asrock
Fra : reno

Dato : 08-01-04 08:18

Er asrock bundkort lige så gode som asus bundkort, jeg ved god at asrock er
billigere end asus, og pris og kvalitet plejer at hænge sammen.
reno

Fra : JK

Dato : 08-01-04 09:30

On Thu, 8 Jan 2004 08:17:47 +0100, "reno"
<leomastek@nomail.mail.tele.dk> wrote:

>Er asrock bundkort lige så gode som asus bundkort, jeg ved god at asrock er
>billigere end asus, og pris og kvalitet plejer at hænge sammen.

De anmeldelser jeg har set på www.ocworkbench.com har fortalt, at
asrock er uden indstillingsmuligheder for OC af cpu.

Det kan dog være udmærket, hvis behov er sådan. Desuden er sis chipset
også medvirkende til en lav pris. Det ser man også for ECS.

mvh

John

Fra : Jan Jensen

Dato : 18-01-04 17:52

> Det kan dog være udmærket, hvis behov er sådan. Desuden er sis chipset
> også medvirkende til en lav pris. Det ser man også for ECS.

Det tror jeg da ikke mit K7VM2 med VIA KM266 er klar over!

Det er rigtigt at der ikke er de store overclockings muligheder for
de sidste få procent ydelse, men ellers ser det rigtigt fornuftigt ud.
Jeg har da ikke haft nogen problemer endnu......

Har også prøvet K7VM4 med VIA KM400 Chipset.
Det virker også fortræffeligt.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Jens Gregersen

Dato : 08-01-04 11:58

> Er asrock bundkort lige så gode som asus bundkort, jeg ved god at asrock er
> billigere end asus, og pris og kvalitet plejer at hænge sammen.

Lige nøjagtigt det sidste du siger passer stort set når vi snakker
bundkort - efter min mening. Selvfølgelig er det ikke sikkert at et til
1200 er bedre end et til 600, men når vi kommer ned i de helt billige -
altså en 2-300 for et bundkort bliver jeg altså skeptisk. For 5-600 kan
man få mærkevarebundkort, der ikke er "lige så gode som..". Det er den
ægte vare!

Og så til Asrock. En kammerat havde købt en computer med Asrock bundkort
- helt nyt, men onboard LAN virkede ikke. Det tabte forbindelsen, fandt
forbindelsen, tabte forbindelsen osv. Jeg prøvede med reinstall og flere
forskellige drivere, men samme resultat. Bundkortet fik han så byttet,
og nu virker det.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail