Kat der skulle aflives søger hjem
Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 09-01-04 16:24

Jeg har en hun kat på ca. 1½ år.
Er der nogle af jer der ønsker en kærlig, godmodig idendørs hun kat?
Endten skal hun have et nyt hjem eller aflives, og det vil jeg nødig.
Farve: Hvid på poter og bug, ellers grå og sort strivet over ryg.

Er der ingen der vil have hende inden for en uge vil hun blive aflivet.
( ingen internater vil have/ har plads til hende)

Hun befinder sig i Kolding.

Håber en vil have hende. Maj-Britt

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 09-01-04 16:30

Billeder kan iøvrigt mailes

Maj

Fra : Jannie Ø. Rasmussen

Dato : 10-01-04 01:01

> Elbarto Simsoniac skrev:
> Billeder kan iøvrigt mailes
>
> Maj

Hej

Du må godt maile billede af katten til mig...

Jeg kunne da godt lige bruge en kat, at nusse,lege med.

Min kæreste og jeg har 2 katte i forvejen!!
Hvad siger hun egentligt til at der er andre katte?

Her er min email: oestenkaer@sol.dk

Med venlig hilsen
Jannie Ø. Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jynis

Dato : 09-01-04 17:25

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der ingen der vil have hende inden for en uge vil hun blive aflivet.
> ( ingen internater vil have/ har plads til hende)

Hej Maj-Britt og Erik
Jeg håber i finder et sted inærheden af hvor i bor til jeres kat. Jeg har
kun ude - inde misser og tør næsten ikke tage en indemis.
Men hvis der ikke kommer hendvendelser inden , så send mig lige en mail.
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 09-01-04 18:46

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun ude - inde misser og tør næsten ikke tage en indemis.
> Men hvis der ikke kommer hendvendelser inden , så send mig lige en mail.

Well tror ikke hun har det store imod at blive indekat efter som hun ikke
gør tegn til at hun vil ud .
Dog ved vi ikke helt hvordan hun har det med andre katte kun hunde og dem er
hun ret ligeglad med uanset str.

Maj

Fra : Pia Nave

Dato : 09-01-04 17:45

Elbarto Simsoniac wrote:
> [...]
>
> Er der ingen der vil have hende inden for en uge vil hun blive aflivet.
> ( ingen internater vil have/ har plads til hende)

Hej Maj-Britt & Erik

Jeg er glad for I valgte at give hende en ekstra chance, omend en uge
godt nok ikke er lang tid til at finde et nyt hjem!
Jeg vil alligevel tillade mig at anbefale www.vildkat.dk samt
www.dyrenettet.dk - hvor I kan prøve at sætte en annonce i, selvom det
jo selvfølgelig sikkert vil tage mere end en uge derigennem.......meeeen
man har vel lov at håbe

Øhhh.......kom til at tænke på om hun er fertil?? Det går jeg næsten ud
fra hun er.....så problemet kunne jo også være dét. Jeg mener, når hun
samtidig er indekat. De to ting passer jo _meget_ dårligt sammen!
Bare en tanke herfra.......

Anyway....... så Held & Lykke med at finde et nyt hjem til hende!

--
Mvh. Pia

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 09-01-04 18:05

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bare en tanke herfra.......
>
> Anyway....... så Held & Lykke med at finde et nyt hjem til hende!

ikke for at lyde uviden men hvad er fertil?
mvh Maj-Britt

Fra : Tina

Dato : 09-01-04 18:05

> ikke for at lyde uviden men hvad er fertil?
> mvh Maj-Britt

Ikke kastreret - i stand til at få/lave killinger.

MVH

Tina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-01-04 18:22

> ikke for at lyde uviden men hvad er fertil?
> mvh Maj-Britt

Det er en kat der ikke er neutraliseret. Hunkatte fjerner man livmoder og
æggestokke. Hankatte testiklerne.
Så igen, hvis din kat er fertil, 1 1/2 år og tisser på dynen, så er det
absolut bedste bud at den gør opmærksom på at den vil have killinger.
Hormonerne stormer rundt.
Afsted og få den neutraliseret, så tror jeg det stopper.

Hilsen Nina

Fra : Pia J

Dato : 09-01-04 18:32

"Nina, Tender Tribes" <nina@knus.dk> wrote in message

> Afsted og få den neutraliseret, så tror jeg det stopper.

Hvis ikke manden vil betale en aflivning, så ser det nok sløjt ud med
kontanter til andet også...

:Pia

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 09-01-04 18:40

> "Nina, Tender Tribes" <nina@knus.dk> wrote in message

> Hvis ikke manden vil betale en aflivning, så ser det nok sløjt ud med
> kontanter til andet også...
>
> :Pia

Hvad koster det at få gjort på en hun kat ?

Maj

Fra : Pia J

Dato : 09-01-04 18:51

> Hvad koster det at få gjort på en hun kat ?
>
> Maj

Så vidt jeg er orienteret 800 kr. hos Inges kattehjem, omkring 1200 hos
dyrlægen.

:Pia

Fra : Pia Nave

Dato : 09-01-04 19:11
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-01-04 19:20

Elbarto Simsoniac wrote:

> Hvad koster det at få gjort på en hun kat ?

det kan faktisk være at det er det der gør udslaget til at hun holder op med
at tisse på dynen.....
nogle katte har det med at tisse på ejerens dyne (vel at mærke ejeren af det
modsatte køn) hvis de blive seksuelt frustrerede...... en fertil hunkat kan
jo komme løbetid året rundt, så det KAN være det stopper så snart hun er
neutraliseret......
jeg forstår slet ikke i ikke har forsøgt det før......

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-01-04 19:33

Sabina skrev
<så det KAN være det stopper så snart hun er
neutraliseret...... jeg forstår slet ikke i ikke har forsøgt det før......>

Næh....................noget tyder på en afgrundsdyb uvidenhed om katte, og
den foreslåede aflivningsmetode om en lige så dyb uvilje til at bruge penge
på dem.......... sørgeligt, men desværre et glimrende eksempel på det vi
snakkede om i tråden om racekatte.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-01-04 19:55

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> til at bruge penge på dem.......... sørgeligt, men desværre et
> glimrende eksempel på det vi snakkede om i tråden om racekatte.

du har ret....... desværre.... men i det mindste lader det nu til at der er
givet en uges frist til at finde et hjem til den stakkels lille mis... jeg
tror faktisk jeg vil forhøre mig hos mine venner i kolding og omegn for at
se om jeg ikke kan finde et godt og blivende og kattekyndigt hjem til
den.....

men hvor gør det mig dog trist at folk er så ignorante......

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-01-04 20:24

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3ffef3dc$0$29309$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> på dem.......... sørgeligt, men desværre et glimrende eksempel på det vi

Ak ja, jeg kan forestille mig, at det er endnu et eksempel på den
- åh, så bedårende lille killing, som man kunne få ganske gratis!
Men at sætte sig ind i noget som helst om katte - ja man forundres til stadighed.
Alene det, at man ikke aner et dyt om, at hunkatte kommer i løbetid
og bør neutraliseres, hvis de ikke skal bruges til avl,
siger vist temmelig meget om interessen for katten.
Og når man ikke er indstillet på at betale for en human
aflivning, så ofrer man sikkert heller ikke penge på
at få katten neutraliseret!
Jeg håber inderligt, at den stakkels kat får et nyt hjem,
for det er ganske givet ikke den, der er noget i vejen med!

Eva

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-01-04 20:39

On Fri, 9 Jan 2004 20:23:44 +0100, "Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk>
wrote:

>Jeg håber inderligt, at den stakkels kat får et nyt hjem,
>for det er ganske givet ikke den, der er noget i vejen med!

Nej, tænk at blive skudt, bare fordi man er kat og følger sine
instinkter! Fy for pokker! siger jeg bare!

Fra : Pia Nave

Dato : 09-01-04 18:41

Pia J wrote:
> "Nina, Tender Tribes" <nina@knus.dk> wrote in message

> Hvis ikke manden vil betale en aflivning, så ser det nok sløjt ud med
> kontanter til andet også...
>
> :Pia

Hej Pia

Det vil jeg da nok give dig ret i.
Jeg tror nu også, at langt det bedste for katten og de nuværende ejere,
ville være at komme af med hende til et nyt hjem.
Men hvis tisseproblemet udelukkende skyldes, at hun ikke er
neutraliseret, så skulle det vel være det mindste problem for evt.
kommende ejere at få fikset - så lille mis igen kan få det godt

Vi håber........

--
Mvh. Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-01-04 20:36

Hej Pia!
Jeg har spurgt om hun er fertil i den tråd hvor hendes kæreste ville
skyde katten, men det kunne jeg desværre ikke få noget svar på

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-01-04 20:41

Louise Viborg wrote:
> Hej Pia!
> Jeg har spurgt om hun er fertil i den tråd hvor hendes kæreste ville
> skyde katten, men det kunne jeg desværre ikke få noget svar på

der blev derimod spurgt hvad det kostede at neutralisere en hunkat i denne
tråd, så det tager jeg som et positivt svar......

Fra : Pia Nave

Dato : 09-01-04 17:49

Elbarto Simsoniac wrote:
> [...]
>
> Er der ingen der vil have hende inden for en uge vil hun blive aflivet.
> ( ingen internater vil have/ har plads til hende)

Hov.......glemte lige at gøre Jer opmærksom på, at I jo selvfølgelig
også kan poste dette indlæg i dk.marked.privat.dyr

--
Mvh. Pia

Fra : Line Blom

Dato : 09-01-04 19:41

> [...]
>
> Er der ingen der vil have hende inden for en uge vil hun blive aflivet.
> ( ingen internater vil have/ har plads til hende)

ÆV jeg får det bare så dårligt, jeg mener næsten fysisk dårligt af at
læse sådan noget.... især sammenholdt med din mands tidligere indlæg.
Jeg synes bare åh jeg ved næsten ikke hvad jeg skal synes alle mulige
føelser skyller ind over mig, vrede, harme, raseri.... Men mest af alt
har jeg ondt af den stakkels lille mis.
Det gør sikkert ikke nogen forskel (når man tænker på din mands
tidligere indlæg) men det katten gør har en grund, den kan være syg
eller den kan være frustreret pga løbetid, alt sammen er noget der kunne
løses med en tur til dokter dyr og lidt kærlighed og forståelse.
I har taget katten til jer og så er den altså jeres ansvar.... så jeg
synes enten i skulle tage den til dyrlægen og få den tjekket+
neutraliseret eller også skulle i sætte himmel og jord i bevægelse og
finde den et nyt hjem OGSÅ SELVOM DET TAGER MERE END EN UGE.
Det optimale ville selvfølgelig være at i gjorde begge dele, men det er
nok for meget at forlange.

Med venlig hilsen
Line Blom
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 09-01-04 19:49

> [...]
>
> Er der ingen der vil have hende inden for en uge vil hun blive aflivet.
> ( ingen internater vil have/ har plads til hende)

I kunne jo lukke døren til soveværelset. Det løser da alle problemer

Fra : Helle Madsen

Dato : 09-01-04 20:55

Hejsa.

Hvis du ikke finder et hjem til katten må du sende en mail, så kan den da bo
her indtil der bliver fundet et varigt hjem til den.

Helle Madsen

Fra : Figaro

Dato : 09-01-04 22:54

Ville gerne tage den, men bor i Århus og har intet transportmiddel ..

Der bliver snakkede om at en hunkat tisser i seng for at signalere, at hun
er parat til at blive parret, er det virkelig rigtigt? Har nemlig en fertil
hunkat, som vi gerne vil have et kuld på når hun bliver gammel nok, så vil
lige vide om de kan finde på det?!

VH Stine, Figaro, Bizkit og Duchess .. og Kiefer (hunden ville også lige
være med)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-01-04 23:12

Figaro wrote:
> [...]
> nemlig en fertil hunkat, som vi gerne vil have et kuld på når hun
> bliver gammel nok, så vil lige vide om de kan finde på det?!

jeg skrev noget om at være seksuelt frustreret... det er altså ikke det
samme som at være klar til at blive parret ;)
men det er vist efterhånden almindelig viden at fertile katte (både han og
hunkatte) kan begynde at tisse de mærkeligste steder.....
min hankat gjorde det (i det snavsede vasketøj godt nok) indtil han blev
neutraliseret.... og vores fertile hunkan KAN finde på det.. yderst sjældent
dog, og kun hvis hun er stresset eller frustreret, og KUN på ting der lugter
af fremmede, derfor anbefaler vi altid vores overnattende gæster at enten
rejse madrasserne op eller sørge for at holde døren lukket til
gæsteværelset.....

fertile katte er lidt mere "sære".... mere "egne".... og mere "jeg vil kun
det jeg vil"agtige*G*
når man vælger at have fertile katte så er det en god ide at lægge mærke til
alle de små ting der _kan_ udløse et "nu tisser jeg i sengen" anfald i
katten......
vores hankat gjorde det somregel i ren frustration uden noget egentligt
formål... han gjorde det på alle tider af døgnet, med ren bakke og alskens
underlige ting som bare var somdet skulle være kunne ikke hjælpe..... da han
blev neutraliseret gik det over.....
han kan til tider stadig finde på det (vi snakker ca 1 gang om året) hvis
der er noget der lugter VIRKELIG fælt i hans næse.... så sørger han lige for
at ændre lugten*G* det er bare en af de små ting man lærer at leve med.....
for Linda (vore fertile hunkat) er det frustration i forbindelse med
løbetider.... fremmede lugte kan også udløse et "anfald"...... men med få
forholdsregler kan vi faktisk komme hende i forkøbet.....
hvis vi ellers sørger for at bakken er ren, at der ikke ligger fremmede
tøjting tilgængeligt (eller en dyne en fremmed har sovet med) eller fugtige
håndklæder på gulvet, så kan vi undgå hendes frustrationer*G* det kan
sæfølig også være det bare er fordi hun ikke bryder sig om disse lugte...
det finder vi nok først ud af den dag hun bliver neutraliseret.... hvilket,
hvis alt går planmæssigt, bliver inden for det næste halve års tid.....

Fra : Figaro

Dato : 09-01-04 23:28

Hvornår bliver en hunkat ca. kønsmoden?? Og hvornår ved man hun første gange
er i løbetid så? Lige nu er hun 7,5 måned.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-01-04 00:01

Figaro wrote:
> Hvornår bliver en hunkat ca. kønsmoden?? Og hvornår ved man hun
> første gange er i løbetid så? Lige nu er hun 7,5 måned.

så kan det være lige op over.... sansyneligheden taler for at hun rammer sin
første løbetid her i februar (når dagene bliver lidt længere) men hun kan
godt komme i gang både før og siden....

nogle hunkatte er meget støjende og andre er slet ikke.... en næsten sikker
vinder er hvis i nusser hende ved haleroden og hun så begynder at stampe med
bagbenene og samtidig kaster halen til siden (det er et ret "unaturligt"
halevrid de laver der, så man bemærker det straks)

næsten sikre tegn er også jamrende kalden..... syngen..... overdrevent kælen
med halen i vejret og kroppen tæt på jorden..... første gang man oplever en
hunkat i "full blown"løbetid kan man fristes til at tro at katten har STORE
smerter...... men det har hun altså ikke*G* hun kalder bare på alle de lækre
fyre hun vil parres med.....
og tro mig.... man er IKKE i tvivl om løbetiden hvis det er en jamrende mis
i har*G*

husk på at det er bedst at vente til katten er over 1 år med at parre hende
(både af hensyn til hendes fysik og killingernes opdragelse) og hvis i ikke
ved præcist hvornår hun skal parres kan det være en ide at sætte hende på
p-piller hvis hun er meget belastende....

vi lever med lindas jamren selvom det indimellem gør det svært at sove.....
men kun fordi jeg ved at det snart er slut ;)
hun har btw ikke været i løbetid siden starten af august...... men det er
også meget forskelligt fra kat til kat.... nogle er i løbetid hele året,
andre går på lavt blus, som Linda......

Fra : Figaro

Dato : 10-01-04 00:14

Okay, jamen så er hun ikke gået i løbetid. Hun snakker godt nok mere end
normalt, men ikke ligefrem jamre!

Vil det ikke være smartest at lade være med at give hende p-piller? Vi har
jo ingen fertil hankat til at parre hende. Kan p-piller ikke skade hende i
længden?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-01-04 00:24

Figaro wrote:
> Okay, jamen så er hun ikke gået i løbetid. Hun snakker godt nok mere
> end normalt, men ikke ligefrem jamre!

hvis hun jamrer vil i ikke være i tvivl ;) men testen er altså
halevridet...... så er du i tvivl så klø hende på haleroden, så skal hun nok
vise dig svaret ;)

> Vil det ikke være smartest at lade være med at give hende p-piller?

jo umiddelbart vile jeg ihvertfald lade være........

> Vi har jo ingen fertil hankat til at parre hende. Kan p-piller ikke
> skade hende i længden?

i længden jo..... men hvis det feks drejer sig om 3-5 mdr hvor i skal vente
påa t hun bliver gammel nok, og hvis hun er en MEGET belastende pige, kan
det være en fordel (for menneskene og lidt katten også da hun undgår at være
frustreret i den tid).....
jeg ville aldrig anbefale ppiller som prævensionsmiddel til katte...... men
som en midlertidig nødløsning fordi man ingen nattesøvn får i en uge af
gangen hver 3. uge..... så synes jeg altså det er ok......

ps. kan du ikke lokkes til at klippe det væk du ikke svarer på?? og så svare
under det du direkte svarer på?
det vil gøre meget for overskueligheden og læsevenligheden i dine
indlæg..... for ikke at sige båndbredden ;)

kik evt på hvordan jeg og andre gør her i gruppen.....

Fra : Figaro

Dato : 10-01-04 00:29

> [...]
> under det du direkte svarer på?
> det vil gøre meget for overskueligheden og læsevenligheden i dine
> indlæg..... for ikke at sige båndbredden ;)

Hehe jo, jeg var også så småt ved at lærer det, men kom fra det igen :D Skal
nok prøve at huske mig selv på det!

Mange tak for råden! Nu må vi vente og se hvad der sker med Duchess eller
rettere hvornår det sker!

Fra : Figaro

Dato : 09-01-04 23:53

Hej..

Har lige snakkede med kæresten om det!

Vi vil gerne tage den som mellem station, men kan desværre ikke hente den,
så hvis nogen alligevel skal fra Kolding til Århus, så sig til?

Vi vil prøve alt for at komme af med den så, så har den da forlænget sin
leve tid!

VH Stine.

Fra : Pia Nave

Dato : 10-01-04 00:15

Figaro wrote:
> [...]
> så hvis nogen alligevel skal fra Kolding til Århus, så sig til?
>
> Vi vil prøve alt for at komme af med den så, så har den da forlænget sin

Hej Stine

Jeg bor godt nok hverken i Kolding eller Århus, men jeg vil hellere end
gerne hente den lille mis og bringe den til dig
Jeg så i øvrigt inde på dk.marked.privat.dyr, at én i Ålborg er int. i
missen og de nuværende ejere har tilbudt at køre den derop....
Så lad os afvente og se hvad det bliver til - ellers kan du godt regne
med mig som chauffør

--
Mvh. Pia

Fra : Figaro

Dato : 10-01-04 00:23

Hejsa Pia.

Det lyder rigtig godt, vi venter og ser hvad udfaldet bliver med hende i
Aalborg, men vi skal heller ikke vente for længe! Den stakkels kat har det
jo ikke godt!

VH Stine

Fra : Katja

Dato : 10-01-04 00:34

> [...]
> Aalborg, men vi skal heller ikke vente for længe! Den stakkels kat har det

Hej!
I skal nok ikke regne med at hende i Aalborg tager den, da hun i en
tidligere tråd har spurgt efter en GRATIS 100%
renlig/sygdomsfri/inde/opdraget/loppefri kat der tilmed skulle være
neutraliseret og helst med diverse udstyr til og ikke mindst den skulle
bringes til hende da hun ikke selv havde råd til at hente den.
Så mon ikke hun springer fra, da vi er et par stykker der har fortalt hende
om indlægget herfra.
Tror næppe den vil få det bedre i Aalborg end i Kolding.
Penge er vist ikke det de vil bruge mest af på den lille stakkel.

Hilsen Katja

Fra : Figaro

Dato : 10-01-04 00:42

> [...]
> Tror næppe den vil få det bedre i Aalborg end i Kolding.
> Penge er vist ikke det de vil bruge mest af på den lille stakkel.

Det tror jeg egentlig også, at hun gør, men lad os nu lige vente og se! Den
er i hvert fald velkommen her hos os og vi vil gøre alt for, at hun kommer
et ordentligt sted hen! .. måske hun bliver her ;) Men det siger vi ikke til
kæresten hehe!

Fra : Kammien

Dato : 10-01-04 01:14

hej med jer.......

Har sendt et par indlæg inde i dk.marked.privat.dyr.

til jer som ville være rare at få svar på

& billeder må i Osse MEGET Gerne maile til os som ønsket i den anden gruppe
osse ...

billederne kan sendes til os på : MAC [understreg] 24@ofir.dk

Håber at høre fra jer snart & at kunne se katte billederne *Smiler*

Håber lige i skriver inde i indlægget på dk.marked.privat.dyr.
Når mailen er afsendt osse

På forhånd tak....

Kammien

Fra : Sofie Iversen

Dato : 13-01-04 21:23

Hejsa,

har i fundet et nyt hjem til mis? Er bare nysgerrig, det ville da være
SÅ synd at skyde sådan en sød lille mis...

Med venlig hilsen
Sofie Iversen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Nave

Dato : 13-01-04 21:53

Sofie Iversen wrote:
> [...]
>
> har i fundet et nyt hjem til mis? Er bare nysgerrig, det ville da være
> SÅ synd at skyde sådan en sød lille mis...

Hej Sofie

Jeg tillader mig altså lige at svare for vedkommende
Den lille mis (Snude) har fundet et nyt hjem ved noget af ejerens
familie.....dejligt )

--
Mvh. Pia

Fra : Sofie Iversen

Dato : 15-01-04 20:41

> [...]
>
> Jeg tillader mig altså lige at svare for vedkommende
> Den lille mis (Snude) har fundet et nyt hjem ved noget af ejerens

hej Pia

Det er da godt at høre, jeg ønsker held og lykke fremover med mis

Med venlig hilsen
Sofie Iversen
- Tøm kattebakken ved privat svar