Evanescence spørgsmål
Fra : Thomas

Dato : 09-01-04 03:21

Hejsa

Jeg har lånt Evanescence CD'en 'Fallen' af en af mine venner.
(Vil lige sige at det er en brændt CD jeg har lånt).

Nummeret 'My Immortal' er derpå... Men der er noget galt
syntes jeg...

I videoen til 'My Immortal' er der, i slutningen, et stykke hvor
der kommer trommer og elguitar på... Det lyder rigtig fedt
syntes jeg... Men det er der ikke på pladen... Kan det passe?

Eller er det evt. en forkert version af nummeret min ven har
brændt på CD'en?

Mvh. Thomas

Fra : Helle

Dato : 09-01-04 08:36

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message
> [...]
> syntes jeg... Men det er der ikke på pladen... Kan det passe?
>
> Eller er det evt. en forkert version af nummeret min ven har

Ja det er rigtigt at de to numre ikke stemmer overens. Men det er jo ikke en
sjældenhed at der er forskel på numrene på cd'en og så "radio"-versionen.
Efter min mening er cd versionen klart den bedste.

--
Venligst
Helle

Fra : Thomas

Dato : 09-01-04 09:12

"Helle" <hellesadrtilnyheder@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sjældenhed at der er forskel på numrene på cd'en og så "radio"-versionen.
> Efter min mening er cd versionen klart den bedste.

Det var ikke heeelt det jeg mente... Du har ret i at der tit er forskel på
album-
versioner og single versioner (radio-edits)... Normalt er sangene jo mere
eller
mindre identiske. Bortset fra at der i de såkaldte "radio-edits" er klippet
noget
ud. F.eks. introer/outroer der er blevet forkortede... Dette er selvfølgelig
for
at øge chancen for at få nummeret spillet i radioen.

Men i dette tilfælde er det jo album-versionen og videoen der er forskel på.
Ikke at der er klippet noget ud, men et der faktisk tværtimod er tilføjet
nye
instrumenter i video-versionen... Og det er MEGET sjældent det sker.

Men det er åbenbart rigtigt så, at album-versionen faktisk kun indeholder
klaver,
og diverse stryger-instrumenter... Hvor der i videoen også er trommer og
Elguitar.
Hmm... Nogen der ved om man kan finde video-versionen et sted? Det er klart
den jeg syntes er bedst..

Mvh. Thomas

Fra : Brian

Dato : 09-01-04 12:40

Hejsa

Thomas wrote:

> Hmm... Nogen der ved om man kan finde video-versionen et sted? Det
> er klart den jeg syntes er bedst..

Samme her, jeg synes det ekstra spark til sidst giver den lidt liv :)
Anyway, så vil jeg da tro at man kan finde den på singlen.

/Brian

Fra : Lina Lind Christense~

Dato : 09-01-04 12:56

> Samme her, jeg synes det ekstra spark til sidst giver den lidt liv :)
> Anyway, så vil jeg da tro at man kan finde den på singlen.

Helt enig :)

Fra : zcully

Dato : 09-01-04 23:55

"Helle" <hellesadrtilnyheder@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> sjældenhed at der er forskel på numrene på cd'en og så "radio"-versionen.
> Efter min mening er cd versionen klart den bedste.

Hvilken cd version?
Syntes selv den version fra soundtracket er fedest...

> --
> Venligst
> Helle

/Zcully

Fra : Brian

Dato : 10-01-04 01:24

Hejsa

zcully wrote:

> Hvilken cd version?
> Syntes selv den version fra soundtracket er fedest...

Mener at CD versionen og den på soundtracket til Daredevil er den samme...
altså den med piano hele vejen igennem.
Personligt er jeg mere til den Band versionen :)

/Brian

Fra : Lina Lind Christense~

Dato : 09-01-04 12:04

> [...]
> syntes jeg... Men det er der ikke på pladen... Kan det passe?
>
> Eller er det evt. en forkert version af nummeret min ven har

Hej Thomas.
Versionen af My Immortal, hvor der kommer trommer og elguitar på, er deres
såkaldte "band version", som er lavet specielt til at blive spillet live til
deres koncerter. Det er på evanescence.com muligt at høre/downloade deres
band version, da det ikke er den samme som på CDen, så det kan jo evt være
der, din ven har den fra.

Mvh Lina

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-01-04 02:59

On Fri, 9 Jan 2004 03:20:44 +0100, "Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk>
wrote:

>I videoen til 'My Immortal' er der, i slutningen, et stykke hvor
>der kommer trommer og elguitar på... Det lyder rigtig fedt
>syntes jeg... Men det er der ikke på pladen... Kan det passe?

Ja, sangen der er på Fallen er den samme som var på CD'en Origin, bare
med strygere tilføjet. Evanescence havde indspillet en ny version, men
Wind-Up foretrak altså den gamle. Efter at have haft success både på
radioen og med at spille den nye MI live, fik de lov til at udgive den i
band-versionen.

Jeg har ikke hørt den nye så meget, men jeg foretrækker nok enten
versionen fra Origin eller den demo-version der også flyder rundt på
nettet der kommer fra en demo døbt Mystary.

Jeg mener at hvis man har CD'en kan man downloade den nye version gratis
på Ev's hjemmeside.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.