MS Windows
briani 27239
Win XP og skrivebeskyttelse
Fra : Jens

Dato : 08-01-04 22:20

Hej

Jeg har en WinXP pro installation med to fysiske HD, en FAT32 og en NTFS
formateret.

Jeg oplver flere tilfælde af at ældfre windowsprogrammer ikke vil
køre/installere sig fordi de påstår at de ikke kan oprette en ellern anden
fil/directory som om disken er skivebeskyttet.

Er der noget jeg har gjort forkert i XP og/eller er der et håndtag der skal
rykkes i eller .... hvad er jeg offer for?

Når jeg f.eks. tager "egenskaber" for et directory hvor jeg har dette
problem er ruden iud for "skrivebeskyttet" ikke direkte checket af
(=flueben), men udfyldt med grøn farve. Jeg kan så klikke flueben af og på,
men intet hjælper - og når jeg gentager er ruden igen grøn.

Jeg kører med administratorrettigheder så der burde ikke være problemet.

Mvh

Jens

PS: Svar gerne CC til min email (fjern NOSPAM)