Skærme
Fijala 3554
Bedste17" fladskærm til kr. 3000
Fra : Anders [8000]

Dato : 08-01-04 19:03

Skal bruges til spil m.m.

Ved godt spg er stillet en masse gange, men kan ikke rigtig finde ud af hvad
jeg skal vælge. Har læst lidt forskelligt rundt omkring.

Nogen forslag/erfaringer?

På forhånd tak.

Mvh. Anders

Fra : Philip T. Frederikse~

Dato : 09-01-04 10:26

"Anders [8000]" <vipberg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hvad
> jeg skal vælge. Har læst lidt forskelligt rundt omkring.

Har selv en Philips 170S4 og den virker fortrinligt.
Både til spil og arbejde.......

--
/ Philip T. Frederiksen
( fjern "dyret" i min mail adresse )

www.ale.dk - Medlem nr. 6152

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 09-01-04 11:26

Philip T. Frederiksen wrote:

> Har selv en Philips 170S4 og den virker fortrinligt.
> Både til spil og arbejde.......

Hvor har du købt den til 3k?

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 09-01-04 20:56

> Hvor har du købt den til 3k?

Jeg købte en demo model til 2500, men Elgiganten og Computer City sælger den
vist til 3200-3300

Mvh.
Christian

Fra : Philip T. Frederikse~

Dato : 12-01-04 08:59

> Hvor har du købt den til 3k?

Den købte jeg i El-giganten lige da de fik den i forretningen

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 09-01-04 12:07

On Thu, 8 Jan 2004 19:02:33 +0100, Anders [8000] wrote:

> Skal bruges til spil m.m.
>
> Ved godt spg er stillet en masse gange, men kan ikke rigtig finde ud af hvad
> jeg skal vælge. Har læst lidt forskelligt rundt omkring.
>
> Nogen forslag/erfaringer?

Hvis du vil spille, kan det godt betale sig at rykke ud med et tusse mere
for så kan du nemlig får en Hercules Prophetview 920DVI, som skulle være
helt eminemt til spil jf.
http://www6.tomshardware.com/display/20031105/lcd-08.html

Har læst en del flere reviews, som er enige i ovenstående. Jeg har dog ikke
lige links liggende.

Fra : Morten N. Nielsen

Dato : 09-01-04 12:20

Et hurtigt kig på www.prad.de afslører at Hercules Prophetview 920DVI er med
TN panel, hvilket efter sigende ikke skulle være egnet til at spille...

Søg lidt på S-IPS paneler her i gruppen for mere info.

Morten

Fra : Affe

Dato : 11-01-04 14:00

Altså jeg skal selv have en ny flad skærm, men seriøst, spar 800 mere sammen
og køb denne -
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1514967938

Den ligger top 1 i skærme, den er billig, flot og ridig nice til at spille
på, og så er skarpheden i top, du kan selv læse anmeldelserne, de er alle
gode ..
Det ville jeg ret stærkt anbefale

Fra : Jakob Mortensen

Dato : 17-01-04 17:22

"Affe" kan du ikke oplyse producent og model. Linket til EDB-priser virker
ikke pga. deres omstrukturering af siden...

mvh

JM

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 12-01-04 10:03

On Fri, 9 Jan 2004 12:19:43 +0100, Morten N. Nielsen wrote:

> Et hurtigt kig på www.prad.de afslører at Hercules Prophetview 920DVI er med
> TN panel, hvilket efter sigende ikke skulle være egnet til at spille...
>
> Søg lidt på S-IPS paneler her i gruppen for mere info.

Det er meget muligt, men dette link siger noget andet:
http://www6.tomshardware.com/display/20031105/lcd-08.html

Fra : Morten N. Nielsen

Dato : 12-01-04 13:46

Måske du bare ikke skal stole på onkel Tom...

Han har vist stadig ikke helt styr på det der med panelerne. Desuden tester
de kun TN paneler i testen, øjensynligt fordi Tom tror det er de bedste! Har
du selv testet den i forhold til skærme med S-IPS paneler?

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 14-01-04 15:28

Morten N. Nielsen wrote:

> [...]
> de kun TN paneler i testen, øjensynligt fordi Tom tror det er de bedste! Har
> du selv testet den i forhold til skærme med S-IPS paneler?

Jeg må indrømme at jeg er meget forvirret hvad angår hele TFT markedet.
Først læser jeg at Dell FP2001 skulle være noget af det ypperste, "Godt
så køber vi sådan en". Så læser jeg at den har et grynet udseende, "OK,
vi finder noget andet". Så læser jeg at man skal gå efter S-IPS (en
påstand som jeg endnu ikke har fundet nogen understøttelse af, udover at
mange siger det samme i denne gruppe). Dernæst finder jeg den
anmeldelse, som jeg har linket til i en tidligere post, "Godt, så køber
vi en Hercules skærm med TN + Film fra HyDis". Nu får jeg så igen at
vide, at S-IPS er overleget (dog uden nogen form for underbygning).
Efter at have læst
http://www.tomshardware.com/display/20040116/s-ips_panels-11.html#conclusion
er jeg endnu mere forvirret end tidligere. For de siger jo netop det
modsatte. De har endda testet det nye 16ms panel fra LG som skulle være
det bedste.

Lige en lille ting vedr. dine indlæg. Gider du ikke smide dem nedenunder
det eksisterende? Det er vist god skik i nyhedsgrupperne.

Fra : Morten N. Nielsen

Dato : 14-01-04 17:48

> [...]
> er jeg endnu mere forvirret end tidligere. For de siger jo netop det
> modsatte. De har endda testet det nye 16ms panel fra LG som skulle være

Der er ikke andet for end at prøve at købe den Hercules og se om den
tilfredstiller dine krav. Du har jo 14 dages returret hvis den ikke gør!

Held og lykke - håber at høre dine erfaringer senere.

Morten

Fra : JK

Dato : 14-01-04 17:55

On Wed, 14 Jan 2004 15:28:16 +0100, Søren Lund Jensen
<mufoxe@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Lige en lille ting vedr. dine indlæg. Gider du ikke smide dem nedenunder
> det eksisterende? Det er vist god skik i nyhedsgrupperne.

Den _er_ nederst i min nyhedslæser, som _ikke_ er outlook
almindeligheden.

Du kunne starte fra en lidt anden led. Der er nemlig ligeså mange
meninger, som ....

Hvilke krav stiller du ?

DVI ?
Højttalere ?
Smart ?
Opløsning pr. størrelsesenhed.
Responstid (spil og til dels dvd)

Som bekendt bør/skal en TFT skærm køre ved een opløsning: den medfødte
som er pixelsantal, f.eks. 1280x1024. Stilles den væk fra det bliver
den grumset.

Nå, der findes TFT skærme med opløsninger på henholdsvis 1024x768,
1280x1024 og 2000x1600.

Afhængigt af tomme-målet bliver ikoner store eller små på skærmen.
Hvordan ser du noget småt ?

15" er altid 1024x768
19" og 17" er 1280x1024
20" er 2000x1600

Så kan man regne ud, at ikonerne er størst (på samme måde som en
børnebogs typer) på 15" og 19". De er mindre på 17" og mindst på 20".

Så er man svagtseende skal man ikke købe den 20", - men en 19".

Nå, s-ips skærme fås kun i 20", indtil LG får tømt deres lager af en
vis 19" LG skærm.

Så man må nøjes med noget TN eller MVA, hvis man ikke vil have 20".
Ips skal man mig bekendt ikke sammenligne med s-ips. Jeg har aldrig
læst noget godt om en ips skærm, så hellere TN eller MVA.

Så anvend udelukkelsesmetoden !

hilsen

John

Fra : Lars

Dato : 14-01-04 19:42

On Wed, 14 Jan 2004 17:54:32 +0100, JK <junk@mailzone.com> wrote:

>Nå, der findes TFT skærme med opløsninger på henholdsvis 1024x768,
>1280x1024 og 2000x1600.

1600x1200

>20" er 2000x1600

1600x1200

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : JK

Dato : 14-01-04 20:33

On Wed, 14 Jan 2004 19:41:38 +0100, Lars
<go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote:

>1600x1200

>1600x1200

Ja, beklager: 1600x1200

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1918

Men tendensen holder alligevel: 20" har stadig de mindste ikoner.
17" de næstmindste, og 19" og 15" omtrent det samme og største.

hilsen

John