MS Windows
briani 27239
font sortering
Fra : Sørensen

Dato : 09-01-04 13:40

Er der nogen der kender et rigtig godt shareware program til at få ryddet op
i skriftstyperne? I XP`s eget (under kontrolpanel) kan man jo ikke se,
hvordan skrifterne ser ud. Og de øvrige jeg har forsøgt, giver ikke mulighed
for at slette, omend man kan se typerne..("MYfonts" og "font Viewer").
Jeg søger altså et program, hvor du kan se direkte, hvordan typen ser ud, og
så vælge "slet", hvis du vil have den ud af systemet..?!
preben

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 09-01-04 13:52

On Fri, 9 Jan 2004 13:39:48 +0100, "Sørensen" <removepbs@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg søger altså et program, hvor du kan se direkte, hvordan typen ser ud, og
>så vælge "slet", hvis du vil have den ud af systemet..?!

Jeg bruger selv AMP Font Viewer v.3.0 - et godt freeware-program, som
nu er kommet i v.3.5.

Det kan hentes her:

http://go.to/ampsoft

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-01-04 16:17

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote:

>Er der nogen der kender et rigtig godt shareware program til at få ryddet op
>i skriftstyperne?

Det bedste program jeg kender er Bitstream Font Navigator.

Jeg mener ikke det er freeware, men næsten - Det er nemlig en del af
Wordperfect 2000 som fås til 100,- i den lokale AZ / Bilka

<mlr>

Fra : P.sørensen

Dato : 09-01-04 20:07

Jeg har nu prøvet førstnævnte - AMP Font viewer - og det er sådan set fint
nok, dækker mine behov. MEN:
Så er problemet: Hvordan ved man nu, hvilke fonts man sikkert kan slette, og
hvilke ikke, idet de skal bruges til f.eks. windows, eller office? Det siger
den jo ikke selv noget om?
preben

Fra : Lars

Dato : 10-01-04 13:15

"P.sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> hvilke ikke, idet de skal bruges til f.eks. windows, eller office? Det

Det vil X-fonter kunne klare for dig. Den advarer dig hvis du er ved at
slette en nødvendig font.
Langt det bedste font navigeringsprogram.
Freeware såfremt du ikke benytter det komercielt.
http://users.pandora.be/eclypse/

Lars

Fra : Sørensen

Dato : 10-01-04 19:01

> Langt det bedste font navigeringsprogram.
> Freeware såfremt du ikke benytter det komercielt.
> http://users.pandora.be/eclypse/

Ja, det ser ellers godt ud - indtil jeg forsøgte at bruge det. Hver eneste
gang jeg har slette en font, så fryser programmet.
Nogle erfaringer med det? Jeg bruger XP home, da.
Preben

Fra : Lars

Dato : 11-01-04 00:59

> Ja, det ser ellers godt ud - indtil jeg forsøgte at bruge det. Hver eneste
> gang jeg har slette en font, så fryser programmet.
> Nogle erfaringer med det? Jeg bruger XP home, da.
> Preben

Jeg bruger XP pro og har ingen problemer med X-fonter.
Måske en fejl er opstået under download.
Prøv igen.

Lars