Fartfælder ?
Fra : Kim Hansen

Dato : 08-01-04 14:40

Hej!

Når man møder en betjent stående bag et 3 benet stativ stirrende ind i en
firkantet kasse på størrelse med et ældre videokamera, så er det vel en af
de der nyere laserfartmålere ikke ?
Når man bliver målt med dem så skal de vel stoppe folk der kører for stærk,
eller kan disse målere også snuppe et billede så betjenten slipper for at
stoppe folk ?

Jeg spørger fordi de andre gange jeg har set dette udstyr i brug, har der
været flere betjente på stedet, men i dag var der tilsyneladende kun den
betjent der betjente måleren, og det er jo ikke ret effektivt hvis han skal
forlade "maskineriet" konstant for at notere fartsyndere ?

Mvh. Kim

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-01-04 23:17

On Thu, 8 Jan 2004 14:40:15 +0100, "Kim Hansen" <futtown@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>eller kan disse målere også snuppe et billede så betjenten slipper for at

han bruger sin radio til at tage fat i hans kolleger der står lidt
længere nede af vejen og vinker "dig" ind.

Læs mit svar ovenfor.
Flemming Jacobsen

Fra : Kim Hansen

Dato : 08-01-04 23:36

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> han bruger sin radio til at tage fat i hans kolleger der står lidt
> længere nede af vejen og vinker "dig" ind.

De plejer at stå der, og så er de normalt 3-4 mand + mindst 1 mcbetjent, men
idag var det ikke andre en "banditten" der stod ved udstyret, det er derfor
jeg undrede mig.

Kim

Fra : Mogens...

Dato : 16-01-04 19:32

On Thu, 8 Jan 2004 23:36:12 +0100, "Kim Hansen" <futtown@hotmail.com>
wrote:

>De plejer at stå der, og så er de normalt 3-4 mand + mindst 1 mcbetjent, men
>idag var det ikke andre en "banditten" der stod ved udstyret, det er derfor
>jeg undrede mig.

I mit "nærområde" har politiet det ultimative sted på motorvejen.
"Måleren" placeres på en gangbro midt i en kurve - svært at "se", da
alle ikke forventer en "måler" dér. Han melder "overtrædere" over
radioen til 4 MC-betjente, der skiftevis pisker afsted efter
bilisterne. Kanonjob at ha' - altså eftersætterne

Et andet sted ér, hvor motorvejen ophører ved Helsingør. Stort set
alle bilister overser hastighedsbegrænsingen på 90 og dernæst 80 km/t,
hvorfor policen kan notere, jeg ved ikke hvor mange. Kameraet er gemt
ved en bropille midt i forløbet med hastighedsbegrænsningen, og hvor
ingen ser det. Man skal simpelthen vide det!

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-01-04 20:03

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

> [...]
>ved en bropille midt i forløbet med hastighedsbegrænsningen, og hvor
>ingen ser det. Man skal simpelthen vide det!

Det er eddermaneme osse fejt at opstille sådan noget, lige der hvor
folk får solen i øjnene ;)

Fra : Mogens...

Dato : 16-01-04 21:01

On Fri, 16 Jan 2004 20:03:11 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Det er eddermaneme osse fejt at opstille sådan noget, lige der hvor
>folk får solen i øjnene ;)

Motorvejen ender = mod nord

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 16-01-04 21:37

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote

> Motorvejen ender = mod nord

Den lave vintersol i bagspejlet

mvh
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-01-04 23:06

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Motorvejen ender = mod nord

Det ved jeg sgu' da godt .........

Jeg tænkte bare på hvor lamme forklaringer folk kunne finde frem, på
at overse *de* skilte.