Heine Laursen har gjort det igen!
Fra : Henrik

Dato : 09-01-04 09:06

Denne gang om batterier/akkumulatorer, i det seneste nummer af DCU's
Camping-Fritid #1 2004.

Der lægges flot op med følgende sætninger:

"Camping-Fritid har gennemført Skandinaviens hidtil største batteritest for
at tune dig ind på den rigtige løsning. Hvor meget skal batteriet tilføres,
hvor meget kan der hives ud af det. og ikke mindst: Hvor længe."

Desværre viser det sig som sædvanlig, når Heine Laursen står som forfatter,
at artiklen er en samling af halve forklaringer og løse ender.

Der er ikke svar på "Hvor meget batterier skal tilføres" eller hvordan. Der
er løse forklaringer på hvor meget der kan "hives ud". Og man bliver også
stærkt i tvivl om "Hvor længe".

Det ser ud til at Heine Laursen har fået en række akkumulatorer stillet til
rådighed af forskellige leverandører. Det er da flot, men hvis jeg var
leverandør, ville jeg være meget skuffet over resultatet.

DCU burde fyre Heine Laursen og så sørge for at ansætte en person med basale
journalistiske egenskaber. Ved artikler af teknisk art kunne DCU evt. spørge
sine 168000 medlemmer om der er nogen der ved noget om emnet.

DCU kan ikke være en så dårlig artikel bekendt overfor os medlemmer. Den
forvirrer meget mere end den gavner.

Hvad mener I?

Fra : Jørgen L

Dato : 09-01-04 13:48

> DCU kan ikke være en så dårlig artikel bekendt overfor os medlemmer. Den
> forvirrer meget mere end den gavner.
>

> Hvad mener I?

Skriv ind tl Jørgen F. hos DCU og forklar hvad du mener er galt og indiker
dermed at de ikke gør deres job ordentligt

At du nok ikke kender alt det som Heine skriver, for det er ikke det hele
som han skriver i en artikkel som kommer i bladet, og hvad der bliver
fjernet har han ikke selv kontrol over.
Ud over det så er han frilance. Der er ikke nogen fastansatte journalister
ved DCU, det er der efter forlydender ikke penge til.Og vi medlemmer vil jo
ikke betale mere eller ? Nu kommer sammenligningen med FDM, men de har mange
flere medlemmer til at betale for det.

Du kan jo også selv lave en god artikkel og sende den ind til DCU.

Hilsen Jørgen

---

Fra : phk

Dato : 09-01-04 19:32

"Jørgen L" <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
> Nu kommer sammenligningen med FDM, men de har mange
> flere medlemmer til at betale for det.

Jeg kan godt nævne dig en bilklub med 1-1.200 medlemmer som har et bedre
blad end DCU. Omend det handler om et bestemt bilmærke og ikke camping.

Det er ikke alene statskassen der er et stort hul i.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-01-04 10:13

Hej

Nu kender jeg ikke til andre artikler han har strevet, og vil ikke dømme
manden generelt.

Men jeg vil give dig ret i, at for os campister ville en lidt mere brugbar
test som f.eks. at sætte batteriet til en vogn og tænde for noget 12 v
udstyr, og bare starte stopuret.

Omkring opladning kunne jeg savne lidt oplysninger om nogle batterier er
hurtigere at oplade end andre. Vel og mærke fra bilen til campingvognens
batteri under kørsel.

Om en speciel lader kan lade det op en time hurtigere end andre når vognen
er koblet til 220v interesserer mig mindre.

Jeg savnede iøvrigt et af de helt billige startbatterier til ca kr. 150,- i
testen. Den type har jeg brugt i mange år uden problemer.

Hilsen

Kim Olsen