Mars nyt?
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 08-01-04 22:22

Hejsa!
Hvor finder jeg AKTUELLE marsnyheder ? De store officielle sites er ikke ret
meddelsomme. Jeg kunne godt bruge et minut_for_minut_nyheds_sted. Men måske
er der slet ikke nogen marsnyheder.

Mvh. Bo

Links:
http://www.visuelweb.dk/300D/
http://www.visuelweb.dk/bo.htm
http://www.gjessoe-skole.dk/

Fra : Pongo

Dato : 08-01-04 23:02

Bo Jørgensen wrote:
> [...]
> ikke ret meddelsomme. Jeg kunne godt bruge et
> minut_for_minut_nyheds_sted. Men måske er der slet ikke nogen

Her er nogle forslag, men det er muligvis dem du ikke synes er aktuelle
nok.
På NASA TV kan man blandt andet se daglige pressekonferencer om MER:
http://www.nasa.gov/ram/35037main_portal.ram
Ind til videre har det typisk været klokken 18:00 dansk tid med
genudsendelser flere gange. Programmet er her i Amerikansk Eastern
Standard Time.
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/MM_NTV_Schedule.html

Derudover er der de officielle:

Spirits og Opertunities hjemmeside
http://marsrovers.nasa.gov/home/index.html

Beagle2 - Her sker desværre ikke så meget
http://www.beagle2.com/index.htm

Mars Express:
http://sci.esa.int/science-e/www/area/index.cfm?fareaid=9

/Klaus

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 08-01-04 23:13

Tak Klaus
Det er næsten de samme links som jeg har lagt ind på min skoles hjemmeside
http://www.gjessoe-skole.dk (se under nyheder). Dukker der noget op, så sig
venligst til.
Jeg leder videre.......

Hilsen Bo

Fra : Pongo

Dato : 09-01-04 02:23

Bo Jørgensen wrote:
> Tak Klaus
> Det er næsten de samme links som jeg har lagt ind på min skoles
> [...]

Siden det nu er til en skole, kan det jo også være at disse sider kan
være af interesse:
http://www.redrovergoestomars.org/astrobots/index.html
http://www.planetary.org/

/Klaus

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 09-01-04 10:32

http://marsrovers.nasa.gov/home/index.html

Jeg tror det er denne portal som har taget 100.000.000 hits siden 3. Jan

Dette er den side der henvises til for yderligere information
http://www.nasa.gov/home/index.html