Startproblemer( ECS K7S5A)
Fra : Kenneth

Dato : 08-01-04 21:54

Hej NG.
Har lige købt et brugt ECS bundkort til min søn.
Efter jeg satte det til, er det eneste liv, et bip og så prøver maskinen at
læse fra diskette drevet. Piller jeg drevet ud giver det 4 bip fra sig ?
Håber at der er en der kan hjælpe, da sønnen er helt til rotterne.

Mvh Michael.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-01-04 22:55

"Kenneth" <lemi@tdcadsl.NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> læse fra diskette drevet. Piller jeg drevet ud giver det 4 bip fra sig ?
> Håber at der er en der kan hjælpe, da sønnen er helt til rotterne.

Det har ami bios og du kan læse mere om bios koderne her:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/ami.htm

Det ene bip kunne være problem med dit ram. Prøv evt. at gå i bios og reset
bios til optimal settings. Så står clockfrekvensen normalt til 100/100, og
den plejer at kunne starte. Nu skriver du ikke hvilken cpu der sidder på,
samt om det er sd 100 eller sd 133 eller ddr ram du bruger. Når den står til
100/100 vil den med sd 133 og athlon xp normalt klokke hastigheden ned, men
den plejer at kunne køre. Herefter kan du så klokke op, hvis der brug for
det.
Prøv evt. at bytte rundt på rammen, så den kommer i en anden port.
4 beep kan betyde så meget, at du selv må læse det på ovenstående side.
Et gæt vil nok bare være, at den ikke vil acceptere, at diskettedrevet ikke
er tilsluttet, eftersom den jo ellers ikke kommer med denne fejl.

Kurt

Fra : Kenneth

Dato : 09-01-04 15:11

Hej Kurt
Jeg kan slet ikke komme ind i min bios, (intet billed)
har prøvet at clearet bios med jumberen på kortet.
Jeg bruger en athlon 900 mhz (har også prøvet en 1200 mhz duron)
Rammene er sd 133 og har prøvet flere forskellige klodser.

Michael

Fra : LC

Dato : 09-01-04 16:26

Så er det vel dit gfx kort der ikke sidder ordentligt i AGP soklen

Mvh Lars

Fra : Kenneth

Dato : 09-01-04 17:00

> Så er det vel dit gfx kort der ikke sidder ordentligt i AGP soklen

Hej lars, Nej bare det var så nemt ;O(
Tror at kurt har ret i at det er rammene det er galt med.
Ingen bip uden ram i, men starter dog stadig ikke op.
Er godt nok underligt da jeg har prøvet med 6 forskellige klodser nu (SD
133)
Mvh Michael.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-01-04 17:26

> [...]
> Ingen bip uden ram i, men starter dog stadig ikke op.
> Er godt nok underligt da jeg har prøvet med 6 forskellige klodser nu (SD

Tja, jeg bliver i tvivl om det kun er ram det er galt med, hvis du ikke kan
komme i bios. Jeg har haft fat i sådan et mb med dårlig ram, men kom dog
forbi bios og først ved installation gav det problemer.
Hvis du med sikkerhed ved, at en af ramkredsene virker upåklageligt i en
anden pc, må der kunne ses bort fra denne fejlmulighed. Du kan evt. prøve
den pgl. ramkreds i en anden pc med memtest86, som kan downloades og bruges
gratis. Søg på google og du vil finde.
Desværre har jeg ikke rigtig nogen andre ideer. Dog kan du, når du alligevel
skal teste ram i en anden pc, tage batteriet ud af mb og lade det blive ude
natten ovre. Så burde bios være renset, så denne fejlmulighed også skulle
være fjernet.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-01-04 01:16

In article <3ffdc36d$0$27373$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
lemi@tdcadsl.NOSPAM.dk says...

> Har lige købt et brugt ECS bundkort til min søn.

Undskyld mig, men det kan da ikke betale sig...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen