GPRS med den bærbare
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 09-01-04 11:17

Hej NG!

Jeg har Sonofon, og bruger GPRS til f.eks wap. Men jeg kunne også godt tænke
mig at bruge det til forbindelse til Internettet via min bærbare computer.
Men hvordan sætter man opkaldsprofilen op? Hvilket nummer skal der f.eks.
"ringes" til?
Jeg kan ikke finde noget på Sonofons hjemmeside, der ENDELIG har fået et nyt
design !!!!!

På forhånd tak for hjælpen
Lasse Rønlev

Fra : Jensb

Dato : 09-01-04 12:11

"Lasse Rønlev" <6x122859@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvordan sætter man opkaldsprofilen op? Hvilket nummer skal der f.eks.

Det kommer an på hvilken telefon du har. På en Sonyericsson skal du sætte
computeren til at ringe til *98#

Jens

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 09-01-04 13:41

Jeg har en Nokia 6610!
Ka du hjælpe med sådan en fætter?

Lasse

Fra : Jensb

Dato : 09-01-04 14:05

> Jeg har en Nokia 6610!
> Ka du hjælpe med sådan en fætter?

Jeg mener at det er *99# på Nokia

Jens

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 09-01-04 19:06

"Lasse Rønlev" <6x122859@tiscali.dk> wrote in

> Jeg har en Nokia 6610!
> [...]

Hop ind på TDCmobil's hjemmeside:
http://tinyurl.com/3etec
Det skal sættes op på samme måde, da gprssoftwaren er ens på deres
centraler.

Fra : ASC

Dato : 14-01-04 12:56

Lasse Rønlev <6x122859@tiscali.dk> wrote in article
> [...]
> "ringes" til?
> Jeg kan ikke finde noget på Sonofons hjemmeside, der ENDELIG har fået et

SNIP FRA SONOFON INTRANET:
kunne ikke finde specs. for 6610, men mon ikke de er ens for 6510 og 6610.

mvh
ASC

Nokia 6510 - GPRS på PC
Før man kan oprette en "Netværk via modem" forbindelse skal Nokia 6510
modem drivere være installeret. Dette kontrolleres ved at foretage
følgende:
Klik på "Start".
Klik på "Indstillinger".
Klik på "Kontrolpanel".
Dobbeltklik på "Modem"
Observerer på listen over installerede modemer at Nokia 6510 findes.
Hvis dette ikke er tilfældet skal "Modem Setup for Nokia 6510" installeres,
som enten ligger på medfølgende CD-Rom eller kan findes på www.nokia.com.
Når ovenstående er OK, gøres følgende:
Klik på "Start".
Klik på "Programmer".
Klik på "Tilbehør".
Klik på "Kommunikation".
Klik på "Netværk via modem"
Dobbelt klik på "Opret ny forbindlese".
Indtast navn på forbindelsen f.eks. "Nokia 6510 GPRS" som vist
Vælg "Nokia 6510" under enhed.
Tryk på "Næste".
Skriv *99# som telefonnummer.
Tryk på "Næste"
Forbindelsen er nu oprettet og klar til tilpasning.
Tryk på "Udfør".
Højreklik på den nye forbindelse
Vælg "Egenskaber".
Fjern markeringen i feltet "Brug områdenummer og opkaldsegenskaber"
Vælg fanebladet "Servertyper".
Fjern ALLE flueben med undtagelse af "TCP/IP".
Tryk på knappen "TCP/IP-indstillinger".
Det er ikke nødvendigt at indtaste DNS eller IP adresser.
Tjek at disse er Servertildelte som vist.
Fjern flueben i feltet "Brug IP-headerkomprimering".
Tryk på "OK" indtil man er helt ude igen til dette skærmbillede.
Nu er forbindelsen klar til at logge på Internettet via GPRS
Dobbelt klik på ikonet og tilslut!
(Med GPRS er det ikke nødvendigt med brugernavn og adgangskode)