/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Indpresningsdybde/indpresningsafstand...fo~
Fra : NIL


Dato : 10-01-04 17:02

Kære gruppe...

Jeg har nogen problemer med med bagdæk der skraber mod støddæmpere...og er
begyndt at undersøge lidt omkring indpresningsdybde.
Så vidt jeg har forstået betyder 'mindre' indpresningsdybde at hjulet
flyttes længere udad...og omvendt. Men der er sandsynligvis noget jeg har
misforstået.

Efter at have kigget på dk.fritid.bils hjemmeside ang. indpresning, er jeg
blevet lidt forvirret. Hér tales der ikke om indpresningsdybde, men
om indpresningsafstand. Og der er vist en skitse som ikke gør det bedre (for
mig)!

Men altså: Forholder det sig således at en større indpresningsdybde (højere
tal) flytter hjulet udad...gør bilen 'bredere'?


Hilsner
fra
NIL









 
 
jan@stevns.net (10-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-01-04 17:50

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev :

>Efter at have kigget på dk.fritid.bils hjemmeside ang. indpresning, er jeg
>blevet lidt forvirret. Hér tales der ikke om indpresningsdybde, men
>om indpresningsafstand. Og der er vist en skitse som ikke gør det bedre (for
>mig)!

Uhada ;) Det skulle ellers været temmeligt entydigt

Måske man hellere skal fortælle at tallet f.eks ET=35, betyder at
fælgens anlægsflade mod hjulnavet er flyttet 35mm ud fra den lodrette
centerlinie

>Men altså: Forholder det sig således at en større indpresningsdybde (højere
>tal) flytter hjulet udad...gør bilen 'bredere'?

Nope - det er omvendt - jo mindre tallet er, jo mere i fælgens
lodrette centerlinie er anlægsfladen , og jo "bredere" bliver
sporvidden
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

John Sahl (10-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 10-01-04 17:52

jan@stevns.net wrote:
> Nope - det er omvendt - jo mindre tallet er, jo mere i fælgens
> lodrette centerlinie er anlægsfladen , og jo "bredere" bliver
> sporvidden

Netop, men mange glemmer, at de i samme forbindelse øger
bredden på fælgen og derved får de problemet med at den
går på enten inderst eller yderst.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



jan@stevns.net (10-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-01-04 17:58

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev :

>Netop, men mange glemmer, at de i samme forbindelse øger
>bredden på fælgen og derved får de problemet med at den
>går på enten inderst eller yderst.

typisk skal man jo også op i et mindre mål (ET) hvis der kommer en
lidt bredere fælg på, for at skidtet ikke skal ramme noget

Jep ..... måske jeg skal line et par forskellige fælge op ;)
det bliver dog ikke i dag, jeg er shnodthhhhforkolethhh - måske jeg
skal tage et par (kvindelige) læger, og hvis det ikke hjælper ringe
til Albyl i morgen ?

(meget sød ikke ... fra d.v.j)

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

NIL (10-01-2004)
Kommentar
Fra : NIL


Dato : 10-01-04 18:34


"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:btpaho$bbc$1@dknews.tiscali.dk...
> jan@stevns.net wrote:
> > Nope - det er omvendt - jo mindre tallet er, jo mere i fælgens
> > lodrette centerlinie er anlægsfladen , og jo "bredere" bliver
> > sporvidden
>
> Netop, men mange glemmer, at de i samme forbindelse øger
> bredden på fælgen og derved får de problemet med at den
> går på enten inderst eller yderst.
>
> --
> John Sahl,


Hej John...

Ja, jeg har godt nok fået det problem at bagdækkene støder på støddæmperne i
begge sider!
Hvis jeg nu siger, at mine fælge og dæk har siddet på bilen de seneste fire
år uden problemer, og den eneste ændring
er nye fjedre og støddæmpere...hvad får du så ud af det??

Med venlig hilsen
NIL



Leonard (10-01-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 10-01-04 18:43

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote:

>Hvis jeg nu siger, at mine fælge og dæk har siddet på bilen de seneste fire
>år uden problemer, og den eneste ændring
>er nye fjedre og støddæmpere...hvad får du så ud af det??
>

Jeg ved ikke hvad John får ud af det, men det tyder da på at dine nye
støddæmpere fylder mere end de gamle gjorde.
Om løsningen så er at skifte til fælge med mindre indpresning, tjah
....
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

NIL (10-01-2004)
Kommentar
Fra : NIL


Dato : 10-01-04 19:12


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:e9e0001gp9ocla7j4go9lf03fie0o55i8o@4ax.com...
> "NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote:
>
> >Hvis jeg nu siger, at mine fælge og dæk har siddet på bilen de seneste
fire
> >år uden problemer, og den eneste ændring
> >er nye fjedre og støddæmpere...hvad får du så ud af det??
> >
>
> Jeg ved ikke hvad John får ud af det, men det tyder da på at dine nye
> støddæmpere fylder mere end de gamle gjorde.
> Om løsningen så er at skifte til fælge med mindre indpresning, tjah
> ...
> --
> Leonard


Hej!

Det er også min konklusion...naturligvis! Men der kunne jo være et eller
andet, som jeg havde overset...eller _ikke_ tænkt på.
Leverandøren af dæmperne siger, at de nye dæmpere ikke skulle være fysisk
større (tykkere) end de gamle, men det er vel tvivlsomt om jeg
kan "komme efter" dem?
Det KUNNE jo også tænkes, at indpresningen på fælgene hele tiden har været
lidt for stor. Det er godt nok ikke noget jeg har lagt mærke til, de gange
bilen har været hævet op på lift. Måske har der kun været en halv
centimeters afstand fra dæk til dæmper?...og hvis den nye dæmper så bare er
en anelse større - ja, så går det jo galt.
I øjeblikket er jeg ved at få identificeret mine fælge hos det firma hvor
jeg i sin tid købte dem. Men dem kan jeg jo ikke reklamere til flere år
efter leveringen, selv om de (muligvis) har monteret fælge med forkert
indpresning...?

Det er vist bare surt show. Lige nu har det været nødvendigt at montere et
par spacere på ca. 2mm hver. Men det 'føles' ikke rigtigt...

Med venlig hilsen
NIL




John Sahl (10-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 10-01-04 19:16

NIL wrote:
> Det er vist bare surt show. Lige nu har det været nødvendigt at
> montere et par spacere på ca. 2mm hver. Men det 'føles' ikke
> rigtigt...

Hvis du skal køre med spacere så sørg i det mindste for at
dine fælge stadig kan centrere på navet, ellers risikerer du
at få problemer med rystelser i hjulene.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Torben E (10-01-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 10-01-04 18:43





"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40003790$0$126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis jeg nu siger, at mine fælge og dæk har siddet på bilen de seneste
fire
> år uden problemer, og den eneste ændring
> er nye fjedre og støddæmpere...hvad får du så ud af det??

At støddæmperene er tykkere.


--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Karsten Andersen (10-01-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 10-01-04 19:13

Sat, 10 Jan 2004 18:43:22 +0100, skrev Torben E, på 20 linier, i
<400039b5$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

>
>
>
>
>"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>news:40003790$0$126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hvis jeg nu siger, at mine fælge og dæk har siddet på bilen de seneste
>fire
>> år uden problemer, og den eneste ændring
>> er nye fjedre og støddæmpere...hvad får du så ud af det??
>
>At støddæmperene er tykkere.

Eller er sat forkert på

--
Med venlig hilsen
Karsten
Opel Vectra DTI

John Sahl (10-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 10-01-04 19:13

Torben E wrote:
> At støddæmperene er tykkere.

Og at bilen formentligt står enten højere eller lavere efter
skiftet, med der af følgende eventuel ændring af vinkler i
undervognen.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste