MS Windows
briani 27239
ms. explorer (skal varme op)
Fra : Jemo

Dato : 08-01-04 17:10

Når jeg opstarter pc (XP), og prøver at gå på nettet, vil min explorer bare
stå og vente på startsside, og siden forbliver blank (3 grønne streger nede
på bundlinie), når jeg lukker ned 2 gange (for explorer) kommer jeg på 3
tredje gang, jeg kan godt hente mail imens den står og leder (forbindelse
adsl 512 ) og ingen af de andre pc-er i hytten har problemer, er der nogen
der har et bud på hvad jeg kan gøre for at jeg kommer på første gang ? Det
er først kommet de 2 sidste dage,og jeg har brugt XP et år.
mvh Renè

Fra : Pico

Dato : 09-01-04 01:12

Jemo wrote:
> [...]
> gøre for at jeg kommer på første gang ? Det er først kommet de 2
> sidste dage,og jeg har brugt XP et år. mvh Renè

Har du opgraderet Norton Antivirus en af de sidste dage, evt. automatisk ?
Jeg havde nøjagtig samme problem efter en opdatering af NAV i går.
Derudover tog Pc'en ca dobbelt så lang tid om at starte og office filer
var over et minut om at starte. Jeg afinstallerede Norton og så var problemet
væk.
Prøv at læse meddelsen
fra dk.edb.sikkerhed.virus
Pico

Fra : Pico

Dato : 09-01-04 01:23

Pico wrote:

> [...]
> NAV i går. Derudover tog Pc'en ca dobbelt så lang tid om at starte og
> office filer var over et minut om at starte. Jeg afinstallerede

Nå det var den næste meddelse, her er den kopieret:

Per Svendsen" <Pers@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Per,

> vedr Win 2000 / word /excel
> Er der andre, der efter at have opdateret norton, oplever
word / excel
> tager 1-2 min for at læse en fil ind.
> Derefter kører Word /Excel som det skal.

Problemet skyldes en fejl i seneste definitionsfiler. Den
vil blive korrigeret ved en snarlig opdatering.

Panda havde for ca. 3 dage siden et lignende problem med
deres definitionsfiler (det er sidenhen blevet rettet), hvor
der efter opdatering af deffilerne fejlagtigt blev
konstateret virus i samtlige fonts. Alle fonts blev derfor
flyttet til karantæne folderen. Jeg behøver vel ikke at
uddybe de problemer som det kan forårsage efter en genstart
af systemet, vel?

Venligst
Peter Kruse
http://www.krusesecurity.dk