Hotspots
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-01-04 20:21

Hej gruppe

Jeg er ved at lave et verdenskort med hotspots over de forskellige lande. Et
klik fører videre til rejsebeskrivelse for det enkelte land.

Kan man, og hvordan, få en hjælpetekst til at komme frem når musen kører hen
over landet? - altså navnet på landet?

Hilsen
Pernille

--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-04 21:09

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> skrev :

>Kan man, og hvordan, få en hjælpetekst til at komme frem når musen kører hen
>over landet? - altså navnet på landet?

Og så ville det igen være rart, hvis folk skrev hvilken
FP-version, de bruger.

Fra FP 2002 skulle du kunne gøre det ved at gå i egenskaber for
linket og bruge tips/title.

Ellers må du lave det i htnlvisning ved at tilføje title til
sidst i linket.

title="din title"
--
Knud

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-01-04 21:55

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse >
Og så ville det igen være rart, hvis folk skrev hvilken
> FP-version, de bruger.

Undskyld .... bruger FP 2000

Er ikke umiddelbart sikker på, hvad du mener. Linket ved min hotspot ser
sådan ud
<area href="../Rejsebeskrivelser/usa_2000.htm" shape="rect" coords="48, 64,
136, 101">

Skal jeg så inden > skrive tittle= "USA" >

???

Synes ikke, at det virker

nybegynderen
Pernille

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-04 22:41

> [...]

>136, 101">

<area href="../Rejsebeskrivelser/usa_2000.htm" shape="rect"
coords="48, 64, 136, 101" title="USA">

bør virke, hvis ikke så kom med et link til siden.
--
Knud

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-01-04 22:56

> [...]
> coords="48, 64, 136, 101" title="USA">
>
> bør virke, hvis ikke så kom med et link til siden.

Hej igen

Tak - nu virker det. Jeg skulle bare være lidt mere tålmodig og holde musen
på samme sted i lidt længere tid!

Mvh
Pernille