kaburatorsprit
Fra : Vito

Dato : 08-01-04 16:31

Skal jeg hælde det på en ny bil (eller er det kun til gamle biler) ?

Hvor meget sal der til en 50 liters tank?

Fra : Olesen

Dato : 08-01-04 17:36

"Vito" <min@er.invalid> skrev i en meddelelse
> Skal jeg hælde det på en ny bil (eller er det kun til gamle biler) ?

Det handler om kondens i benzintanken.
Det kommr der vel både i nye og gamle biler.

Kondens kan fryse i gamle kaburatorer, ved
ikke med nye biler...

Vil anbefale et skvæt, bld.forhold iflg. flasken.

Fra : Michael Olesen

Dato : 09-01-04 15:00

> Kondens kan fryse i gamle kaburatorer, ved
> ikke med nye biler...

Der er ikke kaburator i nye biler... Tilisningsproblemer findes ikke i
motorer med indspøjtning (og det er der på alle biler med katalysator)

I mine øjne er det spild af penge at hælde sprit i tanken med mindre man
direkte har store mængder vand i tanken (og problemer som følge deraf) man
gerne vil af med...

/mic

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-01-04 15:36

"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse

> Der er ikke kaburator i nye biler... Tilisningsproblemer findes ikke i
> motorer med indspøjtning (og det er der på alle biler med katalysator)

Nej ikke nødvendigvis, der er også biler med kaburator, som her katalysator
på.

Mvh.
Michael

Fra : Vito

Dato : 09-01-04 16:11

> I mine øjne er det spild af penge at hælde sprit i tanken med mindre man
> direkte har store mængder vand i tanken (og problemer som følge deraf) man
> gerne vil af med...

Ville du hælde kaburator sprit på min bil: Mini Cooper (årgang 2002) motor:
BMW 1.6 115HK

?

Fra : Olesen

Dato : 09-01-04 21:17

> Ville du hælde kaburator sprit på min: 1.6 115HK

Ja hvorfor ikke ?
Den har vel en benzintank som alle andre småbiler *S*...

Fra : Brian Fogh

Dato : 09-01-04 17:07

> Der er ikke kaburator i nye biler... Tilisningsproblemer findes ikke i
> motorer med indspøjtning (og det er der på alle biler med katalysator)

Ikke rigtigt. Der er mange biler med indsprøjtining uden kat. Bare lige en
lille fra hoften. hehe

Brian

Fra : Olesen

Dato : 09-01-04 21:16

> I mine øjne er det spild af penge at hælde sprit i tanken med mindre man
> direkte har store mængder vand i tanken (og problemer som følge deraf) man
> gerne vil af med...

Mener det er god latin, at hælde 1/2 ltr. på 2 gange årligt.
Folk som oplever, deres bil går istå med lunken motor, når
der kobles ud, kan måske få glæde af lidt sprit i tanken...
det hjalp hos mig (kaburatorbil).

Fra : TGD

Dato : 08-01-04 17:37

> Skal jeg hælde det på en ny bil (eller er det kun til gamle biler) ?

Normalt er det kun på gamle biler, men hvis du har vand i tanken så skal det
bare i, bilen tager ikke skade.
Men har du ikke problemer skal du ikke bruge det, Kasketten kører mindre på
literen når jeg hælder det i.

> Hvor meget sal der til en 50 liters tank?

1-1½ ltr. Men brug du husholdningssprit i stedet for så slå du 2 fluer med
et smæk: ud med vandet, snyder skattefar for afgifter.

Fra : Mogens...

Dato : 18-01-04 11:53

On Thu, 8 Jan 2004 17:37:06 +0100, "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk>
wrote:

>1-1½ ltr.

Den karburatorsprit, der købes på Shell-stationer, skal slet ikke
anvendes i dé mængder:
½ litersflaske passer med 50 liter benzin!

/Mogens