MS Windows
briani 27239
Nedlægning af c-drev i ME ?
Fra : Laurids Kristensen

Dato : 09-01-04 03:14

Hej Alle

Jeg kører med WinME og har det problem at jeg IKKE kan slette den, således
at jeg kan komme til at formatere mit c-drev, ud over at man kan hvis ellers
man har plads nok flytte ALLE filer ink. ALLE partitions (4 ialt) c/e/f/g
hhv.10Gb.
Så er der nogen af jer der kender "De Vises Sten" ?

Mvh.
Lau

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 09-01-04 03:35

Laurids Kristensen wrote:
> [...]
> partitions (4 ialt) c/e/f/g hhv.10Gb.
> Så er der nogen af jer der kender "De Vises Sten" ?

Jeg er ikke sikker på hvad du mener, men en bootdisk og fdisk så kan du
nedlægge den eller de partitioner du vil. Inden du gør noget så fortæl
lige hvordan dine partitioner er bygget op nu, og hvad det er du ønsker.

Husk ALTID at tage backup inden du begynder at slette partitioner. Jeg
mindes flere personer som ved en "lille" fejl har slettet en forkerte
partition. De starter altid deres indlæg med: "Hjæælp!!"

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Kian

Dato : 09-01-04 15:46

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> mindes flere personer som ved en "lille" fejl har slettet en forkerte
> partition. De starter altid deres indlæg med: "Hjæælp!!"

Det er jo så efterhånden ikke det vildste problem at gendanne en partition
hvis personen bare river harddisken ud og sætter den ind i et andet system
som slave og så gendanner derfra - det kan en ko gøre med lukkede øjne. Jeg
giver dig ret i at man lige så godt kan undgå det men jeg har tit og ofte
trykket forkert og slettet den gale partition og gendannet den komplet igen
med et Ontrack-program - okay det tager nogle timer for den at læse
oplysningerne men hvis man kan huske hvor på harddisken at partitionen lå er
det forholdsvist hurtigt og nemt at gendanne...
Sidst røg min harddisk hvor min IIS-root lå - omkring 3 GB og det blev
gendannet komplet uden fejl eller noget :D og det var egentlig ikke nogen
overraskelse så længe man ikke skriver data derpå. Disken skal umiddelbart
rives ud lige med det samme man har opdaget fejlen og derefter begynde at
gendanne...

// Kian