Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde øjne
Fra : Anet

Dato : 08-01-04 17:57

Jeg syntes tit at jeg er ude for at mit digitalkamera giver røde øjne lige
så snart at jeg bruger blitz til indendørs billeder. Nogen der kan hjælpe
med hvad der skal være anderledes eller hvordan jeg fjerner de røde øjne så
det ser mest naturligt ud bagefter.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : SB

Dato : 08-01-04 18:12

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med hvad der skal være anderledes eller hvordan jeg fjerner de røde øjne

Jeg plejer at redigere dem væk i photoshop, da jeg heller ikke altid undgå
dem.

Søren

Fra : Anet

Dato : 08-01-04 18:22

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så

> Jeg plejer at redigere dem væk i photoshop, da jeg heller ikke altid undgå

(klip)

jeg har ikke photoshop. Hvad koster det og er det godt at bruge og nemt?
Hvordan fjerne du de røde øjne i det program?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 08-01-04 19:35
Fra : Anders Houmark

Dato : 08-01-04 19:51

Anet wrote:

> jeg har ikke photoshop. Hvad koster detog er det godt at bruge og
> nemt? Hvordan fjerne du de røde øjne i det program?

Det koster ca. 6850 + porto.
Et lidt mindre program, som vist kan en hel del af de samme ting, er Adobe
Photoshop Elements. Det koster 570 kroner + porto:
http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1254851

Photoshop er nemt at bruge - når du kender det. Det kan godt virke lidt
uoverskueligt og svært i starten, men det kommer heldigvis hen af vejen. Jeg
synes dog det er for dyrt til privat brug.

De røde øjne kan fjernes forholdsvist nemt, men resultatet bliver ikke
ligeså godt, som det ville være blevet hvis du brugte en ekstern blitz til
dit kamera.. Så spørgsmålet må vel egentlig være om du skal bruge et
billedbehandlingsprogram og om du vil sidde og fjerne røde øjne, eller om du
vil investere i en ekstern blitz og så rende rundt med den..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bent Nielsen

Dato : 08-01-04 20:52

Anette
Prøv Adobe Photoshop Album, det er det letteste jeg har fundet til at fjerne
røde øjne. du markerer bare en firkant som dække begge øjne og vælger "red
eyes removal" og så er det røde i øjnene fjernet, samtidigt er det et
glimrende program til at finde dine billeder fremover, jeg tror det koster
omkring 3 - 400 kr.
du kan prøve dette link:
http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/main.html
mvh
bent

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 09-01-04 18:48

Anet wrote:
> jeg har ikke photoshop. Hvad koster det og er det godt at bruge og nemt?
> Hvordan fjerne du de røde øjne i det program?

Prøv:

http://www.zoner.com/zme/

Classic-udgaven er gratis, og jeg synes egentlig den er ret god til at
fjerne røde øjne.

/Kjeld

Fra : Roy Hansen

Dato : 08-01-04 19:19

Anet wrote:
> [...]
> kan hjælpe med hvad der skal være anderledes eller hvordan jeg
> fjerner de røde øjne så det ser mest naturligt ud bagefter.

Slik gjør jeg: Det finnes helt sikkert flere måter og gjøre dette på.
Bruk forstørrelsesglasset og førstørr opp øynene så mye som mulig.
Marker øynene med sirkel markeringsverktøyet.
Det kan ofte være lurt og velge Fixed Size på markeringsverktøyet (Marquee
Tool)
og sette dette til f.eks. 15 px width og 15 px heigth
markere det ene øyet, holde shifttast inne og markere det andre.
Gå til meny "Image"
undermeny"Adjustment" og velg "Channel mixer"
Da får du opp 3 slider (Red, Green og Blue)
Sett Red til 0%
Sett Green til 50%
Sett Blue til 50%
Velg ok
Og de røde øynene er borte.
Husk å lagre bildet. Kanskje under nytt navn??
Mvh
Roy

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-01-04 19:46

Anet skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> kan hjælpe med hvad der skal være anderledes eller hvordan jeg
> fjerner de røde øjne så det ser mest naturligt ud bagefter.

En gylden regel på usenet, er at man søger lidt i gruppen før man evt.
spørger.

Det bliver besvaret ret tit !

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Niels Ebbesen