Kat i Sele
Fra : Helle Larsen

Dato : 10-01-04 18:27

Hvis jeg nu ikke får solgt den dejlige kat, kan I så eventuelt hjælpe
mig med erfa-ringer for at lære en ca. 1 år gammel ude/indekat at gå tur
i sele ?? Er der nogen der ved, om det kan lade sig gøre, at den lærer
det, og at den bliver glad for det. Det er en typisk udekatte-type, har
jeg fået at vide. Halv norsk Skov og halv hus-kat.

Er det godt katteliv ?? Når den har været vant til "bedre" ??
Jeg er nemlig HELT sikkert bange for, at den bliver kørt over, hvis jeg
bare lader den være frit ude. Den har IKKE "trafikører" kan jeg se på
den de få gange, hvor vi har vovet os udenfor.

På forhånd tak for uddeling af Jeres erfaringer

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 10-01-04 18:58

Hej Helle

Nu kan jeg jo ikke garantere noget, men jeg vil tro, det næsten altid
kan lade sig gøre at lære en kat at gå i sele. Jeg har vænnet en kat til
det, som første gang den fik den på, gik helt i panik, men nu ikke
reagerer negativt på det overhovedet. Tricket er at få selen på katten
første gang, og så lade katten gå rundt med den på indenfor. Evt. kan du
med mellemrum hive lidt i den, der hvor snoren vil sidde og trække. Det
er en god idé at lade katten gå rundt med selen nogle gange over en
periode, så den vænner sig til følelsen af den.
Hvorvidt katten så kan eller ikke kan affinde sig med et udeliv
begrænset til seleture, kan jeg ikke svare på...

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Larsen

Dato : 11-01-04 05:09

> [...]
> Hvorvidt katten så kan eller ikke kan affinde sig med et udeliv
> begrænset til seleture, kan jeg ikke svare på...

Hej Jane, mange tak for svar.