Forbeholdt slægtsnavn??
Fra : Kurt Dunder

Dato : 08-01-04 14:21

Hej

Det her må lige være gruppen at få svar på dette spørgsmål. Et forbeholdt
navn, hvad er det?? Er det forbeholdt en bestemt familie og de personer
medlemmer af denne familiae eventuelt gifter sig med??

Mvh
Dunder

Fra : Niels Fredensborg Lu~

Dato : 08-01-04 19:19

Uddrag af Lov om personnavne:

§ 7. Forbeholdte navne er:

1) navne, der er forbeholdt efter § 7 i lov nr. 140 af 17. maj
1961 om personnavne, og
2) efternavne, der tillades ved navnebevis.
Stk. 2. Ved skriftlig anmeldelse til justitsministeriet kan
envidere forbeholdes:

1) efternavne, der bæres af personer med bopæl her i landet,
2) navne, der udgør eller indgår i et firma, varemærke eller
foreningsnavn, der er indregistreret her i landet, og
3) kunstnernavne og pseudonymer, der er almindeligt kendt her i
landet og anvendes af en person med bopæl her i landet.

Med venlig hilsen
Niels Fredensborg Lund
niels@fredensborglund.dk

"Kurt Dunder" <kurtdunder[fjern_dette]@ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:btjkth$847$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Kurt Dunder

Dato : 09-01-04 09:51

Takker mange gange. Jeg har dog været inde på retsinformatiopn og kigge
efter § 7 i lov nr. 140 af 17. maj 1961. men har ikke kunnet finde den. Hvad
siger den helt præcist, evt et link.

Mvh

Dunder

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 09-01-04 18:02

> Takker mange gange. Jeg har dog været inde på retsinformatiopn og kigge
> efter § 7 i lov nr. 140 af 17. maj 1961. men har ikke kunnet finde den.
Hvad
> siger den helt præcist, evt et link.

Det er fordi den forlængst er ophævet. I dag er det Lov nr 193 af
29/04/1981.

Svend Aage

Fra : Kurt Dunder

Dato : 12-01-04 08:17

Nu har jeg lige et spørgsmål til mht forbeholdte slægtsnavne. Hvis et navn
er forbeholdt, kan man så få at vide hvem der har anmodet om at få det
forbeholdt??

Mvh

Dunder