Re: Re: Automatisk refresh af ODBC basered~
Fra : "Nemholt, Jesper Fra~

Dato : 20-04-01 19:55

Indsæt speciel ændrer ikke noget da det bare er en anden måde at oprette et
linket objekt på, hvilket jeg allerede gør via Indsæt objekt fra fil.

Begge bibeholder data statiske indtil sourcedokumentet ændres hvilket også
svarer til specifikationerne for dette, men ikke svarer til hvad jeg ønsker.
Reelt connecter disse 2 metoder slet ikke til databasen men præsenterer blot
hvad der er af data i source dokumentet... hvis man gemmer source dokumentet
uden data vil der intet være at se i Word.

Så vidt jeg kan se er den eneste mulige løsning at oprette et Excel objekt i
Word og herefter connecte dette objekt til min ODBC datasource.
Når jeg gør dette sørger Word selv for opdatere data, men kun hvis jeg
skifter til edit mode for objektet og laver "refresh data".
D.v.s. funktionaliteten er allerede i Word, men er disabled med mindre man
er i edit mode for objektet.

Derfor vil jeg tro at jeg v.h.a. en VB macro kan få dette til at ske enten
helt automatisk, eller i det mindste ved man skal køre en enkel macro
fremfor at skulle editere samtlige grafer & tabeller.

Jeg har prøvet at kigge på VB properties for f.eks. en Excel graf, og selvom
man i edit mode kan sætte autorefresh til via properties for sin datasource,
så er autorefresh for objektet 0 og kan ikke sættes til andet.

Jeg har prøvet at lave en VB refresh funktion for dokumentet, men jeg ved
intet om VB så det kom der ikke meget ud af andet en fejlmeddelelser.
Så vidt jeg kan se skal jeg lave det kald der i man siderne hedder
Excel.Chart.Refresh, men hvordan jeg lige får det integreret i noget VB kode
for objektet har jeg ingen anelse om.
--
Un saludo / Venlig hilsen / Regards

Jesper Frank Nemholt
Unix System Manager
Compaq Computer Corporation

Phone : +34 699 419 171
E-Mail: JesperFrank.Nemholt@compaq.com

--
Posted from mailout.zma.compaq.com [161.114.64.103]