Vil på teltferie på Bornholm til sommer me~
Fra : Jan

Dato : 09-01-04 13:25

Hejsa

Min kone, mine 2 børn 3 og 6 og jeg selv har talt om at tage på teltferie på
Bornholm til sommer, men nu er det så vi vil høre gode råd, hvad vi skal
købe, hvor man kan tage hen, hvad det koster osv....
Det eneste vi har er et lille 4 personerstelt, men vi mangler jo så en del
men hvad ????

Håber nogen kan hjælpe os lidt på vej

På forhånd tak

Jan

Fra : Per H

Dato : 09-01-04 15:15

On Fri, 9 Jan 2004 13:25:20 +0100, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk>
skrev:

> [...]
>købe, hvor man kan tage hen, hvad det koster osv....
>Det eneste vi har er et lille 4 personerstelt, men vi mangler jo så en del

Det bliver jo ret trængt i et så lille telt. hvor skal tøj og
køkkengrej være?

Hvor vil i opholde jer hvis det bliver regnvejr?

Jeg ville droppe det 4 mands telt. og købe et med 2 sovakabiner, og
en sidde gruppe i midten, med ståhøjde.

du kan få letvægtetelte der ikke fylder spor.

Du kan få et 6 personers med tilbehør for ca 2000 kr.
luftmadresser. bord, lille gasblus , luftpumpe

Outwell laver gode telte. i den lette ende.

Har i prøvet at ligge i telt før, bare en weekend?
for en uge på bornholm kan være en prøvelse, i så lille et telt.

Jeg var sidste år på fyn i et 6 pers. med ståhøjde. til 3 voksne. det
fungerede fint.

Det er forøvrigt til salg, som afhentning.

Der er en stor fordel med telte, og det er at i ikke skal bestille
plads på pladserne.

Hvis du har stor bil. ville jeg måske ofre penge til et villatelt.
12trio lavede engang noget af det bedste jeg har set. og jeg har
havt rigtig mange,.

Skriv endelig igen. hvis der er mere vi kan hjælpe med.

Husk at der er campingudstilling i bella der er som regl telte med.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Jan

Dato : 09-01-04 16:25

Hvor kan man få et 6 personers telt med tilbehør, luftmadrasser, bord,
osv... for kr. 2000???

Det lyder da vildt billigt og spændende.

Jan

Fra : Per H

Dato : 09-01-04 17:12

On Fri, 9 Jan 2004 16:25:13 +0100, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk>
skrev:

>Hvor kan man få et 6 personers telt med tilbehør, luftmadrasser, bord,
>osv... for kr. 2000???
>
>Det lyder da vildt billigt og spændende.
Hos mig brugt 1 uge.

skal hentes i hornbæk.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Jan

Dato : 09-01-04 17:36

Ja nu bliver jeg nysgerrig - kan du fortælle mig nærmere om hvad det er for
noget, hvilke mærke telt, hvordan det er inddelt, hvor mange luftmadrasser
osv....

Du må meget gerne mail mig privat på jan@soerensen.mail.dk

Mvh

Fra : Per H

Dato : 09-01-04 18:23

On Fri, 9 Jan 2004 17:36:21 +0100, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk>
skrev:

>Ja nu bliver jeg nysgerrig - kan du fortælle mig nærmere om hvad det er for

svaret i mail.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 09-01-04 19:46

On Fri, 9 Jan 2004 17:36:21 +0100, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk>
skrev:

Så er her lidt weekendarbejde som lovet.

http://home13.inet.tele.dk/kth/

www.campingstuff.dk

http://www.hanses-campingsider.dk/

Er dem jeg lige kan huske i hovedet, men de har links til andre
hjemmesider /klubber osv.

De er mest til campingvognefolket, men der er pladsbeskrivelser. og
dem kan du bruge, samt alt anden info.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Ronny Bertelsen

Dato : 13-01-04 21:08

Der er også http://www.outwell.dk/ Der er et stort udvalg i telte.

-RB

Fra : mona.bent

Dato : 12-01-04 12:40

"Jan" skrev d. 09-01-04 13:25 dette indlæg :
> [...]
> købe, hvor man kan tage hen, hvad det koster osv....
> Det eneste vi har er et lille 4 personerstelt, men vi mangler jo så en

Hej Jan.

Vi har været på Bornholm 2 gange, hvor vi har været på Sannes
familiecamping (www.familiecamping.dk) et utroligt lækkert sted med
overdækket terasse, så vejret ikke betyder så meget. Vi havde kun et
lille 4 mands telt begge gange og det gik fint. Meget børnevenlig plads.

God tur
Mona & Bent

http://www.kandu.dk/

Fra : Harry

Dato : 13-01-04 14:25

> teltferie på
> skal
> del

Først et par ord om jeres udstyr. Jeg mener at et alm. 4-mands telt er
for lille til en børnefamilie med 2 børn. Der er simpelthen for lidt
plads, især når vejret kommer i en sløj periode. I vil simpelthen
blive træt af det og rejse hjem i utide. Og det er synd for både børn,
ferie og et fremtidigt campingliv. Når nu I alligevel skal anskaffe en
masse andet, kan I lige så godt starte med et ordentligt telt, som I
kan bevæge jer i. Kig på http://www.outwell.dk, det er en dansk fabrik
med gode produkter og kig så på et telt til 5-6 personer - f.eks.
Family Dome eller Oregon. I har brug for et telt, hvor der er siderum
til børnenes og jeres tøj og legetøj. Samtidig med at I bevarer en vis
mængde siddeplads under tag og evt. opslåede døre, der kan virke som
solsejl hhv. give lidt beskyttelse når det småregner.
I skal have noget at sidde på. Der findes små sammenklappelige
arrangementer med et bord og og lidt bænke at sidde på og spise ved.
De er ikke egnet til længere hvil, men det kan I gøre på
luftmadrasser. Derudover skal I have soveposer, børnene kan om
sommeren nok klare sig med tæpper og/eller en gl. dyne. Derudover skal
I bruge plastiktallerkner og bægere og lidt spisebestik. Det er
altsammen som et minimum, resten finder I ud af hen ad vejen.
Prøv at tage en snak med campingforhandleren - og tag ind på
Bellacentret eller en anden udstilling, som der løber en del af i den
kommende tid. Der kan I også få alt at vide om priser. Foruden at der
er en masse inspiration at hente.
På disse sider kan I finde bornholmske pladser:
http://www.hanses-campingsider.dk/bornholmpladser.htm og på denne
ligger der en masse andre turistoplysninger om Bornholm:
http://www.hanses-campingsider.dk/bornholm.htm
God tur og god fornøjelse.