Problem med mikrofon på asus a7v333
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-01-04 23:41

Jeg har bl.a. installeret Skype og messenger og skulle så gerne kunne bruge
det, men jeg skal stort set stikke mikrofonen ned i halsen og råbe, før
nogen kan høre mig, og alligevel hører de mig meget dårligt. Jeg har sat
Skype op på en del pc.er og alle har virket og jeg har testet mit eget med 2
mikrofoner (på headset) som virker fuldt tilfredsstillende på andre pc.er.
Jeg har så sat et sb live player 1024 lydkort i ved siden af. Det giver
nøjagtig samme resultat.
Når jeg tester i Messenger siger den, at der ikke er nogen mikrofon
(formentlig fordi signalet er så svagt, at den ikke kan registrere det). Jeg
har prøvet win xp´s indbyggede optager og med begge lydkort er det nøjagtig
lige dårligt.
En kammerat har netop bygget en pc med samme bundkort og har næsten samme
problem. Dog lidt værre, idet man overhovedet ikke kan høre ham.
Han har også sat programmet op på flere pc.er og kender til de forskellige
indstillinger. Mikrofon er selvfølgelig aktiveret osv.
Nogen der har lignende problemer med dette bundkort?
Den er ikke sat op til 5.1 lyd, da det deaktiverer mikrofon ind.
Jeg har i øvrigt også et ipanel tilsluttet, hvor jeg direkte fra mb så har
hovedtelefonudgang og mikrofon ind i fronten af kabinettet. Men om jeg
bruger disse stik eller dem bagpå giver samme resultat.

Kurt

Fra : Claus S

Dato : 10-01-04 11:54

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedtelefonudgang og mikrofon ind i fronten af kabinettet. Men om jeg
> bruger disse stik eller dem bagpå giver samme resultat.

Hej Kurt.

Hvis du bruger WinXP, så er der en lille "guide" til indstilling af
mikrofon/lyd. Jeg har før været ude for at der er nul lyd igennem mikrofonen
før den er kørt igennen.

Guiden er i kontrolpanelet under Lyd og lydenheder og på fanen stemmer. Kør
"test af hardware" så tror jeg du får det til at virke.

Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-01-04 23:24

"Claus S" <dolby_zone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Kør
> "test af hardware" så tror jeg du får det til at virke.

Hej Claus

Desværre nej, det hjælper ikke en dyt. Jeg kan nu se, at når jeg kører
testen, så detekterer den formentlig slet ikke mikrofonen, idet volume
knappen ikke er aktiv. Jeg kunne så køre samme test på den anden pc og se
der, at dels var volumen knappen aktiv og dels gav den udslag, når jeg talte
i mikrofonen i modsætning til asus mb. Jeg har jo også mulighed for at gå
alle lydindstillinger i gennem og sammenligne de 2 pc.er, og jeg kan
simpelthen ikke se, hvor fejlen er.
Men nu er spørgsmålet så nok også nærmere - hvorfor den ikke detekterer
mikrofonen - og kan man gøre noget i den anledning.

Kurt

Fra : JBK

Dato : 13-01-04 22:51

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message
> [...]
> det, men jeg skal stort set stikke mikrofonen ned i halsen og råbe, før
> nogen kan høre mig, og alligevel hører de mig meget dårligt.

Har du checket om du under dit lydkort-kontrolpanel har en knap der hedder
noget i retning af "Enable Microphone Boost" - evt. oversat til dansk?

Jeg har et Asus et-eller-andet bundkort (muligvis endda det omtalte) med
onboard audio på arbejdet, som kræver netop dette for at aktivere
mikrofon-forstærkeren. Ellers fungerer indgangen som line-in og kræver meget
større signaler for at give et fornuftigt udsving.

Mvh.
Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-01-04 23:52

"JBK" <jbk@NOSPAMsnaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meget
> større signaler for at give et fornuftigt udsving.

Ja, det har jeg også prøvet, uden at det ændre på noget. Mikrofonen ser ikke
ud til at være aktiv, selv om den kan høres, hvis man råber højt.
Det er upraktisk at sidde på 1.sal og råbe, når konen så tror, at man er
blevet sindssyg

Kurt

Fra : Karl Børge

Dato : 14-01-04 10:50

> [...]
bruge
> Jeg har prøvet win xp´s indbyggede optager og med begge lydkort er det
I messenger er der under funktiner en der hedder guiden lydjustering prøv at
køre den, det har jeg haft held med flere gange.
Mvh Kurt B.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-01-04 22:29

"Karl Børge" <sejkurtb@vip.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> køre den, det har jeg haft held med flere gange.

Er også prøvet uden resultat, idet der ikke ses noget signal under testen.

Kurt