[CSS] html>body
Fra : Rasmus Abildgren

Dato : 09-01-04 10:15

Jeg har flere steder støte på koden

html>body

fx på denne side http://www.alistapart.com/stories/sizematters/, men hvad
betyder ">" i css

/Rasmus

Fra : Lobais

Dato : 09-01-04 11:25

Fri, 09 Jan 2004 10:15:09 +0100. skrev Rasmus Abildgren:

> Jeg har flere steder støte på koden
> html>body

betyder alle body tags der er er direkte childs af html. fx:

Jeg tror nok at grunden til man lige gør det med html>body er for at
udelukke de browsere der ikke forstår >

--
Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-01-04 11:47

Lobais skrev:

> betyder alle body tags der er er direkte childs af html.

Ja - og da der kun må være ét body-tag i et html-dokument, er den
semantisk overflødig (svarer præcis til body{..})

[flyttet citat]
> Jeg tror nok at grunden til man lige gør det med html>body er
> for at udelukke de browsere der ikke forstår >

Jep - det gælder alle versioner af IE (samt NS4). Se evt.
oversigten her:
<http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/skjulecss/skjulecss.html>

Eksemplet viser fint hvordan child-selectoren virker - men det er
ikke gyldig html-kode. Hvis man erstatter <html> med <body> og
(bare ikke i IE).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lobais

Dato : 09-01-04 14:06

Fri, 09 Jan 2004 11:47:28 +0100. skrev Jens Gyldenkærne Clausen:

> Ja - og da der kun må være ét body-tag i et html-dokument, er den
> semantisk overflødig (svarer præcis til body{..})
Jep, det bar jo også bare et eksempel ;)

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,