hvad er der galt med en Premacy
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 10-01-04 21:21

Hejsa

Jeg tænker lidt på at købe ny bil og har været lidt rundt for at snuse lidt
ved de forsk. bil forhandle, jeg har set en Mazda Preamcy TDI 7pers som jeg
syntes godt om, men der er noget som undrer mig

Der er en del brugt tilsalg i benzin, (TDI´er har ikke været i handlen i så
lang tid endnu) og de ser ud til at være det i lang tid, er det en tung vare
? og hvorfor evt ?

Er der evt en ny model på vej ?

Normalt når man finder en demo bil ved en forhandler kan man spare en del
penge, men ikke ved Mazda, de er ikke til at hugge eller stikke i, har lagt
et tilbud ud til en forhandler, som ligger 20000kr under ny prisen, men han
mener bestemt ikke det er spec. "dårligt" at den har været indreg som demo,
og vil derfor ikke sætte prisen ned, og det er den holding jeg har mødt ved
det fleste Mazda forhandler, er det generelt at Mazda ikke sælger deres demo
vogne billigere ?

ved godt det ikke er en rigtig 7pers. men den lugter lidt af det

Mvh Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 21:50

> [...]
ved
> det fleste Mazda forhandler, er det generelt at Mazda ikke sælger deres

Så er sagens jo ganske enkelt, så køber man bare ikke en demovogn
Sålænge der er folk som kan finde på at købe en demovogn til næsten fuld
pris, så længe vil forhandleren heller ikke nedsætte prisen.
Men det er ikke unormalt for Mazda, jeg har oplevet det samme ved Ford hvor
der kun var 2.000 Kr rabat for de ca. 1-2000 demo-Km den havde kørt.
Hvis man alligevel skal give 200.000 Kr for en vogn så kan 1 % fra eller til
heller ikke gøre den store forskel, så ville jeg ALLLLDRIG købe en demo hvor
man ikke engang selv kan bestemme farve, udstyr, indtræk osv osv.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-01-04 10:21

> [...]
hvor
> man ikke engang selv kan bestemme farve, udstyr, indtræk osv osv.

Den her har den rigtige farve osv, jeg skal endda have mere udstyr i den for
ca 20.000 kr, men jeg vil heller ikke give fuld pris for den, jeg har været
ved Ford for at se på en C-Max dog ikke Demo, der blev jeg tilbudt 20000 kr
i nedslag lige gyldigt hvilken ny bil jeg tog, og det var uden at presse, og
da C-Max´en er en helt ny model, Premacy har jo en del år på bagen
efterhånden, så var det nok et bedere køb

Mvh Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 12:19

> [...]
og
> da C-Max´en er en helt ny model, Premacy har jo en del år på bagen
> efterhånden, så var det nok et bedere køb

hehe, hvis man husker tilbage så hævede Ford faktisk også nybilprisen ganske
voldsomt i starten af 2003 og med flere prisstigninger i løbet af året. Ford
påstod det var for at harmonisere priserne og undgå reimport til tyskland.
Så de HAR råd til at sænke prisen

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 11-01-04 13:54

> [...]
> eller til heller ikke gøre den store forskel, så ville jeg ALLLLDRIG
> købe en demo hvor man ikke engang selv kan bestemme farve, udstyr,

Plus at de par tusind kilometer sandsynligvis er kørt af 10-20 forskellige
mennesker uden det store forhold til bilen. Det kan være nogle hårde km den
har kørt.

= Drop demobiler hvis ikke du kan spare mindst 10 % af den pris bilen havde
da den blev indreg. første gang. Og pas på overgemte modeller. Modeller der
står overfor udskiftning rasler tit pænt ned i pris.

FOCs

Fra : alexbo

Dato : 10-01-04 22:19

"Jesper Pedersen" skrev

> Normalt når man finder en demo bil ved en forhandler kan man spare en del
> penge,

Man skal være opmærksom på de forsikringsmæssige konsekvenser ved at købe en
demovogn.

I tilfælde af totalskade vil man som førstejer få nyværdierstatning.
Derimod vil man som køber af en demovogn være anden ejer, og så er der ikke
nyværdierstatning.

Det kan give en forskel, på i værste fald 100.000 kr.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-01-04 10:18

> [...]
ikke
> nyværdierstatning.
>
> Det kan give en forskel, på i værste fald 100.000 kr.

Det er jeg godt klar over, det er jo også derfor jeg mente at man kunne
redde sig en billig demo vogn, men det ser ikke ud til at kan lade give sige

Mvh Jesper

Fra : KASO

Dato : 11-01-04 16:28

"Jesper Pedersen" skrev d. 10-01-04 21:21 dette indlæg :
> [...]
i så
> lang tid endnu) og de ser ud til at være det i lang tid, er det en

Bilen er ikke specielt spændende - der er mange bedre alternativer iflg.
diverse tests.

> Er der evt en ny model på vej ?

Ja - Mazda 4 - baseret på Mazda 3 - og dermed Ford CMax og den kommende
Focus.

> [...]
deres demo
> vogne billigere ?
>
> ved godt det ikke er en rigtig 7pers. men den lugter lidt af det

De sidste 2 pladser er ikke sikkerhedsmæssigt gode ved påkørsel bagfra -
se seneste nr. af FDMs Motor, hvor de tester denne type biler.

http://www.kandu.dk/

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 11-01-04 17:30

> De sidste 2 pladser er ikke sikkerhedsmæssigt gode ved påkørsel
> bagfra - se seneste nr. af FDMs Motor, hvor de tester denne type
> biler.

Og det var netop et af de argumenter jeg fangede da jeg valgte en Range
Rover. Næsten alle 7 pers. biler er indrettet med sæder i den zone som er
beregnet på at klappe sammen som en stødpude ved kollisioner. Sjovt at det
er lovligt. Men nu ønsker jeg mig ikke regler. Vi har så rigeligt.