Stenslag og reperation
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 08-01-04 08:59

Jeg har fået et godt gedigent gammeldags stenslag i julegave, med stjerne og
krater og det hele @!$&¤##!!!******

Nå, på med et klistermærke så snart dytten kom hjem (ca. 10 km efter),
fattede knoglen, og fik en aftale med Dansk Bilglas om rep. Konen var ude
med dytten, men pokker stå i det om jeg kunne se forskel på før og efter.
Reperationen altså - stenslaget var akkurat lige så synlig, efter rep. som
før.

Spørgsmålet til jer er nu: Kan det virkelig passe, at de ikke burde kunne
reparere, så det praktisk talt bliver usynligt??? De reklamerer jo til højre
og venstre med netop det, så det virker på mig som om de har klodset i det,
og nu bare skal ha' reddet skindet på næsen. Så nu påstår de, at når man har
forsøgt sig een gang, så er løbet kørt. Det kan ikke laves om!

Jeg er som det sikkert fremgår, IKKE tilfreds, men har ikke den store
erfaring med den slags. Formentlig er der andre her i gruppen, der har
prøvet turen, så jeg vil hermed bede jer om at øse af jeres erfaringer.

Med venlig hilsen
Michael

Fra : JK

Dato : 08-01-04 10:22

On Thu, 8 Jan 2004 08:59:01 +0100, "Michael Jørgensen"
<mijo@FJERN.pc.dk> wrote:

> [...]
>erfaring med den slags. Formentlig er der andre her i gruppen, der har
>prøvet turen, så jeg vil hermed bede jer om at øse af jeres erfaringer.

Hej

Jeg har prøvet det 2 gange. Den 2. gang var det mindre godt end 1.
gang m.h.t. at være usynligt.

Ingen af gangene er det blevet ret usynligt. Men ruden er da stærkere,
og det bliver frem for alt ikke større.

Ellers har du vel en forsikring, så du kan få en ny forrude.

hilsen

John

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 08-01-04 10:47

[snip]
> Ingen af gangene er det blevet ret usynligt. Men ruden er da stærkere,
> og det bliver frem for alt ikke større.

Ja det er selvfølgelig det vigtigste.

> Ellers har du vel en forsikring, så du kan få en ny forrude.

Jow da - men selvrisikoen er større end prisen på en ny forrude (~3300 -
forsikring uden bonustab). Nå, jeg har da lært at stenslag er noget ikke kun
naboen får, så jeg har nu tegnet en tillægsforsikring til 350 der reducerer
selvrisikoen på glasskader til ca. 1200.

Takker for svaret.

Mvh
Michael

Fra : Jesper Bach

Dato : 08-01-04 11:22

> [...]
> erfaring med den slags. Formentlig er der andre her i gruppen, der har
> prøvet turen, så jeg vil hermed bede jer om at øse af jeres erfaringer.

Jeg har fået rep. et relativt stort stenslag (ca. i enkronestørrelse, men
uden revne i ruden) sidste år af www.mobilglas.dk og jeg må sige at det
stort set er helt væk. Man skal have snotten helt op i ruden, og helst se
det lidt fra siden, for overhovedet at kunne se at lyset brydes anderledes
end i resten af ruden.
Derudover fixede de det i min indkørsel og det gik f...... snapt!

Men Så jeg overvejede faktisk www.dansk-bilglas.dk på det stenslag jeg fik
på vej hjem fra juleferien.
Men måske skulle jeg holde mig til www.mobilglas.dk ?

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-04 11:55

> Men Så jeg overvejede faktisk www.dansk-bilglas.dk på det stenslag jeg fik
> på vej hjem fra juleferien.
> Men måske skulle jeg holde mig til www.mobilglas.dk ?

dansk-bilglas er nu ikke særlig kompetente. Jeg ville have dem til at lave
revnen i min forrude, men fik bare at vide der skulle en ny til.
Her om et par minutter kommer mobilglas og vil lave revnen.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jesper Bach

Dato : 08-01-04 12:16

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> revnen i min forrude, men fik bare at vide der skulle en ny til.
> Her om et par minutter kommer mobilglas og vil lave revnen.

Lad os lige høre hvordan resultatet blev.
De reklamerer jo med at de kan reparere revner på op til 1m i busruder så en
lille revne i Asconaens forrude må jo være det rene barnemad
Min oplevelse af mobilglas.dk er at de er særdeles kompetente.

Jesper

Fra : Tom

Dato : 08-01-04 15:11

> Lad os lige høre hvordan resultatet blev.

Det blev ok.
Ikke perfekt men min egen skyld da jeg ikke har gidet dække revnen på 25 cm
til med tape i tide.
Krævede dog en del overtalelse da han synes at revnen var lige lovlig lang

> De reklamerer jo med at de kan reparere revner på op til 1m i busruder så
en
> lille revne i Asconaens forrude må jo være det rene barnemad

Ja jeg er godt nok tilfreds, det er væsentlig bedre end før og jeg gider
ikke ofre 4000 Kr på en ny før jeg skal til syn (selv om det ikke er i
synsfeltet).
Nu er ruden så limet i begge sider (sådan noget skodkvalitet)

Fra : Jesper Bach

Dato : 08-01-04 15:18

> Nu er ruden så limet i begge sider (sådan noget skodkvalitet)
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK

Reparationen eller ruden

Anyways - tillykke med rep. Så er de 4000 da sparet i denne omgang.

/Jesper

Fra : Tom

Dato : 08-01-04 15:23

> Reparationen eller ruden

Ruden.
Hva' f.... er det for noget lim som Ford bruger når det gør at ruden ikke
kan "arbejde" i varmen uden at revne

> Anyways - tillykke med rep. Så er de 4000 da sparet i denne omgang.

Ja det er "gratis" når man har kasko, men rudeskift skal betales med min
egen pengepung (lavet af muldvarpeskind som ikke tåler sollys)

Fra : NIL

Dato : 09-01-04 12:55

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Det blev ok.
> Tom

Hvad kostede det, Tom?

Hilsen
NIL

Fra : Tom

Dato : 09-01-04 13:58

> Hvad kostede det, Tom?

30 min á 0 Kr = 0 Kr
Sendte regningen videre til GF da det er med i kasko at rude REP. laves
gratis.

Fra : Vito

Dato : 08-01-04 12:17

Jeg har også fået et!

En der kender en på Falster der kan fjerne det? Evt. ca. pris?