Hunkat og killing
Fra : Ladycatwoman

Dato : 09-01-04 00:30

Mine forældres kat fik i maj killinger, og det beholdte den ene hankat.
I forvejen havde de 2 andre katte altså de har nu 4.
De to andre har accepteret den ny, men efter at de andre killinger er flytte
hjemmefra, hader moderen den sidste killing.
Hun har de sidste 4 mdr. gået og hvæset af den og de kan ikke være i sammen
rum uden at hun slår ud efter den.
Er det naturligt, og kan man forvente en forbedring, eller skal det bare
være sådan`?
Han er jo ikke kønsmoden, og der ud over er hun på p-piller.

Mvh T Jakobsen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-01-04 01:05

In article <3ffde7f4$0$95057$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Ladycatwoman <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> wrote:

> Han er jo ikke kønsmoden, og der ud over er hun på p-piller.

Altså, jeg tror måske du har en del af løsningen her
Dels - hvis han er fra maj, tror jeg i høj grad han er kønsmoden - jeg
tror nok ca. 5 - 6 mdr er det almindelige. Og dels er det ret
almindeligt at hunkatte på p-piller bliver - hm - gnavne. I større
eller mindre grad.
Jeg ville nok få dem begge kastreret (jo, man kastrerer også hunkatte..
og så se om ikke det hjælper. Obs. på hankatte går der op til ca.
en måned før kastrationen slår helt igennem...

Fra : Pia J

Dato : 09-01-04 11:10

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in message

> [...]
> tror nok ca. 5 - 6 mdr er det almindelige. Og dels er det ret
> almindeligt at hunkatte på p-piller bliver - hm - gnavne. I større

Det er vel også ved at være den alder hvor hans mor i naturen ville jage ham
væk, så han kan blive selvstændig? Og så hun selv er klar til næste omgang
forår...

:Pia

Fra : Ladycatwoman

Dato : 09-01-04 11:49

> [...]
ham
> væk, så han kan blive selvstændig? Og så hun selv er klar til næste omgang

Jeg kan bare ikke forstå, at det har stået på siden de andre killinger
forlad hjemmet, og at det er i sådan en grad, at de slet ikke kan være i
stue sammen?

Fra : Pia J

Dato : 09-01-04 12:22

> Jeg kan bare ikke forstå, at det har stået på siden de andre killinger
> forlad hjemmet, og at det er i sådan en grad, at de slet ikke kan være i
> stue sammen?

Jamen nogen hunkatte gider altså ikke deres eget afkom, uden at der behøver
være andre grunde. Og som nævnt før, visse hunkatte bliver ret gnavne af
p-piller.

:Pia

Fra : Pia Nave

Dato : 09-01-04 15:54

Pia J wrote:

> Jamen nogen hunkatte gider altså ikke deres eget afkom
> :Pia

Nej, og da slet ikke hvis det er en hankat.
Har hørt at hunkatte som regel har nemmere ved at acceptere deres afkom,
hvis det også er hunkatte......

Hmmm......den formulering var vist lidt kringlet :-/

--
Mvh. Pia

Fra : Axelgaard

Dato : 09-01-04 13:51

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan bare ikke forstå, at det har stået på siden de andre killinger
> forlad hjemmet, og at det er i sådan en grad, at de slet ikke kan være i
> stue sammen?

Du er helt sikkert ikke den eneste. Vores kat var også den sidste i
flokken - moderen tæskede ham, han fandt da hurtigt ud af at han bare skulle
holde sig til sin far Knap 8kg hankat kan sætte lidt respekt ind i
hovedet på sådan en lille mor-mis Hvis du forstår... :)