Ford Escort Rust
Fra : Chr. L.

Dato : 08-01-04 18:08

Hejsa

en af mine kollegaer har været ude og kigge på Ford Escorter...han fortalte
at der var en generel rust fælde på dem...hvis man åbner ned til
motorrummet, og følger den plastic dims der dækker der hvor viskeren er, og
stikker hånden ind under den ( mod torpedopladen?) så kan man på selv nyere
escorter få fat i bagsiden af instrumentbrættet pga. rusttæring,-han havde
være ude hos et par forhandlere og konstateret dette??, er der andre der har
set dette?.

Chr.

Fra : Jan Holm

Dato : 09-01-04 00:43

Chr. L. wrote:
> [...]
> viskeren er, og stikker hånden ind under den ( mod torpedopladen?) så
> kan man på selv nyere escorter få fat i bagsiden af instrumentbrættet

Standard. Det fandt jeg så først ud af da det begyndte at regne inde i
bilen.
Den var helt gal. Foruden var engang blevet "klippet" ud. Den er limet og
det er noget træls noget at få den rude ud. De havde så skåret den ud med
ridser hele vejen rundt, og ingen behandling bagefter, på med gummiliste og
så er der frit slag for rusten. Min mekaniker kunne trykke hele ruden ud med
håndkraft, den hang kun i lidt rust. Da den så kom ud så han så at der var
frit udsyn mellem kabine og motorrum. Så er det så ellers hele
instrumentbordet
der skal ud og det hele skal laves fra bunden = dyrt. Jeg havde en escort
magen
til før som min mekaniker købte, han havde lavet samme omgang på den, så han
havde heldigvis erfaring på denne operation.

Dette er så min sidste escort, tjeck også blinker arm, de døjer med ikke at
kunne
slå blinkeren fra. Sikringsboxen tærrer op. Og så syntes jeg generelt den
ruster
alle vegne.

Mvh
Jan Holm

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-01-04 23:49

Hej!

Jan Holm wrote:

[snip]

> Dette er så min sidste escort, tjeck også blinker arm, de døjer med ikke at
> kunne slå blinkeren fra.

Sjovt, det er min begyndt på her på det seneste. Ved du præcist hvad man skal
skifte? Så kan jeg nemlig få købt stumpen så jeg kan udbedre det samme aften som
jeg skiller skidtet ad...

> Sikringsboxen tærrer op.

Boksen på MkV er underdimensioneret. Erstatnings do. er der ingen problemer med
AFAIK.

> Og så syntes jeg generelt den ruster
> alle vegne.

Tja, min '96'er har ikke det helt store. Der er ihvertfald ikke gennemgang fra
motorrum til kabine - pånær gummityllerne :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
http://www.schradertegner.dk/radioer

Fra : Jan Holm

Dato : 12-01-04 01:25

Kim Voss Schrader wrote:

> Sjovt, det er min begyndt på her på det seneste. Ved du præcist hvad
> man skal skifte? Så kan jeg nemlig få købt stumpen så jeg kan udbedre
> det samme aften som jeg skiller skidtet ad...

Jeg lever med det, min skal snart køres i havnen ,-) min far har skiftet den
i hans Det er hele armhuset med tilhørende vipper på begge sider. Koster
svjh.
600,- hos Ford, sjovt nok tager huggeren det samme for en brugt. Udbud
og efterspørgsel !! Sikringboxen er vist omkring 1600,-

Mvh
Jan Holm

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-01-04 09:09

Hej!

Jan Holm wrote:

> [...]
> i hans Det er hele armhuset med tilhørende vipper på begge sider. Koster
> svjh. 600,- hos Ford, sjovt nok tager huggeren det samme for en brugt.

Ok, så vil jeg skifte den. Dog havde jeg håbet, at det kun var en kontakt
e.lign. som var blevet træt :-/

> Sikringboxen er vist omkring 1600,-

Er skiftet tidligere... :)