Lyd Cd
Fra : LORDWOF

Dato : 09-01-04 11:47

Hej

Hvor kan man købe "den berømte LYD-CD" med alle mulige lyde ???

Forhandlerlisten hos auritus er ikke up to date.

på forhånd tak

Finn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-01-04 12:02

www.dansk-kennel-klub.dk

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Freedom

Dato : 09-01-04 13:20

"LORDWOF" <fow@flsp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor kan man købe "den berømte LYD-CD" med alle mulige lyde ???
>
> Forhandlerlisten hos auritus er ikke up to date.

Jeg vil anbefale du prøver den hvis du kender nogle som har brugt den. Mine
hunde er altså ligeglade med lyden på bndet, om jeg så skruger nok så højt
op for det på mit suroundsound anlæg, men kommer der rigtigt fyrværkeri så
reagere de....jeg har aldrig haft susses med at bruge det!

Iben

Fra : Palle

Dato : 10-01-04 17:32

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op for det på mit suroundsound anlæg, men kommer der rigtigt fyrværkeri så
> reagere de....jeg har aldrig haft susses med at bruge det!

Jeg vil tro, at de fleste dyrlæger har den, eller kan skaffe den hjem.
Jeg har også selv prøvet den, da jeg har en skudræd hund. Hunden fandt dog
hurtigt ud af, at lyden kom fra stereo-anlægget, og var derefter ligeglad
med lyden. Men jeg har dog hørt, at mange andre har haft glæde af Cd'en...

(Det har vist noget med hundens intelligens at gøre - meget kloge hunde
finder ud af, at det bare er stereo-anlægget.)

Men prøv det!! Det er da et forsøg værd. Husk dog ikke at skrue for højt op
i starten - og gå meget langsomt frem. Ellers kan du risikere, at din hund
bliver endnu mere bange...

Mvh Palle

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 10-01-04 17:55

"Palle" <elmerfj@jubiimail.dk> wrote in message

<snip noget med skudræd hunde>

Vil egenlig bare komme med et par tip jeg har brugt som forebyggende (med
succes).

Hamstre en masse knaldperler til nytår.

Fang hundens opmærksomhed, kast en knaldperle og lige efter kast en bold
eller noget.
Jeg øger så langsomt tiden imellem knaldperle og pind/bold. Til sidst kaster
jeg bare en knaldperle i ny og næ når vi går tur så hunden også lærer der
kan komme knald uden man skal hente noget. Jenna bliver opmærksom og glad
når jeg kaster en knaldperle, men absolut ikke overgearet eller bange!
Nytårsaften havde vi ingen problemer med nogen af hundene! Chili pjevsede
lige på et tidspunkt, men de andre hundes ro smittede af på hende.

Rinnie

Fra : Eifelvuf

Dato : 11-01-04 14:33

"LORDWOF" skrev d. 09-01-04 11:47 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvor kan man købe "den berømte LYD-CD" med alle mulige lyde ???
>
> Forhandlerlisten hos auritus er ikke up to date.

Finn !

Tag toget sammen med vuffen til den nærmeste storby, gå en tur på det
største strøg der er byen i et par timer, - gentag det nogle gange - og
så er de penge sparet.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Luna dc

Dato : 11-01-04 15:07

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tag toget sammen med vuffen til den nærmeste storby, gå en tur på det
> største strøg der er byen i et par timer, - gentag det nogle gange - og

Bestilles fra hjemmesiden http://www.auritus.dk/sider/bestil.htm

Jeg har Cd'en, den har været alle pengene vær, brug den som anvist i
brugsanvisningen, specielt nytårslydene har været en meget stor hjælp til
min hund og mig.
Der er også mange andre lyde fx trafik, børn og bondegårdsdyr og her er det
en kæmpe fordel , at du kan bruge cd'en over en lang periode og skrue op for
lyden ganske langsomt, det en stor fordel at bruge den inden du gør som
Eifel skriver, slæber din hund midt ud i larmen, specielt hvis du har en
nervøs hund.
Bodil

Fra : Eifelvuf

Dato : 12-01-04 10:06

"Luna dc" skrev d. 11-01-04 15:07 dette indlæg :

-----klip------
> [...]
som
> Eifel skriver, slæber din hund midt ud i larmen, specielt hvis du har

Hej.

Ja okay det havde jeg ikke lige tænkt over. Naturligvis er det markant
bedre for vuffen at sidde hjemme i stuen og lytte til grise, køer og
mennesker. Hunden undgår også, at nogen - udover ejeren - kan klappe,
nusse den, o.s.v.
Desuden risikerer man jo heller ikke, at hund + ejer bliver forgiftet af
bilos, anden støj end den der er CD´en, o.s.v. For slet ikke at tale om
den fare der ligger, i hund + ejer får slidt hofterne op ved at gå en
lang tur i byen.
Jo der er er rigtigt mange fordele ved sådan en lyd CD - og det er helt
sikkert, at hunden da bestemt får en masse selvtillid ved at lytte til
lyd CD, når den - rent undtagelsesvis forstås - skal ud på gaden en tur.

Er der nogen der ved, hvor man får kolostomi-poser samt lydtætte bure
til hunde ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Freedom

Dato : 12-01-04 10:46

> [...]
> lyd CD, når den - rent undtagelsesvis forstås - skal ud på gaden en tur.
>
> Er der nogen der ved, hvor man får kolostomi-poser samt lydtætte bure

Altså Eifel & Co.

Der er jo nogle som skal tjene penge for CD'en og nogle som ikke gider
besværet:)))))

Jeg husker selv alle mine skønne ture i byen, og med tog osv. for at træne
med en hun som var så bange for alt, hun blev helt normal til sidst, båndet
var hun ligeglad med, men måske var det bare fordi hun var så klog, hun
vidste godt det var et bånd.....jeg ved jo ikke med andre......;)))))))))))

Iben

Fra : Eifelvuf

Dato : 12-01-04 11:18

"Freedom" skrev d. 12-01-04 10:46 dette indlæg :
-------KLIP-----------
> [...]
hun
> vidste godt det var et bånd.....jeg ved jo ikke med

Hej Iben

Tak for dine fine bemærkninger !

Ja - intet (omtrent, kan ikke lige komme på noget) er mere givende og
enormt skægt, end at tage sin hund med ud i naturen, i byen, med toget,
i bussen, på Strøget, op og ned ad trapper, rulletrapper, elevatorer,
støj, larm o.s.v., o.s.v.

Når man ser en hund "vokse" kollosalt på sådan et par ture - ja - det er
en storslået oplevelse som jeg under alle nye hvalpeejere.

At se (læse) hunden når den oplever alle de nye mange dybt underlige
ting, er simpelthen guld værd, og efter sådan en tur, har dagen bare
været *SUPER*

Men desværre er der nogle enkelte individer der mener, at det er bedre
at sidde hjemme i stuen og lade hunden "lytte" til billarm, mennesker og
1000-vis af andre intryk der kan give hvalpen super-selvtillid. *_SUK_*

Mange venlige hilsner

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Palle

Dato : 12-01-04 14:11

> [...]
> at sidde hjemme i stuen og lade hunden "lytte" til billarm, mennesker og
> 1000-vis af andre intryk der kan give hvalpen super-selvtillid. *_SUK_*

Du har helt klart ret i at det er vigtigt at vænne en hvalp til de
forskellige "farlige" ting der er i en by eller på et landbrug for den sags
skyld. Og her er det bedste, hurtigste, billigste og nemmeste bare at gå en
tur med hvalpen.
Men problemet er, hvis hunden er bange for nogle andre lyde, som fx
fyrværkeri, der er svært at opspore på samme måde. Her kan Cd'en måske være
til hjælp for nogle.

Det jeg gjorde med min skud-ræde hund, var at lege med den og træne
lystmotiverende øvelser, som min hund er glad for (for min hund er det fx
rundering og feltsøg), i nærheden af en skydebane. I starten var jeg langt
væk fra skydebanen, så hunden ikke bliver bange, men dog reagerer på de
første skud. Derefter arbejdede jeg mig langsomt tættere på skydebanen. Nu
er jeg kommet så langt, at min hund godt kan være ude uden at gå i panik,
selvom der er jagt på de nærliggende marker...

Det er dog svært at hjælpe en hund der først er blevet bange for en lyd. Det
kræver stor tålmodighed. Derfor er det godt at forebygge, mens hvalpen er
lille på den måde du foreslår.
Men er skaden først sket, skal man være forsigtig, ellers ender man med et
nervevrag. Her kan Cd'en hjælpe nogle...

Mvh Palle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-01-04 12:27

> [...]
> lyd CD, når den - rent undtagelsesvis forstås - skal ud på gaden en tur.
>
> Er der nogen der ved, hvor man får kolostomi-poser samt lydtætte bure

Hej Eifel uden Co.

Da jeg går ud fra, at indlægget står helt for din egen regning.
Jeg går dermed også ud fra, at du aldrig har haft sådan en hund, som dem,
som måske kunne få glæde af den før nævnte CD.
Hvis du havde haft det. Så havde du vidst, hvor latterligt dit indlæg var.
Medmindre da du ønsker at vinde pokalen for avanceret dyrplageri.

M.V.H.....Benny..

Fra : Claus

Dato : 12-01-04 14:48

"Benny Mortensen" <burkimia@mail333.com> skrev i en meddelelse

> Medmindre da du ønsker at vinde pokalen for avanceret dyrplageri.

Arhh..Benny, du kan ikke bare sådan unden videre, gi' Eifel min pokal.

Claus
Der elsker sine pokaler.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-01-04 15:01

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Arhh..Benny, du kan ikke bare sådan unden videre, gi' Eifel min pokal.
>

> Claus
> Der elsker sine pokaler.

Hej Claus

Nej det må du undskylde, vi må sgu til at have lavet nogle flere pokaler

M.V.H.....Benny..

Fra : Eifelvuf

Dato : 12-01-04 16:07

"Benny Mortensen" skrev d. 12-01-04 12:27 dette indlæg :

> [...]
var.
> Medmindre da du ønsker at vinde pokalen for avanceret dyrplageri.

Hej Benny.

Hit så med den pokal !

Med venlig hilsen

Eifel inklusive Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 12-01-04 16:28

> [...]
som
> Eifel skriver, slæber din hund midt ud i larmen, specielt hvis du har

Hej.

Din hund er / bliver nervøs, fordi du groft sagt er den kanon dårlig
leder for den ( i langt langt langt de fleste tilfælde) og / eller fordi
den første prægning i kennelen, har været elendig / mangelfuld / slet
ingen prægning.

Hunde bliver ikke født nervøse ! - og ved at vise dig som en stærk
leder, vil din hund "vokse" sammen med dig. Men desværre er for få i
stand til, at vise sig som leder for hunden, fordi de ikke gider tage
sig ulejligheden med at sætte sig ind i hvordan hunden er indrettet.

Men hvis man ikke gider sætte sig ind i hvordan en hund er indretett FØR
man får en hund, ja så må man vel gribe til lyd CD´er, andre fortove end
dem andre hunde benytter, o.s.v., o.s.v.

Sådan er det. Desværre.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus

Dato : 12-01-04 18:20

> [...]
>
> Hunde bliver ikke født nervøse ! - og ved at vise dig som en stærk
> leder, vil din hund "vokse" sammen med dig.

Der er ingen tvivl, en god HF. kan hjælpe en dårlig hund langt og en
dårlig HF. kan forstærke problemer men at påstå ingen hunde er født med
et dårligt væsen, den køber jeg ikke. Det næste bliver vel at påstå alle
hvalpe er ens, de har de samme forudsætninger for at lære osv. Det vil
jo betyde at det er totalt ligemeget hvilke forældre dyr man parrer
sammen , resultatet bliver det samme.

Kan du ikke lige uddybe hvorfor du mener at hunde ikke kan være født
nervøse. ?

Claus

Fra : Eifelvuf

Dato : 12-01-04 18:52

"Claus" skrev d. 12-01-04 18:20 dette indlæg :

> [...]
> sammen , resultatet bliver det samme.
>
> Kan du ikke lige uddybe hvorfor du mener at hunde ikke kan være født

Hej Claus.

Jeg gad ikke komme med en kanon udredning, så derfor var forrige besked
lidt meget kort.

*Selvfølgelig* fødes der hunde med dårligere væsen end andre - ingen som
helst tvivl om det (og det var heller ikke sådan jeg mente det).

Men jeg er sikker på, at hvis flere (mange flere) gad sætte sig lidt ind
i hunden generelt (psyke, signaler, lederskab, etc.) ville der ikke
findes "så mange nervøse hunde". Som jeg ser det, ødelægges langt langt
størstedelen af førerne (der jo vil påstå at hunde er født nervøs, fordi
de ikek hved en pind om deres egen hund, og heller ikke gider vide
noget).
Efter min mening findes der vildt mange dårlige hundeførere, med deraf
følgende vildt mange "nervøse" hunde.

Det ville være totalt idiotisk at påstå, at alle hvalpe er ens, de har
de samme forudsætninger for at lære osv., for det er bestemt ikke
tilfældet. Det mener jeg heller ikke jeg har givet udtryk for, - og
skulle det alligevel se sådan ud så ; NEJ, alle hunde har BESTEMT ikke
de samme forudsætninger til indlæring - men det samme gælde IMO i samme
grad førerne.

Det er bestemt også meget vigtigt (for det meste altafgørende), hvilke
hunde der parres med hvilke hunde.

Vi er overhovedet ikke uenige Claus - men jeg synes at jeg ville prøve
med en ultrakort forklaring ; at langt langt de fleste hunde er
"nervøse", fordi alt alt for mange førere, ikke gider sætte sig dybere
ind i hundens signaler, o.s.v., o.s.v., o.s.v.

Altså : lyd CD - come ooon - hvis flere gad lære lidt om deres hund, gå
en tur med den (istedet for at spærre den inde i stuen og så sætte en
LYD CD OVER som hunden så muligvis lytter på ! ! ! ! ! - seriøst Claus,
det er fandme ikke okay), - jeg mener ; hvis en hund har SÅ dårligt et
væsen, at den ikke kan tåle at høre lidt menneskelarm eller lignende, ja
så havde jeg ....... nej, ......... må hellere lade være med at skrive
hvad jeg så mener.........

D var bare D.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-04 02:21

> [...]
> man får en hund, ja så må man vel gribe til lyd CD´er, andre fortove end
> dem andre hunde benytter, o.s.v., o.s.v.

Hej Eifel

At hunden kommer med ud i trafikken, det er hvis jeg ikke husker helt galt,
et fast punkt i ethvert hvalpekursus. Nu ved jeg da heller ikke lige hvad
det skulle hjælpe, for den hund jeg havde, som var bange for fyrværkeri, var
lidt skudræd, men på ingen måder trafikangst, hun hoppede gladeligt ind i
biler, busser, elevatorer og hvad jeg ellers kunne finde på. Kun en enkelt
gang, ville hun ikke op af en trappe, og sjovt nok en, som hun ellers havde
været oppe og nede af, adskillige gange. Senere fandt jeg så ud af, at hun
åbenbart havde lugtet en død mand, og det er så blevet tilskrevet denne
opførsel. Så turen op og ned ad fortovet, ville kun tjene som almindelig
gåtur, og intet andet. Der foretrækker jeg nu andre og mere hundevenlige
steder. Så i de 11 år hun levede, fandt jeg ingen kur på det, men jeg
lytter da gerne til en som dig, som åbenbart har stor erfaring i at kurere
sådan noget.. Hvad skulle jeg have gjort ??..

M.V.H......Benny..

Fra : Eifelvuf

Dato : 13-01-04 08:47

"Benny Mortensen" skrev d. 13-01-04 02:21 dette indlæg :

*KLIP*

> [...]
kurere
> sådan noget.. Hvad skulle jeg have gjort ??..

Hej Benny.

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med dit spørgsmål ? Gider du
definere det på en anden måde ?

Jeg har tidligere skrevet det jeg mener ; (gentages hér i ultrakort
form) at hvis du fra starten fortæller hunden, hvem der bestemmer og at
"farmand skal nok klare ærterne", så løses mange problemer på denne
måde, - ilke alle - men rigtigt mange.
F.s.v. angår fyrværkeri ; som du ser rundt onkring ved nytårstide,
anbefaler enhver dyrlæge, at man *ikke* ynker sin hund, når den ser ud
til at blive ængstelig overfor fyrværkeriet. Personligt er jeg
overbevist om at det er sådan, at herefter anbefaler langt de fleste
dyrlæger så at købe noget medicin (herregud, de skal jo også overleve,
´ik ?) - både fordi de jo også skal leve, men også (tror jeg) fordi de
ikke orker / har tid til, at give et komplet kursus på skrift i, hvordan
man som en god leder kan vise sin hund, at "du har overhovedet ingen
grund til at blive nervøs, - se far her - han er rolig som en klippe og
er fuldstændigt inderligt ligeglad med brag, lys, lyd m.v. - så når far
her (der jo er leder af den pågældende flok) ikke er nervøs, har du
lille vuf altså heller ikke grund til det)".

Desuden er der jo rigtigt rigtigt mange hundeejere, der ganske enkelt
ikke gider / orker / har lyst til, at sætte sig nærmere ind i deres
hunds psyke, "tankegang", o.s.v. Og når det er tilfældet (og sådan er
det, ingen kan overbevise mig om noget andet) så prøv at forestille dig,
hvor lang tid en dyrlæge skal bruge for at overbevise Fido´s mor om, at
Fido ikke behøves piller, men en god leder. Så ganger du lige de par
måneder dyrlægen skal bruge overfor Fido´s mor, med det antal klienter
dyrlægen har ! Han vil formentlig skulle dedikere resten af sit liv med
at forklare diverse hundeejere, hvordan deres hund er indrettet ! Ikke
så fedt for dyrlægen, der jo gerne skulle have lidt smør på brødet, ´ik
?
Så hvis jeg var dyrlæge ville jeg da også gøre som jeg ser mange gøre ;
udtale / skrive om ; "lad være med at ynke din hund
..bla...bla...bla...bla, men hvis det ikke går alligevel, så køb nogle
bla-bla-piller, de fås i 10 stk. pakninger til 397,50 kr. pr. pakning".
Dét er trods alt meget nemmere (og mindre tidskrævende) end at forsøge
at forklare Fido´s mor, at godt lederskab er bedre end piller (du kan
bare se hvor umuligt dét er, herinde).

Selvfølgelig ; hvis du har en hund der er 10 år gammel og som er blevet
ynket hele sit liv, ja så er der nok ikke så meget at gøre ved den vuf /
ejer - den og ejeren vil formentlig være ræd til den dag, hunden bliver
lavet til håndsæbe.

Benny - som sagt ved jeg ikke rigtigt om jeg har forstået dit
spørgsmål, så kom lige igen, hvis det er.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-04 23:13

Hej Eifel

Jeg ved ikke hvorfor hun var bange for fyrværkeri, men jeg ved, hun var det
i 11 år. De første par år, sammen med en Sct Bernhard, der ikke var bange
for fyrværkeri. De sidste 7 år sammen med min ene Hovawart, som heller ikke
er bange for fyrværkeri. Hun var en anelse skudræd, men ikke noget som
betød noget. Følte sig lidt utryg i tordenvejr, men var et eller andet sted
mellem hunderæd og rædselsslagen ved fyrværkeri.
Hvis jeg gerne ville have hende sådan, så behøvede jeg altså ikke ynke
hende, for hun var allerede sådan. Men som sagt, i de 11 år jeg havde
hende, fandt jeg ikke en kur mod det, så jeg regner da med, at du har nogle
gode forslag at dele ud af.

M.V.H.....Benny..

Fra : Eifelvuf

Dato : 14-01-04 13:21

"Benny Mortensen" skrev d. 13-01-04 23:13 dette indlæg :
> [...]
> hende, for hun var allerede sådan. Men som sagt, i de 11 år jeg havde
> hende, fandt jeg ikke en kur mod det, så jeg regner da med, at du har

Hej Benny.

Ja umiddelbart lyder det jo som om, den lille sky ikke blev født med så
væsen der var så godt, så det gjorde noget. Du havde 2 andre der
fungerede fint - men ikke den lille - så ville du ikke selv vurdere, at
den lille havde et dårligt væsen, hvorimod dette ikke var tilfældet med
de store ? Den lille lyder umiddelbart ikke som een, der ville have gavn
af en "skideballe", måske oven i købet tværtom. Alle hunde er jo som
bekendt ikke ens. Men jeg vil stadig fastholde, at der findes rigtigt
rigtigt mange dejlige hunde med godt væsen, der ødelægges af deres
pussnusse ejere, fordi de ynkes i hoved og r**

Har ikke vildt mange erfaringer med dyr med svagt væsen - men mener selv
at have set, at det fungerer aldeles fint, når en hund med et godt væsen
får at vide, at den skal slappe af / lade far tage sig af det der sker.
Det har i hvertfald fungeret for mine vuffere (men ingen af disse har
haft svagt væsen som sådan, - nogle af dem har haft prima væsen, andre
igen lidt mindre prima væsen).

Så Benny -nej, jeg har ikke de vilde erfaringer at dele ud af, f.s.v.
angår hunde med svagt væsen, - men jeg ved med sikkerhed, at tingene
fungerer aldeles okay, når hunden har et godt væsen.

Mener at have snoet mig ud af finten nu, - eller ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 14-01-04 13:21

> [...]
> hende, for hun var allerede sådan. Men som sagt, i de 11 år jeg havde
> hende, fandt jeg ikke en kur mod det, så jeg regner da med, at du har

Hej Benny.

Fandt lige det her på en dyrlægeside:

Hvorfor bliver hunde skudrædde?

Årsagen til, at en hund bliver skudræd eller angst for lyde, er ofte, at
den er blevet udsat for skud eller lignende lyde på en uhensigtsmæssig
måde. Det er ofte sket ofte, mens hunden ikke var så gammel endnu. Det
er bevist, at hunde, der ikke bliver stimuleret korrekt som hvalpe,
nemmere udvikler skudrædhed end hunde, der bliver præget og socialiseret
normalt.

I de tilfælde hvor hunden udviser angst og utryghed ved skud eller
bestemte lyde, har ejerens reaktion stor betydning. Hvis man som ejer
forsøger at trøste hunden eller har ondt af den, bliver hunden bekræftet
i, at den har al mulig grund til at være utryg. I stedet bør ejeren være
rolig og helst ignorere hunden."

Jeg skrev tidligere noget om, at man for eksempel kunne gå en tur med
sin hund (hvalp) og udsætte den for ting "live", altså ude i den
virkelige verden, istedet for at burre den inde i en stue med en lyd CD.
Det er jo som bekendt det man kalder socialisering / stimulering. Jeg
mener, ovenstående dyrlæge er meget inde på det samme.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-01-04 23:31

Hej Eifel

Jeg havde jo håbet på, at du vidste noget om det du talte om, når du farer i
blækhuset, og fortæller folk, at de har kanon dårlige lederevner overfor
deres hunde. At de ikke burde anskaffe sig en hund, hvis de ikke gider
sætte sig ind i hvordan en sådan fungerer. Dog uden du tilsyneladende selv
har noget at have dine påstande i. Andet end at citere diverse dyrlæger, og
spredte udpluk fra bøger. Ikke fordi jeg ønsker det for nogen hund, men man
kunne jo så håbe på, at du selv en dag fik lejlighed til at afprøve de
teorier du har hældt ud af ørerne her, for jeg kan godt gøre dig opmærksom
på, at de virker ikke. Hvis du kender dyrlægen som skrev det, så må du også
gerne fortælle ham det....Det virker altså ikke, og han kan gentage, og jeg
vil gentage....Jeg ved ikke hvormange herinde, der har prøvet alle disse
husgeråd, og kommet til samme resultat " De virker ikke " Derfor, havde det
jo været helt kanon, hvis du nu lige var kommet med recepten, dog ville jeg
gerne have haft den for 15 år siden, så min hund havde fået glæde af den.

M.V.H.....Benny..

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-01-04 19:29

"Benny Mortensen" skrev d. 14-01-04 23:31 dette indlæg :
> [...]
farer i
> blækhuset, og fortæller folk, at de har kanon dårlige lederevner

Det har 9 ud af 10 hundeejere. Sådan er det bare. Og jo, jeg ved godt
hvad jeg snakker om - men gør du det ?

>At de ikke burde anskaffe sig en hund, hvis de ikke gider
> sætte sig ind i hvordan en sådan fungerer.

Ja det mener jeg - til hver en tid. Hvis ikke folk gider sætte sig ind
i, hvad det vil sige at have hund, så skulle de ikke have lov til at
have en hund.

>Dog uden du tilsyneladende selv
> har noget at have dine påstande i.

Hvad ved du om, hvad jeg jeg har af erfaring / mangel på samme ? Intet.

> [...]
> kunne jo så håbe på, at du selv en dag fik lejlighed til at afprøve de
> teorier du har hældt ud af ørerne her, for jeg kan godt gøre dig

Jamen dog - jeg afprøver disse teorier flere gange om ugen. Og gode
Benny - de virker, - men det kan jeg jo ikke så godt vise dig, du har jo
ikke lyst til at se hvad der foregår i en klub. Du ved det hele selv,
´ik ?

>Hvis du kender dyrlægen som skrev det, så må du også
> gerne fortælle ham det....Det virker altså ikke, og han kan gentage,
og jeg
> vil gentage....

Ja uanset hvor mange der gentager hvor tit, så sætter Benny sig ned og
skriger, mens han holder sig for ørerne. Fedt nok Benny.

>Jeg ved ikke hvormange herinde, der har prøvet alle disse
> husgeråd, og kommet til samme resultat " De virker ikke "

Gode Benny - jeg gentager gerne ; de virker.

> [...]
ville jeg
> gerne have haft den for 15 år siden, så min hund havde fået glæde af

Du kan få recepten igen hér : kig på det der er skrevet her i denne tråd
allerede og VUPTI - så har du recepten på en sølvske Benny.

Hvilke forudsætninger har du så selv Benny ? - jeg mener ; siden du er
så kanonklog at du kan afgøre hvad der virker og ikke virker ? Du må da
have en viden der om jeg så må sige, sparker røv, eller hvad ? Hvor har
du al den viden fra Benny ?

> M.V.H.....Benny..

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

....der spændt venter på at Benny fortæller om sin kanon store
viden.......

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-01-04 12:25

> [...]
> >

> Med venlig hilsen
>
> Eifel & Co.
>
> ...der spændt venter på at Benny fortæller om sin kanon store

Hej Eifel

Tja, hvis du nu ellers havde læst, så havde du også læst, at de rent faktisk
ikke virkede. Måske, hvis du selv havde indpodet rædselen i hunden, så kan
det da være de virker, det skal jeg ikke kunne sige. Men alle dine gode
ideer er afprøvet, og de virkede altså som at hælde vand på en gås. Nu ved
jeg selvfølgelig ikke, om du har mulighed for at afprøve dine teorier om
fyrværkeri flere gange om ugen, det er lidt flere end vi andre får.

Hvilken erfaring jeg har ????.... Tja, jeg har ingen erfaring, jeg er en
helt grøn nybegynder. Jeg prøver bare på at lyde, som om jeg ved en lille
smule om det.

M.V.H......Benny..