Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital fremkaldelse
Fra : Filip

Dato : 08-01-04 17:44

Hej NG

Jeg har over 300 billeder som jeg skal have fremkaldt. Men jeg har ikke
prøvet at bruge Jubii foto før, og vil lige høre om nogen der har brugt dem.
Er det ok de billeder man får?

Jeg har også et andet problem. Da formatet på digitale billeder ikke passer
til det man får fremkaldt, (3/4-10/15) kan man så bruge et program som
beskærer billederne automatisk, så de ikke bliver "brede" når man får dem
fremkaldt? Det gik nemlig galt for mig første gang, men da brugte jeg heller
ikke Jubii. Skal man vende billederne ens, eller er det ligemeget?

-Filip-

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 08-01-04 17:52

> Jeg har over 300 billeder som jeg skal have fremkaldt. Men jeg har ikke
> prøvet at bruge Jubii foto før, og vil lige høre om nogen der har brugt
dem.
> Er det ok de billeder man får?

Har da brugt Jubii en gang, og gør det aldrig igen. Dårlig kvalitet de
laver. Fandt et andet sted hvor priserne er tæt på at være de samme. Prøv på
http://www.billedbutikken.dk/ Der kan du selv bestemme om de skal beskæres
osv.

> [...]
heller
> ikke Jubii. Skal man vende billederne ens, eller er det ligemeget?

Hvilken vej du vender billederne, det er jo lige meget. De har vist også
nogle af de der formater der passer til digital.
--
Mvh Kai Hoffmann

Læs om citatteknink på:

Fra : H.Kragelund

Dato : 08-01-04 19:22

Jeg er begyndt at bruge Coop Danmarks print service. Det er fuji lab. de
bruger og kvaliteten er indtil videre upåklagelig. Det eneste minus er at
man selv skal hente billederne i den nærmeste brugs, kvickly eller anden
tidligere FDB butik.

Til at beskære billeder i en hurtig vendning kan jeg anbefale JPEGcrops.
http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

mvh
henrik

Fra : Johnt

Dato : 09-01-04 02:49

Jeg har lige hentet 185 billeder i Føtex.

Det er rimelig billigt kr. 1 pr. stk. samt 10 kr. i start omkostninger.

Jeg er yderst tilfreds med kvaliteten.

Hilsen

Johnt

Fra : Filip

Dato : 09-01-04 10:56

Er der nogen der har prøvet www.foto.tv2.dk ?

Filip

Fra : Anders pedersen

Dato : 09-01-04 13:26

On Thu, 8 Jan 2004 17:43:43 +0100, Filip wrote:

> [...]
> prøvet at bruge Jubii foto før, og vil lige høre om nogen der har brugt dem.
har aldrig prøvet jubii men har i stedet prøvet førex

Men kig lidt tilbage i gruppen .
spørgsmålet er blevet stlillet der mange gange før.
> [...]
> fremkaldt? Det gik nemlig galt for mig første gang, men da brugte jeg heller
> ikke Jubii. Skal man vende billederne ens, eller er det ligemeget?

Det er bedst at beskære billederne i den styrelse du vil have dem fremkaldt
i.

og dette kan gøres i alle mulige programmer.
Da du har så mange billeder der ville det være smart at oprette en batch i
photoshop til en mappe hvor alle billederne ligger i.

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 09-01-04 20:22

Anders pedersen wrote:

> [...]
> Da du har så mange billeder der ville det være smart at oprette en batch i
> photoshop til en mappe hvor alle billederne ligger i.

Det ville jeg så ikke gøre. Hvad så hvis den lige skærer hovedet af
farmor? Jeg ville klart gøre det med Jpegcrops, så det er lossless og
man selv kan bestemme beskæringen
Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Henrik

Dato : 10-01-04 10:08

Hej Filip

Jeg har nøjagtigt som dig været utilfreds med, at i mit tilfælde "Brugsen",
enten beskar eller leverede billeder med hvide endekanter, dette er
naturligvis utilfredsstillende. Brugsen bruger Fujifilm og det er så dem der
leverer på denne måde.
Langt bedre bliver det hvis man bestiller i ISO eller Føtex, der
tilsyneladende får det lavet samme sted. Her får du billederne i det
leverede format uden beskæring, dvs. at standard billederne er 10x13,6.
F.eks. leverede jeg et endog meget aflangt billede, bestilt i str. 13x18,
dette blev leveret i 13x22, sådan! Papir kvaliteten er Agfa Prestige, som
forekommer en anelse kraftigere end Fujién.
Endvidere prøvede jeg det tyske www.pixum.de her er det også det rigtige
format og Agfa kvalitet. Hertil downloader du et lille program der tager sig
af afsendelsen. Så vidt jeg kan se ret fikst.

Hilsen
Henrik