Kan man bruge Sonofon som gratis ISP ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-01-04 23:28

Hej,

Kan man bruge Sonofon som gratis ISP, mod at betale minutpris ?
Min T610 kan læse e-mail via POP3 + SMTP, så jeg formoder man
kan.

Hvilket telefonnummer + brugernavn + password skal man
bruge ?

Med 9600 baud = 1 kbyte/s = 60 kbyte/minut, så er
analog forbindelse da langt billigere end 6 øre/kb
hvis man skal downloade et eller andet.

Fra : Jensb

Dato : 10-01-04 00:59

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge ?
>
> Med 9600 baud = 1 kbyte/s = 60 kbyte/minut, så er
> analog forbindelse da langt billigere end 6 øre/kb

De har vist sat prisen ned på deres gprs-2-go, til 25 kr/MB :
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4920&sid=1

Så nu koster det omkring 1,5 kr for at hente 60 kbyte, og det det jo kun er
teoretisk at du kan hente 60 kbyte/minut ved analogforbindelse, og at der jo
iøvrigt normalt vil gå lidt tid med at logge på osv, og finde den mail frem
der skal hentes, så tror jeg faktisk ikke længere det kan betale sig.
Iøvrigt er GPRS jo noget hurtige, så hele oplevelsen bliver meget bedre.

Jens

Fra : Fischer

Dato : 10-01-04 09:27

> så tror jeg faktisk ikke længere det kan
> betale sig.
> Iøvrigt er GPRS jo noget hurtige, så hele
> oplevelsen bliver meget bedre.

Jeg har lige lavet et eksperiment i real life.
En POP3 konto med 4 mails. De 3 er ren tekst - den 4. har et vedhæftet
dokument på 36,9 kb.
Det kunne sagtens være en typisk situation for mig.

Nu brugte jeg godt nok Telmore, men priserne kan bare ganges op.
Dette er de faktiske priser fra regningen:

1. CSD 9600 bps: 00:56 + opkaldsafgift = 1,04 kr.
2. GPRS: 0,069Mb = 0,69 kr.

Et HSCSD opkald vil nok være billigst til ren mail, men hvis man ser på de
andre fordele ved GPRS, er det ved at være nede i en pris der kan betale
sig.

*Fischer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-01-04 10:57

On 2004-01-09, Jensb <no@spam.tak> wrote:

> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> De har vist sat prisen ned på deres gprs-2-go, til 25 kr/MB :
> http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4920&sid=1

Selvhenter har ikke GPRS priser, og kan vist ikke bruge det.

Fra : Jensb

Dato : 10-01-04 13:00

> Selvhenter har ikke GPRS priser, og kan vist ikke bruge det.

Ok, så forstår jeg ikke dit spørgsmål? Hvad er det så for nogle 6øre/kb du
sammenligner med?

Men til dit første spørgsmål, så nej, jeg tror ikke at du kan bruge Sonofon
som gratis ISP. Men hvis du har en anden ISP som du bruger privat, så kan du
godt bruge den fra din mobiltelefon. Hvis altså du har opkaldsnummer osv.,
hvilket mange jo ikke har mere, fordi de er gået over til ADSL. Hos nogle
udbydere kan man dog få et såkaldt friabonnement hvis man har ADSL, og dette
kan man så bruge med sin mobiltelefon. Og ellers så kan man bruge Orange's
WAP Dial-in : http://www.p800.dk?p800trick.asp?nummer=5

Jens

Fra : ASC

Dato : 14-01-04 13:02

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote in article
> [...]
> bruge ?
>
> Med 9600 baud = 1 kbyte/s = 60 kbyte/minut, så er
> analog forbindelse da langt billigere end 6 øre/kb

selvfølgelig kan du det.
Men det kræver, at du først ringer til SONOFON kundeservice, og bliver
internet kunde, så du kan få et brugernavn og password.

Efterfølgende er opkaldsnummeret til SONOFON Internet +45 40 90 00 90

Der er ingen abonnementsafgift, og prisen pr. minut (fra Mobilos) er
afhængig af hvilket abonnement, som du har. (ex. 99 øre incl. moms med
Debillos)

mvh
ASC