Brahms vuggevise
Fra : Fedtmule

Dato : 08-01-04 21:27

Hej,

Jeg har en musikuro til min datter som spiller melodien med Brahms vuggevise
(opus 49, nr. 4 - også kendt som Wiegenlied) - og hver gang bedsteforældrene
hører melodien spørger de, hvem det nu var der sang en dansk tekst til denne
melodi.

De mener sangen er fra omkring 1960'erne/1970'erne og at sangen blev sunget
af en barnestjerne. De kan kun dette brudstykke fra teksten "...så er vi to
alene...".

Er der mon nogen i dette forum, der kan hjælpe?

Hilsen CK

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-01-04 00:00

Fedtmule skrev:
> [...]
> De mener sangen er fra omkring 1960'erne/1970'erne og at sangen blev
> sunget af en barnestjerne. De kan kun dette brudstykke fra teksten

Hvem der sang den på dansk ved jeg ikke, men
den italienske barnestjerne "Robertino" sang den
vist nok på tysk omkring 1960.

Her er et link til Robertino:
http://users.cybercity.dk/~bse5560/robertino2.html

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : kapok

Dato : 22-01-04 18:04

Det var lille Ole fra Assens (Vestfyn), der sang Brahms Vuggevise
Han hedder Ole Hegelund, og bor stadig i Assens, mig bekendt har han
aldrig boet i Hobro

Mvh
Bjerring (Kapok)

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-04 11:06

"kapok" <kapok.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Det var lille Ole fra Assens (Vestfyn), der sang Brahms Vuggevise
> Han hedder Ole Hegelund, og bor stadig i Assens, mig bekendt har han
> [...]
Hej Kapok

Er blevet rettet for længe siden. Det var mig i min natlige brandert, der
fik ham placeret i den forkerte familie .
Løsningen var rigtig nok, men fik ham et øjeblik forbyttet med Lille Bo...

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-01-04 05:08

"Fedtmule" <abc@deioddd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alene...".
>
> Er der mon nogen i dette forum, der kan hjælpe?

Hej CK

Den blev også lavet først i 70'erne. Da hed den " Prøv og drøm noget smukt "
og blev sunget af Ole, som var yngste medlem af Familien Andersen fra Hobro.
Jeg kan forestille mig, at det er denne de kan huske. Sætningen som du
skriver stammer også derfra.
Kan den ikke findes andre steder, findes den på en lidt ældre Vinyl med
blandede solister, og selve titlen på LP'en er
" Teksten er af Volmer Sørensen " udgivet på Forum og har nummer 6344 103 og
den er udgivet i 1974.
Den findes jo sikkert også på en af Familien Andersen's skiver, men dem har
jeg ikke lige nogle data på. Om den er med på en blandings cd er jeg heller
ikke klar over, men den var da meget populær, så den burde findes et eller
andet sted.

M.V.H.....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-01-04 07:14

"Benny Mortensen" <ginokenneyll@arved.de> skrev i en meddelelse news:3ffe2a71$0$27420$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Den blev også lavet først i 70'erne. Da hed den " Prøv og drøm noget smukt "
> og blev sunget af Ole, som var yngste medlem af Familien Andersen fra Hobro.

Ole var nu ikke medlem af familien Andersen.
Yngstemanden der, der bl.a. sang den om negermanden, hedder Bo.
Ole hedder vist Hegelund eller noget i den retning til efternavn
og han sang ganske rigtigt "Prøv at drøm noget smukt"

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-01-04 12:42

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ole hedder vist Hegelund eller noget i den retning til efternavn
og han sang ganske rigtigt "Prøv at drøm noget smukt"

Hej Eva

Du har ret, der var lige sneget sig lidt vrøvl med )

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-01-04 05:10

> [...]
> alene...".
>
> Er der mon nogen i dette forum, der kan hjælpe?

Hej igen CK

Den som Herluf hentyder til, er nok snarere Heintje, som også havde et
rimeligt hit med den, jeg tror det var i 1969.

M.V.H.....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-01-04 15:12

Benny Mortensen skrev:

> Den som Herluf hentyder til, er nok snarere Heintje, som også
> havde et rimeligt hit med den, jeg tror det var i 1969.

Heintje - ja han kunne få mig til at slukke for radioen den gang.
Men hvis du ser på mit link, så er "Wiegenlied" faktisk med på
Robertinos cd med numre helt tilbage fra 1960.

--
'rluf
- andre som kunne få mig til at slukke radioen, var

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-01-04 15:33

> [...]
> 'rluf
> - andre som kunne få mig til at slukke radioen, var
> Jan og Kjeld, når de sang "Banjo Boys" på tysk.

Hej Herluf

He He, ja dengang var jeg heller ikke meget for ham. Det har vist ændret
sig lidt med tiden. Jeg vidste ikke, at Robertino også havde lavet den, men
OK, jeg var jo heller ikke så gammel i 1960

M.V.H.....Benny..

Fra : Fedtmule

Dato : 13-01-04 13:56

Ttusinde tak til jer alle - problemet er hermed løst og mormor og morfar har
fået teksten, så de kan øve sig

CK