hvorfor slikker min hund mig i øret ???
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-01-04 22:58

ja dte er sådan en fix ide hun har fået - når hun hopper op på skødet
af mig - så bliver hun elle wild og Øhh slikker mig i øret ????
--

1.)Mv. Bo M Mogensen
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : Lykke

Dato : 09-01-04 07:24

Det er en naturlig adfærd hos hunde og de kan også nappe lidt i øreflippen.
En hund gør dette når den underkaster sig.
Poul

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-01-04 14:34

On Fri, 9 Jan 2004 07:23:45 +0100, "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

>Det er en naturlig adfærd hos hunde og de kan også nappe lidt i øreflippen.
>En hund gør dette når den underkaster sig.
>Poul

Hmm tænkte godt nok på det ...fordi hun havde også en udelikat vane
med at stikke tungen i munden på mig når jeg gaber ..... men fik at
vide dte var normalt ved ulve af selv samme årsag !

Fra : Pwh

Dato : 09-01-04 17:24

Bo M Mogensen wrote:

> Hmm tænkte godt nok på det ...fordi hun havde også en udelikat vane
> med at stikke tungen i munden på mig når jeg gaber .....

LOL Du er da også så sart Bo.

/Jens (der heller ikke snaver med Tyson)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-01-04 18:28

On Fri, 9 Jan 2004 17:24:15 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>LOL Du er da også så sart Bo.

hæ hæ ja men hun er sgu ikke kommet helt over det her med at æde sit
eget lort ellers tror jeg såmænd nok jeg ku leve med det

>/Jens (der heller ikke snaver med Tyson)

Nahh små hunde du - de er sgu nok ....ja problematiske størelser - jeg
kan simpelthen ikke erindre der har været så megt ikke lige med det
her men i almindelighed ... unoder med nogen stor hund jeg har kendt
eller haft .... ja ja min mors mand fik på et tidspunkt den
karekterafvigende ide at få en grønlandsk slædehund... den var rar nok
i mod mennesker mend den dræbte ALT andet dyre live der kom forbi - på
nær små hunde - hvor den havde en egendomelig tolerance - for den ku
godt tage ved jeg så den i slags mål med en voksen labrador han selv
han var i tøjer så måtte den anden sgu tage flugeten

men den blev detsvære aflivet til sidst det var jo fuldstændigt
åndsvagt i stedet for at gi den til nogen der ku ha den ... det var
tilbage i begyndelsen af 80 erne .... men den havde tager så mange lam
så min mor kunne ikke overskue det mere - hun levde jo ½ af den her
fåre farm ....ja klogeste er man jo altid bagefter ....

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 10-01-04 12:45

Hej

De har ikke kun denne adfærd når de underkaster sig...de kan også gøre
det for at hævde sig, det kommer an på hvor stærk og udspekuleret
hunden nu er

Jeg har en usikker hund med dominant adfærd og han har denne slikke
adfærd overfor nogen han mener han er overhund for..hvis dette ikke
stoppes vil han "kravle" op af "offeret" og pinke denne hvis han får
lov...så det er altså ikke kun underkastelse det kan handle om

Mange hilsener

Jeannette Svenssin/..asko

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-01-04 13:29

"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stoppes vil han "kravle" op af "offeret" og pinke denne hvis han får
> lov...så det er altså ikke kun underkastelse det kan handle om

Hej Jeannette

Mine Sct Bernhards gjorde det også, og det var åbenbart deres måde at sige,
du skal ikke være bange, for jeg passer på dig.
Så skulle ingen ellers indtage en truende holdning overfor de børn, som de
havde slikket ører på. Heldigvis gjorde deres størrelse, at de aldrig
behøvede at beskytte børnene, med andet end vise deres kontrafej. Eller
stille det i vejen, så børnene ikke kunne komme til, hvad hunden nu anså for
farligt for barnet. Det var sjovt at se, hvordan 110 Kg hund, stillede sig
på tværs af vindeltrappen, for at små børn ikke skulle bevæge sig ud på
trappen på egen hånd. Man siger godt nok, at hunde ikke kan tænke, eller
drage konklusioner, men de gjorde altså mange ting, og det var ikke noget vi
havde lært dem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 10-01-04 12:45

[...]