Nitro-indsprøjtning...
Fra : MrM

Dato : 09-01-04 01:15

Er der nogen der har haft erfaring med <subj.> ?

Når man nu sidder og ser fast&furious og spiller lidt need for speed
underground, så bliver man lidt liderlig ved synet og effekten af sådan
nitrogen tank... Jeg har også hørt om nogen der brugte lattergas i
stedet for ?

Er der nogen der kan forklare om det er noget man kan gøre ved sin bil ?
Hvilke krav er der så til bilen ? Skal det være en helt ny motor,
hvis den skal holde til det ? Kører selv i en 3 årig alfa romeo 156, men
har på det sidste overvejet at købe en mindre bil og bare proppe
udstyret i den..... Måske en bmw m3...

Hvor meget plejer den slags ting koste ??

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 09-01-04 07:43

Det er også noget, der virker

Man skal dog ikke køre med det i længere perioder, men det hjælper noget på
accelerationsevnen.

Lattergas ~ nitrogen.

Du kan læse lidt om det her:
http://www.autobremsen.dk/Tunings%20&%20tricks/latgas.htm

De forhandler også nogle systemer.

Mvh Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-01-04 09:50

"Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> skrev i en meddelelse

> Lattergas ~ nitrogen.

Det håber jeg sandelig ikke !

Fra kemitimerne mener jeg at huske at:
Kvælstof = Nitrogen = N
Lattergas = N2O (nogle skriver NOx)

Som det ses så er lattergas en iltbærer, det er en af grundene til at det
kan give en bedre forbrænding.

Der har været en debat om emnet her:
http://cph.ing.dk/konf/root/biler/html/6506.all.html
Der er også en del om kemien i det.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 09-01-04 11:01

> Det håber jeg sandelig ikke !
>
> Fra kemitimerne mener jeg at huske at:
> Kvælstof = Nitrogen = N
> Lattergas = N2O (nogle skriver NOx)

Nu skrev jeg jo ~ og ikke =

Det var såmænd bare for at komme med en hurtig illustration af, at det er
samme koncept, om vi her i landet kalder det lattergas tuning eller i filmen
kalder det nitro.

I øvrigt er N2O slet ikke det samme som NOx... Men nok om kemi!

Rasmus

Fra : Jonas R.

Dato : 09-01-04 11:20

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in
> Der har været en debat om emnet her:
> http://cph.ing.dk/konf/root/biler/html/6506.all.html
> Der er også en del om kemien i det.

Interessant debat, men som de også nævner skal man helst have et stand alone
fuelsystem sammen med NOS sæt. og slidtagen er normalt meget større end på
turbo biler, idet folk aldrig kan finde ud af at den kun må køres i korte
perioder... NOS er motordræber og det er også ulovligt...

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-01-04 11:49

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> turbo biler, idet folk aldrig kan finde ud af at den kun må køres i korte
> perioder... NOS er motordræber og det er også ulovligt...

Det er vel ikke mere ulovligt end eftermontering af turbo ... eller ombytte
motorer til større med flere HK som efterhånden er ved at være alm. blandt
yngre bilejere der bare ikke kan få HK nok.

Mvh. Kim

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 09-01-04 13:15

"Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> wrote in message
> Det er også noget, der virker
>
> Man skal dog ikke køre med det i længere perioder, men det hjælper noget

> accelerationsevnen.
>
> Lattergas ~ nitrogen.

Hvis du sprøjter Nitrogen ind i dine forbrændingskamre, er du 100 % sikker
på, at det medfører en effektforringelse...........

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Lizard

Dato : 09-01-04 13:16

Hey MrM.
Jeg har prøvet at have "NOS" Lattergas på en Celica 2,0 GTi fra 86.
Det skal siges at det virker framragende...
Måden vi monterede det på, var det der kaldes et "Fogger" system. Dette er
en dysse som bliver skruget ind i vores tilfælde i gummi slangen før
indsprøjetet. Denne type Nos sæt stopper både benzin og lattergas ind som en
tåge (Læs "Fogger") så det bliver forstøvet ind i motoren / Indsprøjtet.
Dette er nok den nemmeste måde at bruge montere det på! Det kan også gøres
ved at man montere et sæt dysser over vær forgrening på manifoldet.
Det vigtigste i med denne type montering er at din benzin pumpe levere nok
og stabilt benzin tryk.
Når man køber et "Fogger" sæt får man et stykke papir med hvor du sådan ca
kan se hvor mange heste det vil give med de forskællige dysninger, her er
det vigtigt at man passer dysser rigtigt sammen, så man ikke får for stor
iltning i kammeret... Dette kan få katrofale følger for din motor.
Som jeg lige skrev var det en celica fra '86 vi satte det på, og det var
ikke nogen nyrenoveret motor eller noget i den stil.
Hvis man er lidt forsigtig og prøver sig frem, er det ikke det store problem
at finde de rigtige mængde (Læs: Antal hk) Man kan fornemme på motor gangen
hvordan den ca har det.
Pas på med at køre længere strækninger med det, det er jo en
"Overbelastning" Af motoren.

2 ting til sidst.!

Celica med 120-130 atykker i 4 gear, trykker man på knappen og laver
hjulspind.... Gør det på en lige strækning.. Og ikke for længe ad gangen..
Den er også tilpads svær at holde!! (Ca 75 hk dysser vi brugte.. Ja altså...
75 hk ekstra!)

HUSK!! At det ikke er lovligt at køre rund med i bilen. Om ikke andet, så af
den grund at man ikke må have fastmonteret tryk flasker i en bil.

Skriv hvis du / i vil høre flere detalier om vores projekt..

PS: Det er min plan at jeg skal have NOS i min gamle favorit til næste gang
jeg har en periode på motorvej.. :) Det er fantastisk at lave overhældninger
med. (Hvis man passer på)

--
__
Hilsen Lizard.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-01-04 13:25

Hej!

Lizard wrote:

> Det er fantastisk at lave overhældninger med.

Pas på med det - bilen bliver så pokkers bulet af det

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lizard

Dato : 09-01-04 13:52

Forstå mig ret.. I min lille skoda er det nok ingen ide at sætte et 75hk sæt
i! Men omkring 20 hk og tør vej... og hvis man er forsigtig (Som jeg også
skrev... Ville jeg tro at det kunne lade sig gøre...

--
__
Hilsen Lizard.

Fra : Olesen

Dato : 09-01-04 21:25

"Lizard" <xkfnije@vestamt.dk> skrev i en meddelelse

> Celica med 120-130 stykker i 4 gear, trykker man på knappen og laver
> hjulspind.... (Ca 75 hk dysser vi brugte.. Ja altså...
> 75 hk ekstra!)

Kan 75 ekstra HK virkelig få hjulene til at lave spin ved 130 km/t ????????

Fra : Torben E

Dato : 09-01-04 21:27

> Kan 75 ekstra HK virkelig få hjulene til at lave spin ved 130 km/t
????????

Jada, man skal bare have 350 i forvejen.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Olesen

Dato : 09-01-04 21:31

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> ????????
> >

> Jada, man skal bare have 350 i forvejen.

Jamen så burde de vel være al rigelig i sig selv
hvis de ellers lukkes ud på een gang....

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-01-04 16:40

On Fri, 09 Jan 2004 01:15:15 +0100, MrM <no@spam.spam.info> wrote:

> [...]
>underground, så bliver man lidt liderlig ved synet og effekten af sådan
>nitrogen tank... Jeg har også hørt om nogen der brugte lattergas i

Så har du nok også prøvet at NOS'e din motor af pommern til eller?. Du
kan ihvertfald ikke blæse hele din "tank" med NOS level 2 i Underground,
så flæsker du din motor med garanti, såfremt at du bare holder speederen
i bund.
Flemming Jacobsen

Fra : Olesen

Dato : 09-01-04 21:22

"MrM" <no@spam.spam.info> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har haft erfaring med <subj.> ?

Hej !

Jeg har engang haft det kortvarigt monteret i Sierra'en.
Bilen er jo gammel, så lidt leges skulle der.

Vi fik fat i en flaske NOS som blev monteret
med hjælp fra en mekaniker-bekendt.

Den kørte fint op gennem gearene, og da
vi åbnede lidt (læs:LIDT) for gassen ved 70 km/t. i 3. gear
skete der ellers ting og sager...ALDRIG har
jeg gået fra 70 til 120 i 3. gear SÅ hurtig....
-bagfjedrene gik sågar en anelse ned under
accelerationen, så der er virkelig guf i dêt stads !!

Hvis du selv skal lege, så hold for guds
skyld øje med omdrejningstallet og
kølevandets temperatur, det varmer
af helvedet til og kan gi' permanente
skader ret hurtigt, hvis du bare lukker helt op..

Held og lykke..

(PS: ovenstående indlæg var bare en hurtig tanke, for nos
er ikke noget man leger med...)

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 10-01-04 08:36

> [...]
> kølevandets temperatur, det varmer
> af helvedet til og kan gi' permanente
> skader ret hurtigt, hvis du bare lukker helt op..

Hmm...

NOS kan jo splitte en motor ad på få sekunder, korrekt. Men man kan så
sandeligt også bygge det på således at det hele sagtens kan holde til
mosten.

Mange køber det billigste skrabede kit de kan få fat i, gerne brugt hvis det
kan lade sig gøre, og monterer det, og brænder hele lortet af. Konklusionen
bliver så at NOS er noget farligt stads....

Og så er der dem der rent faktisk mener det når de monterer NOS.
Nogle minimumskrav:
Som minimum en dyse/cyl, korrekt placeret i indsugningsrøret
en flaskevarmer der kan holde trykket
Et komplet ekstra brændstofsystem,aka pumpe, regulator og føderør/returrør
En NOS controller, der giver dig et vist vindue du kan bruge nos i, feks
mellem 3 og 7krpm, så du ikke får det fyret af med for få omdrejninger!
Et tændingsretarderingssystem der kan flytte tændingen når NOS et i
aktion(absolut et must!)

I DK er der kun en lille håndfuld der har gjort dette. I USA er det sådan
stort set alle bliver bygget.(det er ikke voldsomt usædvanligt at køre med
150hk NOS på 2liter i usa)
NOS kan sagtens holde på en motor, HVIS DET ER LAVET ORDENTLIGT!

Det præcist samme gør sig gældende for en turbomotor: det kan sagtens holde
hvis det er lavet ordentligt....
Den med at montere turbo på en bil på 2,5time med flittig brug at
popnitter,brøndskum,flexrør osv. bliver jo hellerikke ordentligt.

Henrik

Fra : Claus P

Dato : 12-01-04 11:54

MrM wrote:
> [...]
> udstyret i den..... Måske en bmw m3...
>
> Hvor meget plejer den slags ting koste ??

Du kan jo lige kaste et blik her:
http://www.autobremsen.dk/Tunings%20&%20tricks/latgas_faq.htm