MS Windows
briani 27239
Hjælp, XP Pro: Lille Prob ved genindstall ~
Fra : MortenM

Dato : 09-01-04 22:50

Hej NG.

Jeg ønsker at lave en gen-install af XP via CD-Boot. Jeg booter UDEN at
have lavet noget med C:\ -drevet, i håb om at få lov til at benytte fdisk i
installationen. Det valg får jeg bare ikke!
Booten ser anderledes ud end ved en frisk install, og Install-prog IKKE
vil liste mit C:\ -drev hvor windows allerede er, og får derfor ikke
mulighed for at bruge en fdisk på partitionen.

Er den eneste udvej at lave en diskette med "format a: /s" og så ligge
"fdisk.exe" på disketten og boote derfra for at "rense" c-drevet?
Lille udvej, men når nu diskettedrev er en antikvarisk opfindelse...

Indlæget er nok lidt i samme stil som "Nedlægning af c-drev i ME?" fra 9.
januar.

--
Mvh Morten

Fra : Sander

Dato : 10-01-04 09:39

Der er ikke noget der hedder fdisk i windows xp,
du kommer til en skærm hvor du bliver spurgt om
du vil installere på den eksisterende partition, her kan
du vælge at slette partitionen, og herefter oprette en ny
i det ledige område. Du kan også slette alle partitioner
og så oprette nye som du har lyst til, herefter formatteres
det drev du vil installere windows på, og installationen går
igang.

Sander.

Fra : hcma

Dato : 10-01-04 16:11

"MortenM" <moller36@fjern_yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lille udvej, men når nu diskettedrev er en antikvarisk opfindelse...
>
> Indlæget er nok lidt i samme stil som "Nedlægning af c-drev i ME?" fra

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
m v h
hc