gange hjælper det lidt for ungerne, hvis tingene gøres
konkrete.

> [...]
> Han er en dreng som ikke lige springer i armene på fremmede, ret genert, så
> jeg har helt ondt i maven af at tænke på at han skal flyttes frem og

Jeg arbejder som souschef i en kombineret institution og har rigtig
mange gange stået med forældre, der var i samme situation, som I er i
nu. Og det har ofte kunnet hjælpe på kommunikationen med
Pladsanvisningen i den nye kommune, hvis vi har skrevet et brev om
barnet, og deri givet vores bud på, hvad der vil være bedst. Dette gøres
selvfølgeligt i samarbejde med forældrene, som også tit er glade for, at
de kommer med andet end deres egen fornemmelse, når de skal igennem hos
den nye kommune og senere som start på samarbejdet med den nye
institution. Måske kunne I spørge pædagogerne i Jeres nuværende
børnehave, om det var en mulighed.

> Tak fordi I læste mit indlæg, da jeg lige trængt til at komme af med min
> bekymring.

Jeg håber, at I finder en god løsning på det *S*

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*
http://www.minipip.dk