Problem med bremseforstærker når man pumpe~
Fra : Jonas R.

Dato : 08-01-04 23:21

Bil audi S2 1992

Den bruger bremseforstærker og den har lige været inde og blive fikset...Jeg
mente selve membranen var gået i skudder, men det mente værkstedet
ikke...Det var nogle samlinger der skulle skiftes!

Anyways var ude og køre idag og sørme og den ikke blinkede med
bremseforstærker lampen! Så prøvede jeg at pumpe pedalen 6 gange og så lyste
lampen...Det er vel ikke normalt?

Anyways smider jeg bilen der hen imorn tidlig og så kan de lave det
ordentligt + give mig en lånebil!

Jonas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-01-04 09:38

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Anyways var ude og køre idag og sørme og den ikke blinkede med
> bremseforstærker lampen! Så prøvede jeg at pumpe pedalen 6 gange og så
lyste
> lampen...Det er vel ikke normalt?

Når du har pumpet pedalen, så har du også brugt det vaccum der var.
Det må der så åbenbart sidde en sensor for i din bil.
Nu skriver du ikke om lampen efterfølgende gik ud igen.
Hvis den gik ud igen, så formoder jeg at alt vaccum blot var væk,
fordi du havde pumpet pedalen.
Altså, ingen fejl på bilen.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jonas R.

Dato : 09-01-04 11:13

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in
Når du har pumpet pedalen, så har du også brugt det vaccum der var.

Ahh den køber jeg nu ikke, bare fordi man træder på pedalen 6 gange i træk,
mens motoren er tændt burde den sq ikke bruge alt vacum....

> Det må der så åbenbart sidde en sensor for i din bil.

Det er en sensor (!) som registrerer om der er noget i vegn med
bremseanlæget. Den har også hylet engang selvom jeg ikke havde pumpet bilen.

> Nu skriver du ikke om lampen efterfølgende gik ud igen.
> Hvis den gik ud igen, så formoder jeg at alt vaccum blot var væk,
> fordi du havde pumpet pedalen.
> Altså, ingen fejl på bilen.

Lampen stopper altid med at lyse, den bliver ikke ved med at hyle... Gør de
aldrig i en audi. Og vacum forsvinder da ikke fordi du pumper pedalen, det
ville da ikke være så smart hvis du skulle lave hurtige opbremsninger efter
hinanden?

Fra : Jørgen L

Dato : 09-01-04 13:38

> [...]
træk,
> mens motoren er tændt burde den sq ikke bruge alt vacum....

Det har alle min biler med forstærker gjort (Toyota og Mitzubishi)

> Det er en sensor (!) som registrerer om der er noget i vegn med
> bremseanlæget. Den har også hylet engang selvom jeg ikke havde pumpet
bilen.

Der sider en vacum sensor, for lidt vacum og den reagerer.

> [...]
> aldrig i en audi. Og vacum forsvinder da ikke fordi du pumper pedalen, det
> ville da ikke være så smart hvis du skulle lave hurtige opbremsninger

6 seks hurigere opbremsninger ?? normalt holder man stille eller også går
der lidt tid i mellem de opbremsninger hvor der kommer ny vacum, så
realiteten så er det faktisk flot at du kan trykke 6 gange. Vacum beholderen
er lavet så din forstærker virker en 2-4 gange med motoren slukket.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Jonas R.

Dato : 09-01-04 14:10

SNIP

Jamen nu var motoren jo tændt!? Som jeg har skrevet et par gange efterhånden
:)

Jonas