MS Windows
briani 27239
Lyd væk...
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 09-01-04 00:40

Hej

Jeg har pga diskfejl reformatteret min harddisk og reinstalleret Win ME...
og det virker, bortset fra lyden...

Når jeg går ind i Egenskaber for System og kigger på enhedshåndtering, vises
? Andre enheder og herunder står PCI Multimedia Audio Device med et
spørgsmålstegn.

Når jeg klikker på den, fremkommer teksten at "Driverne ikke er installeret
(code 28).... og så kan man trykke på knappen Geninstaller driver... og så
begynder maskinen at søge, og både min ME og min gamle 98 Windows CD
indeholder åbenbart ikke denne driver...

Hvad gør jeg så ?

Mvh Keld

Fra : Pico

Dato : 09-01-04 01:03

Keld Rosenberg wrote:
> [...]
> Geninstaller driver... og så begynder maskinen at søge, og både min
> ME og min gamle 98 Windows CD indeholder åbenbart ikke denne driver...

Nu skriver du ikke hvilket lydkort det er, det er nok ikke intigreret når du skriver
om PCI. Jeg vil gætte på at du skal finde den CD der fulgte med dit lydkort og
installere driverne fra den eller finde dem på nettet hos producenten af kortet.
Pico

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 09-01-04 01:31

> [...]
lydkort og
> installere driverne fra den eller finde dem på nettet hos producenten af

Hmmm... Der er ikke noget selvstændigt lydkort i maskinen... men jeg vil
prøve at kigge på den cd der fulgte med.... Tak for tipset

Fra : keld

Dato : 09-01-04 14:52

Og nu kører den.......

Tak for hjælpen....

Fra : Pico

Dato : 10-01-04 00:39

keld wrote:
> Og nu kører den.......
>
> Tak for hjælpen....

Velbekomme.
Pico

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-01-04 01:49

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
lydkort og
> installere driverne fra den eller finde dem på nettet hos producenten af

Et onboard lydkort kører også som om det var sat i en PCI port, man kan på
en måde sige at det er lagt ned på de samme baner som PCI portene.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)